Jump to content

Egen-Musik-Tråden


Weener
 Share

Recommended Posts

Nu kommer jag här och förstör skämt humöret på rap låtarna och lägger upp min senaste lite mer allvarliga låt :)

för er som hört mig innan så hoppas jag ni hör klar förbättring, denna låten har fått mkt positiv feedback :mellow:

men ska ni ge kritik så kom med riktig kritik och inte bara taskiga kommentarer!

http://ww2.beffo.se/upload/pic~/beffo.se-i...In_My_Shoes.mp3

DizzY –In my shoes

Why can’t you just leave me the fuck alone…?

Get off my back…

[Verse #1]

Once again, I’m back on the same shit

bitches hating everywhere; they haven’t even heard my shit

I’m tired of these idiots who keeps on pre-judging me

you don’t even know me you bitch, so quit fucking judging me

you don’t know what I’ve been thru

and I guarantee you haven’t even tried to live it

don’t speak about what you know nothing about, c’mon man just quit it

and stop with the nonsense, that makes no sense at all

I will fight for my goal, until I get that one special call

that call that we all fear, and when I get that call then I’ll be prepared

I’m prepared for what’s gonna happen to me next

I’ll be ready for whatever, my mind is too damn complexed

to fucked up to understand, but still I make magic with this pencil in my hand

[Chorus]

if you never been in my shoes, then you should never consider to judge me

I don’t judge you, so why you judging me?

Can you tell me that, and be fully honest with me?

If you never been in my shoes, then you should never consider to judge me

if you never lived it, then why you talk about it?

I’m done with your shitty point of view

[Verse #2]

And you may think I’m stupid, just cause I act so goofy

if you take your time, to get to know me

you’ll noticed that you’re so wrong

and I’m praying for the day that all the bitches are gone

and when I say bitches, I don’t mean bitches

I mean the punks who keep looking for my glitches

waiting for me to take a wrong step, hoping I’ll say some stupid shit

but you can’t make me quit, and you suckers know that I’m nothing but legit

and I stick to it, to spit about what I’ve seen

getting shit of my chest, telling how fucked up my life has really been

I pass my times with this, release my stress with it

and run away from a messy life witch is filled with shit

I’m cursed with this gift, endless urge to spit

my brain is racing at full speed, I ain’t never gonna quit

[Chorus]

[Verse #3]

Why does everybody keep on judging me?

c’mon man, get off my back and just let me breath

I’m sick of being the one that you all need

everybody’s trusting me, so it all depends on me

what to say, when you feeling down

even what to say, when no one else is around

I don’t know why I keep this weight of boulder

it crazy how much shit I carry right upon my shoulders

but I’ma soldier, I ain’t gonna cry

I know I got the will for this, that why I even try

fuck all the shit talk, I love the hate rite

fuck your opinion, I’ma fucking patriot

surviving from another hard day

now when I got this far, where’s no point to run away

I’m gonna keep doing this to my very last breath

music is my life, and you’ll remember me, after my death

[Chorus]

if you never been in my shoes, then you should never consider to judge me

I don’t judge you, so why you judging me?

can you tell me that, and be fully honest with me?

if you never been in my shoes, then you should never consider to judge me

if you never lived it, why you talk about it?

I’m done with your shitty point of view

I just needed to get this shit off my chest man…

2008

Redigerad av Shady_4_life
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej här kommer det :)

Texterna är skrivna när vi gick i högstadiet och handlar om personer i vår omgivning men återinspelades i en polares hemmastudio för några helger sen. Trummorna är gjorda i cubase, gitarr och bas lirar vi. Vi är 3 som sjunger men min röst går inte direkt att urskilja. PREPARE.........

01_John_kan_äta_skit_och_dö.mp3

02_John_i_tanga.mp3

03_Eva_som_Näcken.mp3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hör iaf bättre, micen har blivit bättre, verkligen.

Kan du göra en mer mörkare tyngrer röst, den e lite för låg och könns som du rappar så snabbt du kan för att få luft.

Diggar beatat, vad heter det o vart har du hittat det?

tackar :);) inte så mkt precis negativt från dig för en gångsskull :mellow: men rappar snabbt? det går rätt lugnt till i låten tycker jag, sen så det med luft har jag förbättrat extremt mkt sen sist iaf.. men det utvecklas mer och mer med tiden som sagt..

beaten hittar jag inne på soundclick.com och den flesta beaten jag använder är från Shadowvilleproductions.. riktigt grymma e dom!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu kommer jag här och förstör skämt humöret på rap låtarna och lägger upp min senaste lite mer allvarliga låt :)

för er som hört mig innan så hoppas jag ni hör klar förbättring, denna låten har fått mkt positiv feedback :mellow:

men ska ni ge kritik så kom med riktig kritik och inte bara taskiga kommentarer!

Låter ju inte så illa, skulle dock vilja höra mer röst. Musiken överröstar nästan, borde ju gå att fixa när du mixar låten.

