Jump to content

Egen-Musik-Tråden


Weener
 Share

Recommended Posts

Har sysslat med de här beatet under kvällen. Xersize skrev till mig att han ville ha en reggae-liknande beat, något som påminnde om Damian Marleys One loaf of Bread. Försökte så gott jag kunde men slutade med att det blev lite mer åt Timbaland/Bounce-liknande reggae beat haha :D

http://www.speedyshare.com/283590541.html

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Äntligen! Mitt bands skiva (som var ett projektarbete) är färdig! Kvaliten på soundet är inte den bästa, men tänk på att vi är 4 amatörer som byggde upp en studio i en lokal på skolan. :naughty:

post-791-1238087379_thumb.jpg

<a href="http://www.speedyshare.com/785621787.html" target="_blank">http://www.speedyshare.com/785621787.html</a>

Kom med tankar och omdömen! Hihihihihi.

Länken funkar inte? ;P

Edit: nvm, funkar nu!

Redigerad av Martin-123
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äsch. Axel har fått sin chans, jag tänkte att han skulle bli den första här på forumet att höra mitt band, men nu blir det inte så. Det här är från Musik Direkt i Uddevalla, och låten som tog oss till regionsfinal.

Ursäktar för lite halvtaskigt ljud också. Den ösigare delen i låten ska egentligen innehålla mycket mer gitarr, men kameran lyckades filtrera bort nästan all gitarr på något sätt.. Enjoy!

http://video.google.com/videoplay?docid=72...%2C+face+berlin

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äsch. Axel har fått sin chans, jag tänkte att han skulle bli den första här på forumet att höra mitt band, men nu blir det inte så. Det här är från Musik Direkt i Uddevalla, och låten som tog oss till regionsfinal.

Ursäktar för lite halvtaskigt ljud också. Den ösigare delen i låten ska egentligen innehålla mycket mer gitarr, men kameran lyckades filtrera bort nästan all gitarr på något sätt.. Enjoy!

http://video.google.com/videoplay?docid=72...%2C+face+berlin

Åh, jag ryser litegrann, galet bra var det! Sjukt känslofyllt, riktigt tajta, och med en sällan skådad energi. Älskar ljudbilden, och... Nej jag vet inte, jag är bara tagen och ruskigt imponerad ^_^

Det enda jag inte hajar är namnet - "Tim, Face Berlin", eller hur? Vad betyder det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, jag ryser litegrann, galet bra var det! Sjukt känslofyllt, riktigt tajta, och med en sällan skådad energi. Älskar ljudbilden, och... Nej jag vet inte, jag är bara tagen och ruskigt imponerad ^_^

Det enda jag inte hajar är namnet - "Tim, Face Berlin", eller hur? Vad betyder det?

Alltså, jag vet inte. Det var en i bandet som kom med det namnet bara. Ingen hade något annat förslag, så vi körde på det! Jag känner lite sådär för det, men jag trivs mer och mer med det hela tiden.

Edit: Men åh, dum jag är. Tack för de fina orden! :D

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äsch. Axel har fått sin chans, jag tänkte att han skulle bli den första här på forumet att höra mitt band, men nu blir det inte så. Det här är från Musik Direkt i Uddevalla, och låten som tog oss till regionsfinal.

Ursäktar för lite halvtaskigt ljud också. Den ösigare delen i låten ska egentligen innehålla mycket mer gitarr, men kameran lyckades filtrera bort nästan all gitarr på något sätt.. Enjoy!

http://video.google.com/videoplay?docid=72...%2C+face+berlin

Kom igen! Jag vill att fler säger vad de tycker!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom igen! Jag vill att fler säger vad de tycker!

Förväntade mig något tråkigt skrikande på scenen, men blandningen av saxofonen och gitarren fick även mig att rysa till! Även om jag inte direkt lyssnar på den här typen av musik så säger jag ändå att det var en grym uppvisning! Hoppas ni går vidare :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förväntade mig något tråkigt skrikande på scenen, men blandningen av saxofonen och gitarren fick även mig att rysa till! Även om jag inte direkt lyssnar på den här typen av musik så säger jag ändå att det var en grym uppvisning! Hoppas ni går vidare ;)

Det är sjukt bra, verkligen sjukt bra, felshoe. Allt det där om magiska ljudlandskap och grymt användande av saxofonen som juryn hade sagt stämmer till hundra procent. Riktigt mäktigt när det drar igång också.

