Jump to content

Egen-Musik-Tråden


Weener
 Share

Recommended Posts

Ja, jag tyckte minsann att GTAsajten behövde en tråd för oss musikskapare. Här kan vi posta låtar vi har gjort, håller på att göra eller planerar att göra. Låttexter och sånt tycker jag vi kan posta också!

Min diss till Mordos finns i "Tråden där vi argumenterar muntligt" så den postar jag inte igen, däremot tänkte jag posta ett test på en låt slängde ihop lite hastigt.

http://ww2.beffo.se/upload/fil/?fil=beffo...._G%E5tt_Ner.mp3

OBS. Kvaliten på denna suger hårt, men som sagt. Det är ett test på en framtida låt. Vanligtvis brukar jag inte rappa, men det är kul att prova på olika saker. Jag är mer av en sångare. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan ju inte göra annan musik än den åt det ironiska hållet. Försöker jag göra någonting seriöst så blir det bara skit.

Kan erkänna att jag och Kicken faktiskt hade planer på att släppa en julcd runt jul 07, i samband med GTASajten Song Contest.

Det blev dock aldrig av.

Här är en utav mina låtar som skulle finnas på skivan.

Lyrics:

Jag såg brorsan cutta sin... arm.

Det vart rött och jag vart rädd just då.

Pappa kom och han såg på;

Härmade tomten; "Hohoho"

"Inte bra, det kan leda till losses av klappar små"

Och då fick tomten ett raseriutbrott.

Han kom till oss, åh dödade vår far.

Vår mor vart glad som fan,

hon hoppa i min famn.

Då tomten mördade min far.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry för dubbelpost, men här kommer en låt jag har pillat ihop idag. Det handlar om Medianatta, en tillställning vi har på min skola där alla media-elever fick övernatta på skolan och leka lekar. Dock tog detta borts året innan vi började så vi har aldrig fått uppleva det.

Får ursäkta för lite knasigt ljud ibland, har inget jättebra utrusntning för tillfället.

http://ww2.beffo.se/upload/fil/?fil=beffo...._Medianatta.mp3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du hade väl gjort fler dissar? Lägg gärna upp dom.

Har en låt av HOWHOW, Robocop och Ronin som dissar bla MrMagic och Grim_back. Askul! Kan lägga upp den när jag kommer hem ikväll om ingen annan har den.

Själv gör jag inte musik.

Den var klockren :P

Jag kan ju inte göra annan musik än den åt det ironiska hållet. Försöker jag göra någonting seriöst så blir det bara skit.

Kan erkänna att jag och Kicken faktiskt hade planer på att släppa en julcd runt jul 07, i samband med GTASajten Song Contest.

Det blev dock aldrig av.

Hört det där förut någonstans ;D

Tror det var till Qouad jag kom med förslaget att vi borde ha en sångtävling med låtar som har med forumet/forumiter att göra.

En idé bara. :(

Japp, det var jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra ide!

Finns det ingen här som vill köra rap-battle eller liknande? Kom igen bara! Dissa mig! Jag lovar att ni får svar. :(

Det fanns väl en battle-tråd tidigare men den låstes pga det klassades som lek, eller hur det nu var... :P

Heil Hultler.

----

Btw *Väntar på att kicken ska ladda upp sin tolkning av Coldplay - Clocks.* yes_645834_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry för dubbelpost, men här kommer en låt jag har pillat ihop idag. Det handlar om Medianatta, en tillställning vi har på min skola där alla media-elever fick övernatta på skolan och leka lekar. Dock tog detta borts året innan vi började så vi har aldrig fått uppleva det.

Får ursäkta för lite knasigt ljud ibland, har inget jättebra utrusntning för tillfället.

<a href="http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/files/beffo.se-0ozeudchgbrp-Hugo_Ivarsson_-_Medianatta.mp3" target="_blank">http://ww2.beffo.se/upload/fil/?fil=beffo...._Medianatta.mp3</a>

Alla dina låtar låter ju i princip likadant... men sen' är ju danband oftast en enda stor loop. :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon typ utav diss till Weener

(Den är dock så dålig och ihopslängd på mindre än en minut så man skulle kunna tro att det var en diss till mig själv)

Call Of Duty Fyra Four; Modern Warfare - vad fan har du gjort, ser ut som Mordos blivit kär!

Och inte är det en vanlig grabb, det är en ful fet gubbe som ser ut att ha skabb.

-

-

Weener, varför gnäller du jämnt? Slår vad om att du inte själv tänt... på, en tjej. Alla tjejer är ju trots allt ganska lik dig!

Så säg; är det inte så, att kärleken börjar med bråk? Du vill nog själv, Mordos sätta på. FYFAN Weener, du är ett jävla tråk!

Dålig, ja. Men Weener för fan använd din 1cm stora för att dissa mig nu då.

Edit: Ja jag skäms.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

]Någon typ utav diss till Weener

(Den är dock så dålig och ihopslängd på mindre än en minut så man skulle kunna tro att det var en diss till mig själv)

Call Of Duty Fyra Four; Modern Warfare - vad fan har du gjort, ser ut som Mordos blivit kär!

Och inte är det en vanlig grabb, det är en ful fet gubbe som ser ut att ha skabb.

