Jump to content

Egen-Musik-Tråden


Weener
 Share

Recommended Posts

Hej. Jag tänkte tipsa om en klasskamrats band, om det är tillåtet :) Bandet kallar sig för Prevent the Dream och genren de sysslar med kallas tydligen för melodic hardcore.

Uppsättning:

August - Gitarr

Benjii - Throat (<-- klasskamrat)

Björn - Bas

Caesar - Gitarr & Sång

Tobbe - Trummor

Jag vet att det inte är de flestat kopp av té här, men efter att ha kallat min klasskamrat för emo i snart två år nu nästan dagligen så tänkte jag att jag kunde göra honom en liten gentjänst.

Här på Youtube finns alla deras låtar från deras demo att lyssna på gratis.

Ja... det är allt jag vet om kisarna.

Låter som Silverstein! :P Gillar egentligen inte genren, men det här gick att lyssna på! :)

Axel, Komposters är så grymt bra! ^_^^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Mitt band spelade i Växjö i helgen, rättare sagt lite utanför, i Braås. Vi är med i Rockkarusellen, en musiktävling, som Smålands enda indieband bland massa hårdrockare och death metalare. Hursomhelst gick det sådär, vi kan väldigt mycket bättre men vår keyboard lät jättedåligt, sprakade och hade sig, gitarren konstigt, jag var nervös och spelade rätt dåligt på trummorna, både pga nervositeten och att trumpallen var alldeles för låg för mig så jag satt helt skevt.

Efter spelningen fick vi omdömet fantastiskt låtmaterial och underbar sångerska, men att vi behövde repa lite mer. Jag håller med dem. Känns dock hyfsat bra inför de två återstående deltävlingarna, gör vi bättre ifrån oss där kan det nog gå vägen.

Här är i alla fall de två låtar som vi gjorde bra: Sebastian och En rullstolsbunden man

[youtube-old]WAxOisDJVAM&[/youtube-old]

En rullstolsbunden man

[youtube-old]8Vtn3Bij7gU&[/youtube-old]

Sebastian

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Härligt! Är det bara jag som hör ganska otydligt? (Med andra ord: borde jag höra vad han sjunger?)

Nja, eller borde och borde - om det är någon tröst visste inte jag vad han sjöng i någon versrad fram till häromdagen. Första versen i "I huvudet på Christer Pettersson" till exempel:

Mina tankar är som en irrande myrstack

Sanningen är dold bakom äcklig smuts

Dylan eller mannen som sitter där o röker

Kan inte låta bli o undra vad de söker

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Leta upp bandet Ät Spik på My Space. En kompis storebrorsas band, bästa låten är nog "Gitarguden Kenneth".

Gitarrguden Kennet han var typ runt 17 år

Han lira på sin gitarr

Play på bärs 'n' rock 'n' roll

Men Gitarrguden Kenneth har ett fett problem

Han har inga strängar på sina gitarr

Ren poesi. Tydligen skriven efter att dom mötte ett fyllo som hette Kenneth utanför replokalen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej. Här är en liten truddelutt på 57 sekunder som jag har gjort. Är det någonting att ha eller ska jag lägga ner mina musikdrömmar?

5g

Dagens triviala fakta: Jag är jättedålig på att hitta sidor som man kan ladda upp filer på som faktiskt fortfarande är uppe. Megaupload fick mitt Internet att hänga sig.

Det var en aning repititvt. Vad har du spelat in det med?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det ju inte jag som har gjort den här låten. Men min kompis som har gjort den vill att jag ska sprida hans musik vidare, så jag tänkte att jag kunde posta den här.

http://www.speedyshare.com/439804318.html

Vill ni se mer av hans musik så hittar ni det på hans bilddagbok ----> http://SimpStyle.bilddagboken.se

Redigerad av antepanteboy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det ju inte jag som har gjort den här låten. Men min kompis som har gjort den vill att jag ska sprida hans musik vidare, så jag tänkte att jag kunde posta den här.

http://www.speedyshare.com/439804318.html

Vill ni se mar av hans musik så hittar ni det på hans bilddagbok ----> http://SimpStyle.bilddagboken.se

Se mer av hans musik? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...