Tack, tack, tack, tack! Uppskattas sjukt mycket, allvarligt talat. Fan vad glad jag blir.

Mer kommentarer, åsikter, tankar, funderingar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äsch. Axel har fått sin chans, jag tänkte att han skulle bli den första här på forumet att höra mitt band, men nu blir det inte så. Det här är från Musik Direkt i Uddevalla, och låten som tog oss till regionsfinal.

Ursäktar för lite halvtaskigt ljud också. Den ösigare delen i låten ska egentligen innehålla mycket mer gitarr, men kameran lyckades filtrera bort nästan all gitarr på något sätt.. Enjoy!

http://video.google.com/videoplay?docid=72...%2C+face+berlin

Harmonierna i början är fan awesome, alltså, hur blir det nu... det är så jävla bra när folk vet vad de sysslar med, det vill säga, att kunna "berätta en historia" med hjälp av två ackord (om han inte bara flyttade ner någon sträng?) är så jävla bra, det är något speciellt med att istället för att springa upp och ner för en skala, kunna bearbeta ett par toner över flera minuter, det är sådant som visar på sann gedigen jävla känsla för musik :w000t:.

Luddigt som fan, allt är skitbra, musik kan, eller är väldigt ofta, förutsägbart och något som expanderar själva ljudbilden väldigt mycket är, enligt mig, "slumpmässiga" signaler som gitarrglissen och ev. slag på tallrikar.

Något som jag inte är så bra är när breaket kommer, vågar inte riktigt uttala mig om det partiet då ett av de ledande instrumenten försvinner helt och allt man hör är en takttrogen trumma, det jag kan säga är att just den typen av rockkomp känns väldigt takttroget och tråkigt, när alla andra instrument får arbeta med underbara stämmor (speciellt basen) är det ganska tråkigt när batteriet får byta mellan två komp (och dessutom ligger på 1&3?)

Jag kanske är ute och cyklar, det är svårt att uttrycka sig och då jag dessutom väldigt sällan lyssnar på sån' här musik... men om, och när jag gör det så får det gärna var Tim, Face Berlin - väldigt bra musik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom igen! Jag vill att fler säger vad de tycker!

Åh, låten är otroligt mysig. Vet inte hur många gånger jag har lyssnat på den. Skulle bli riktigt glad om det skulle dyka upp en .mp3 av låten i framtiden. La mig ner i sängen för ett par dagar sen medans jag lyssnade på låten och stämningen var så oerhört harmonisk.

Tim, Face Berlin :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Harmonierna i början är fan awesome, alltså, hur blir det nu... det är så jävla bra när folk vet vad de sysslar med, det vill säga, att kunna "berätta en historia" med hjälp av två ackord (om han inte bara flyttade ner någon sträng?) är så jävla bra, det är något speciellt med att istället för att springa upp och ner för en skala, kunna bearbeta ett par toner över flera minuter, det är sådant som visar på sann gedigen jävla känsla för musik :).

Luddigt som fan, allt är skitbra, musik kan, eller är väldigt ofta, förutsägbart och något som expanderar själva ljudbilden väldigt mycket är, enligt mig, "slumpmässiga" signaler som gitarrglissen och ev. slag på tallrikar.

Något som jag inte är så bra är när breaket kommer, vågar inte riktigt uttala mig om det partiet då ett av de ledande instrumenten försvinner helt och allt man hör är en takttrogen trumma, det jag kan säga är att just den typen av rockkomp känns väldigt takttroget och tråkigt, när alla andra instrument får arbeta med underbara stämmor (speciellt basen) är det ganska tråkigt när batteriet får byta mellan två komp (och dessutom ligger på 1&3?)