-

-

Weener, varför gnäller du jämnt? Slår vad om att du inte själv tänt... på, en tjej. Alla tjejer är ju trots allt ganska lik dig!

Så säg; är det inte så, att kärleken börjar med bråk? Du vill nog själv, Mordos sätta på. FYFAN Weener, du är ett jävla tråk!

Dålig, ja. Men Weener för fan använd din 1cm stora för att dissa mig nu då.

Edit: Ja jag skäms.

Länken är stort failure.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

]Någon typ utav diss till Weener

(Den är dock så dålig och ihopslängd på mindre än en minut så man skulle kunna tro att det var en diss till mig själv)

Call Of Duty Fyra Four; Modern Warfare - vad fan har du gjort, ser ut som Mordos blivit kär!

Och inte är det en vanlig grabb, det är en ful fet gubbe som ser ut att ha skabb.

-

-

Weener, varför gnäller du jämnt? Slår vad om att du inte själv tänt... på, en tjej. Alla tjejer är ju trots allt ganska lik dig!

Så säg; är det inte så, att kärleken börjar med bråk? Du vill nog själv, Mordos sätta på. FYFAN Weener, du är ett jävla tråk!

Dålig, ja. Men Weener för fan använd din 1cm stora för att dissa mig nu då.

Edit: Ja jag skäms.

HAHA, its on bitch! :w000t:

Varför funkar inte länken föresten? Ville ju höra :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon typ utav diss till Weener

(Den är dock så dålig och ihopslängd på mindre än en minut så man skulle kunna tro att det var en diss till mig själv)

Call Of Duty Fyra Four; Modern Warfare - vad fan har du gjort, ser ut som Mordos blivit kär!

Och inte är det en vanlig grabb, det är en ful fet gubbe som ser ut att ha skabb.

-

-

Weener, varför gnäller du jämnt? Slår vad om att du inte själv tänt... på, en tjej. Alla tjejer är ju trots allt ganska lik dig!

Så säg; är det inte så, att kärleken börjar med bråk? Du vill nog själv, Mordos sätta på. FYFAN Weener, du är ett jävla tråk!

Dålig, ja. Men Weener för fan använd din 1cm stora för att dissa mig nu då.

Edit: Ja jag skäms.

Detta var den sämsta Diss som jag nånsin hört, men kul att nu utmanar Weener The MAN.:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dissen till VickeX

f5c3h8hs8q5d.jpg

http://ww2.beffo.se/upload/fil/?fil=beffo....till_VickeX.mp3

Lyrics

FÖRSTA BEATET

Bered dig på att slaktas ditt vidriga jävla as.

Nu har du triggat upp mig, nu jag är i exstas.

Fattar inte vad tänker med, detta är ju slutet.

Håll igen dina öron för här kommer vara tjutet.

Aouuuuuuuuuuuuuuh.

1992, fy fan vad du är liten.

När du låg i mammas mage hade jag hyrt värsta sviten

Där jag hade brudar, möbler, casch och alkhol.

Medans du kämpade dig ur din morsas fitthål.

Din diss var helt patetisk, helt jävla vardelös.

Men jag antar att du inte har gjort den seriöst.

Nu har du fan startat nått du aldrig kommer ur.

Nu ska den sista stenen krossas på din ynkliga mur.

ANDRA BEATET

Nä men allvarligt Vicke, lyssna nu här.

Du bör inte kaxa, då får du besvär.

Vem av oss är det som ser ut som en tjej?

Din Tin-Tin lugg säger ju allt, gay gay gay.

Du är så lik TinTin, att man börjar tro.

Att du har en hund som heter Milou.

Den enda skillnaden mellan Tintin och dig

är jämfört med Tintin är du som en tjej

Tintin har vart i Kongo och Sovjet!

Vad har du varit och Vad har du sett?

Jag tror inte alls att du har sett ett dugg.

Inte ens hur du har din förjävliga lugg.

SISTA BEATET

Nu kommer knockouten, nu har vi nått vårt mål.

Nu sprätter vi upp Vicke med spetsig jävla nål.

Du ska få känna att du lever, du kommer få en jävla chock.

Den enda som kan rädda nu dig är kapten Haddock.

Jag hoppas att du fattar att du har inte har nån stil.

Du kanske kan få råd utav Professor Kalkyl.

Annars har jag faktiskt en grästrimmer hemma.

Om du vill så kan jag trimma bort din lugg för en femma.

Så nu kan du ställa frågan, vad tjänade du på detta?

Jag tror inte att det hjälper dig att få mer fätta.

Mitt enda råd till dig att snagga din skalle.

Och placera luggen över din äckliga balle.

Så till alla er som lyssnar, gör som VickeX

Försök att dissa mig, och glöm era ynkligen komplex.

Spelar ingen roll om ni har ful lugg, eller ser ut som Babben.

Försök iallfall, och bered er på hånflabben.

Ingen kan ta mig, sorgligt men sant.

FÖresten mordos om du lyssnar, du ser ut som en elefant.

Jag lyfter på hatten, bugar och bockar.

Jag står rak i ryggen medans Vicke blir knockad.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HAHAHA!! DU DÖDADE HONOM :w000t: den va ju asball :w000t: RESPEKT där :D

Redigerad av Shady_4_life
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...