Jag tycker verkligen inte det låter som du rappar snabbt för att få luft. Det går ju fram med jämn takt tycker jag. Men jag är å andra sidan ingen musikkännare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det jag menar är att du behöver andas snabbare, så går det lite snabbre, du dör lite av innan du ska ta ett andetag, hört om shadowville, har nån mixtape med de, du vet inte exakt vad den heter, beatet?

Asså du borde försöka träna på dina andetag, det e det jag menar, annars håller jag emd lite exotiv, beatat överröstar lite din röst, det e synd, texten ska vara meningen med låten, fortsätt i samma takt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det jag menar är att du behöver andas snabbare, så går det lite snabbre, du dör lite av innan du ska ta ett andetag, hört om shadowville, har nån mixtape med de, du vet inte exakt vad den heter, beatet?

Asså du borde försöka träna på dina andetag, det e det jag menar, annars håller jag emd lite exotiv, beatat överröstar lite din röst, det e synd, texten ska vara meningen med låten, fortsätt i samma takt.

beatet heter "Scapegoat"..

det ni snackar om ljudet är för lågt på rösten, jag kan fixa det nu om ni vill det? :mellow: jag har hela sessionen sparad just för sånt här tillfälle !! :)

EDIT; har sänkt ljudet på beatet nu, så rösten hörs mer.. säg till om jag ska lägga upp..

PS. sänkte inte så mkt, men tillräckligt tror jag det blev..

och en sak till, jag kan lägga upp låten i acapella om någon är intresserad av att mixa den me annat beat.. let me know..

Redigerad av Shady_4_life
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan inte få DizzY-länken att fungera... hur löste ni det?

Samma här. Blir bar vit sida. :)

Om ni klickar på länken så ser ni att det har blivit något fel, det är en massa punkter mitt i länken. Jag citerade hans inlägg och kopierade länken därifrån. Jag vet inte varför länkens avkortning kom med i själva länkningen. Brukar inte bli så.

Testa att klicka här annars. Click!

Shady: Sure thing, släng upp låten med höjd röst så man får höra hur det blev.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om ni klickar på länken så ser ni att det har blivit något fel, det är en massa punkter mitt i länken. Jag citerade hans inlägg och kopierade länken därifrån. Jag vet inte varför länkens avkortning kom med i själva länkningen. Brukar inte bli så.

Testa att klicka här annars. Click!

Shady: Sure thing, släng upp låten med höjd röst så man får höra hur det blev.

Fungerade, tackar så mycket.

Förövrigt var låten ganska bra, men mitt musikaliska öra verkar neka refrägnen.. det är något som inte stämmer och jag kan inte sätta fingret på vad - antingen så hör jag fel eller så... jag vet inte. Ska lyssna på den imorgon när jag kan skruva upp volymen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fungerade, tackar så mycket.

Förövrigt var låten ganska bra, men mitt musikaliska öra verkar neka refrägnen.. det är något som inte stämmer och jag kan inte sätta fingret på vad - antingen så hör jag fel eller så... jag vet inte. Ska lyssna på den imorgon när jag kan skruva upp volymen.

Jag kan sätta fingret på vad. Låten var okej. Men på refrengen och det mesta andra också, så låter det som om det är någonting baklänges.

Testa spela upp något tal baklänges och sen jämnför ni med refrängen i den här låten. Låter som om det är någonting baklänges.

Hmm. Ska testa att spela upp låten baklänges. :naughty:

Du har säkert en massa gömda medelanden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan sätta fingret på vad. Låten var okej. Men på refrengen och det mesta andra också, så låter det som om det är någonting baklänges.

Testa spela upp något tal baklänges och sen jämnför ni med refrängen i den här låten. Låter som om det är någonting baklänges.

Hmm. Ska testa att spela upp låten baklänges. :)

Du har säkert en massa gömda medelanden.

Hahahaha, vad fan snackar du om? hahaaahah tror du jag har dolda medd i låten? haha, hoppas du skojjar asså...

och sen det ni säger om refrängen är för att jag för de första inte kan sjunga precis, och sen så kan man spela in på ett speciellt just när man "sjunger" så det låter skitbra, men jag vet tyvärr inte hur det går till.. jag e iaf mkt nöjd med hela låten, min absolut bästa so far..

men det verkar som jag kommer ha ett uppehåll i några månader framöver nu, för när jag kom hem från skolan idag så låg micken på golvet och har på något sätt trillat ner från hyllan idag :naughty: ingen har varit hemma på hela dagen, den stod på sitt stativ vilket är mkt stabilt.. fattar inte hur det gått till alltså :mellow:

aja, it sucks but life goes on :)

här har ni låten med högre volym, hoppas länken funkar bättre nu då..

<a href="http://ww2.beffo.se/upload/pic~/beffo.se-f...In_My_Shoes.mp3" target="_blank">http://ww2.beffo.se/upload/pic~/beffo.se-f...In_My_Shoes.mp3</a>

för er som inte hörde den högre upp så är texten högst upp på sida 3 (denna sida alltså :naughty: )

Acapella versionen går inte länka till?!

BTW; TACK FÖR ALL CREDIT !!!!! UPPSKATTAS MKT!

Redigerad av Shady_4_life
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...