Jump to content

Egen-Musik-Tråden


Weener
 Share

Recommended Posts

Jag och en väninna har format den häftiga duon Fittsapht och hade vårt första 'livegig' i en park igår. En kille trodde jag var Björn Rosenströms barn och jag tar det som en positiv recension.

Får se om jag lyckas spela in några låtar vi har skrivit. Genrén kallas 'bitterpop' (istället frö britpop, ni fattar) :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

The Bunburys. Låtarna är från vår första spelning någonsin. Alltså dåligt på vissa ställen och livekvalité. Men hoppas ni tycker om det i alla fall. Tredje låten låter rätt dåligt. Lyssna på de andra istället. :(

http://www.myspace.com/thebunburys

Varför är volymen på låtarna så låg :naughty: ? Skön musik, men höj volymen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Bunburys. Låtarna är från vår första spelning någonsin. Alltså dåligt på vissa ställen och livekvalité. Men hoppas ni tycker om det i alla fall. Tredje låten låter rätt dåligt. Lyssna på de andra istället. :naughty:

http://www.myspace.com/thebunburys

Good job! Nu är det bara att vänta på att skivkontraktet droppar in.

Det skulle vara intressant att få läsa lyrics btw. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske ska posta detta här istället...

Jag rotade bland gamla filer och hittade en låt som jag och en kompis spelade in när vi var 11-12 bast. Vi gjorde allt på ett försök så det må låta hur dåligt som helst, men jag blir extremt nostalgisk. :naughty: Laddar upp det här mest som en kul grej. Beware miditrummorna!

Till mästerverket... (Varning! Allt är ruskigt otight, och slutet hör inte till låten)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Förlåt för att jag drar upp tråden, men det är så att jag är ett litet dilemma. Förr eller senare så måste man komma på ett artistnamn till sig själv och den stunden är nu inne för mig. Detta är ingen svår uppgift vilket betyder att jag kunde ha gjort det själv men eftersom jag har hjärnsläpp så behöver jag er hjälp.

Jag behöver förslag/tips/ord eller dylikt. Vad som helst som kan hjälpa mig på traven. Jag letar efter ett artistnamn som ska vara svenskt, helst ett ord. Jag gillar exempelvis artistnamnet "Maskinen", det är simpelt, svenskt och det ser snyggt ut.

EDIT: "Slagsmålsklubben" tycker jag även också är ett snyggt artistnamn.

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förlåt för att jag drar upp tråden, men det är så att jag är ett litet dilemma. Förr eller senare så måste man komma på ett artistnamn till sig själv och den stunden är nu inne för mig. Detta är ingen svår uppgift vilket betyder att jag kunde ha gjort det själv men eftersom jag har hjärnsläpp så behöver jag er hjälp.

Jag behöver förslag/tips/ord eller dylikt. Vad som helst som kan hjälpa mig på traven. Jag letar efter ett artistnamn som ska vara svenskt, helst ett ord. Jag gillar exempelvis artistnamnet "Maskinen", det är simpelt, svenskt och det ser snyggt ut.

EDIT: "Slagsmålsklubben" tycker jag även också är ett snyggt artistnamn.

Vad spelar du för musik?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, nu råkade jag hitta dig på Flashback, Tux. :teehee:

Haha, jag är desperat :rolleyes: jag måste ju fråga på flera ställen :mf_doof:

Här är några jag har funderat på , men jag är dock inte så nöjda med dem.

- Kartongen

- Alkemisten

- Newtons fjärde lag

- Newtons electrolagar

Dålig fantasi, jag vet. Jag är ett Naturfreak, så det första jag gör är att gå in på Wikipedia och börja söka på fysik.

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, jag är desperat :rolleyes: jag måste ju fråga på flera ställen :mf_doof:

Här är några jag har funderat på , men jag är dock inte så nöjda med dem.

- Kartongen

- Alkemisten

- Newtons fjärde lag

- Newtons electrolagar

Dålig fantasi, jag vet. Jag är ett Naturfreak, så det första jag gör är att gå in på Wikipedia och börja söka på fysik.

Av de där var Alkemisten bäst. Det är en bra bok också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Newtons fjärde lag" är ju fetast!

Förövrigt tycker jag personligen att man inte ska fråga folk om tips på namn till sitt band/artistnamn. Då blir det inte personligt om nån annan kommer på det åt en.

-Hur kommer det sig att du valde det namnet?

-Nä en kille på GTAsajtens forum kom på det åt mig....

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med om att "Newtons fjärde lag" låter ballt men, känns som om namnet är för långt för att vara ett artistnamn. Fan, jag kan inte bestämma mig om jag ska ha ett engelskt eller svenskt artistnamn. De jobbiga med ett svenskt artistnamn är väl att ÅÄÖ kan förekomma, vilket inte är så passande.

Nytt förslag. Vad sägs om The Breakfast Club eller Nattklubben (Alternativ Nattklubb)?

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med om att "Newtons fjärde lag" låter ballt men, känns som om namnet är för långt för att vara ett artistnamn. Fan, jag kan inte bestämma mig om jag ska ha ett engelskt eller svenskt artistnamn. De jobbiga med ett svenskt artistnamn är väl att ÅÄÖ kan förekomma, vilket inte är så passande.

Nytt förslag. Vad sägs om The Breakfast Club eller Nattklubben (Alternativ Nattklubb)?

Tores Tanga Trosor? :) låter maskulint :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...