Jag kanske är ute och cyklar, det är svårt att uttrycka sig och då jag dessutom väldigt sällan lyssnar på sån' här musik... men om, och när jag gör det så får det gärna var Tim, Face Berlin - väldigt bra musik.

Tack! Alltså, det är jäkla synd att trummorna hörs såpass dåligt i videon. Våran trummis spicar gärna upp det så bra han kan när han spelar, så det lilla man hör i de lugna partierna är långt ifrån allt. Han har ett komp som fokuserar på pukorna, och många av de slagen tror jag försvann i inspelningen, tyvärr. Det du säger om att kompet ligger på 1&3 är nog bara grunden med hihaten och bastrumman. Jag är så jäkla dålig på att förklara sånt här, men jag ville bara få fram att trummorna förhoppningsvis inte är så simpla som du uppfattade dem som ;).

Resten av kritiken du gav bockar och bugar jag för, det uppskattas verkligen! Tack! :)

Åh, låten är otroligt mysig. Vet inte hur många gånger jag har lyssnat på den. Skulle bli riktigt glad om det skulle dyka upp en .mp3 av låten i framtiden. La mig ner i sängen för ett par dagar sen medans jag lyssnade på låten och stämningen var så oerhört harmonisk.

Tim, Face Berlin :P

Haha, tack! Du kan nog räkna med en riktig inspelning till sommaren i alla fall. Vi går in i studion sjunde maj, och eftersom att vi spelar in allting live så tar det inte så lång tid, det är när vi ska mastra den som det blir jobbigt. Kul att du gillar det, i alla fall! :)

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, tack! Du kan nog räkna med en riktig inspelning till sommaren i alla fall. Vi går in i studion sjunde maj, och eftersom att vi spelar in allting live så tar det inte så lång tid, det är när vi ska mastra den som det blir jobbigt. Kul att du gillar det, i alla fall! :)

Säg till om ni får någon spelning i trakterna kring Eskilstuna. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh - hade spelning ikväll, galet kul var det. Spelade i vår hemstad, så 90% var folk man kände, varav många är - tro det eller ej - trogna fans, och sjunger (=brölar) med i i stort sett alla låtar. Galet drag mot slutet, och under Apatifabriken brakade allt helvete loss och lite till, typ. Folk hoppade upp på scenen, dansade, röjde, satt på förstärkare, vår sångare kidnappades ett litet tag, en mikrofon blev bucklad, och det var lite snack om ersättningsskyldighet. Det filmades, jag ska se om det går att få tag på!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh - hade spelning ikväll, galet kul var det. Spelade i vår hemstad, så 90% var folk man kände, varav många är - tro det eller ej - trogna fans, och sjunger (=brölar) med i i stort sett alla låtar. Galet drag mot slutet, och under Apatifabriken brakade allt helvete loss och lite till, typ. Folk hoppade upp på scenen, dansade, röjde, satt på förstärkare, vår sångare kidnappades ett litet tag, en mikrofon blev bucklad, och det var lite snack om ersättningsskyldighet. Det filmades, jag ska se om det går att få tag på!

Verkligen, vore kul att se! :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kom på nyss att jag aldrig delat med mig av mina alster här på forumet. Det ska bli ändring på det, iochmed denna länk. Klicka bara på play hi-fi, dra upp volymen och njut. Eller plågas, det gör mig det samma.

Några varningens ord: Det här är inte den musikstil som kommer falla majoriteten av forumet i smaken. Det är mycket distade gitarrer och dubbeltramp, men det är sånt jag gillar.

Några upplysningens ord: Som skrivet på Soundclick, piano/fiol-melodin ska vara sången i senare versioner. Jag la dit den för att höra hur det kommer låta när det är klart. Mellan 2:28 och 3:03 ska det också vara ett bitchin' gitarrsolo, men jag är inte en bitchin' gitarrist så det får vänta ett tag det med.

Anyways, här you go. Det är inte lätt för mig att öppna mig på det här sättet.

Ja just det, det finns en till låt på min artistsida men den är rätt usel. Bespara er att lyssna på den, men om det faller någon in, glöm inte att dra ner volymen först. Den är bra mycket mer högljudd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...