Jump to content

Egen-Musik-Tråden


Weener
 Share

Recommended Posts

Ni är så jävla grymma!

Tackar! :) Vi släpper våran debutskiva 1 september, fast det är inte med sångaren från klippet, utan det är med Degradeads sångare Mikael Sehlin! ;)

Gillar inte alls musiken, men jag jag antar att ni är bra på det ni gör eftersom så många gillade det. :> Vad kallas musiken, är det Black Metal?

Som Marky sa så skulle jag också kalla det för Death Metal/Deathcore! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om någon av er vill höra mig framföra låten These Streets och eventuellt även den oinspelade låten Right Our Wrongs live så kommer jag att uppträda under Music Against Drugs i Kungsträdgården, Stockholm den 24:e maj :>

Här är These Streets ifrån Rap(p) i Käften i Eskilstuna, 20/11-09

Inte så mycket för själva musiken men du kan din sak, inget snack. Tummen upp ;).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wiee, mitt band hade första spelningen igår. Knappt repat, så gick ju inte jättebra, men helt dugligt imo! :cry:

Kommer lägga upp fler låtar på youtube, spelade totalt 5! :cry:

Vad tyckes? :)

Oh edit: Jag som är coolingen på trummorna! Haha!

Ingen som har något att säga? Alla låtar ligger uppe nu också! :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska jag vara helt ärlig var det en rätt intetsägande cover. Men ni verkade väldigt samspelta, sånt är kul att se! Jag missade var resten av låtarna finns att lyssna på, också.

Hehe, mja kan nog stämma. Vi brukar repa egna låtar, men fick spelning på en 18 års fest, med requestade låtar, så va tvugna att lära oss dom lite snabbt sådär! :teehee: Resten finns på våran youtube kanal om du klickar in på filmen! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en vän som gick bort i november som tog hand om mig på ett sätt som vänner inte brukar göra, han var verkligen en storebror för mig rakt igenom, och det har tagit lång tid att jobba sig tillbaka dit jag är nu. Och jag är ännu inte helt mig själv. Men i sitt testamente som han skrev dagen innan han dog så lämnade han en viss summa pengar åt mig för att jag skulle kunna hålla på med min musik. Han stöttade mig i livet och även i döden, och det minsta jag kan göra är att göra en låt till hans ära och det är också något jag verkligen vill. Problemet är bara att jag inte har någon musik att göra låten till :P

Så nu vänder jag mig ödmjukt till er GTA-sajtare och frågar om någon vänlig själ kanske har ett lugnt och sorgligt hip-hop/rap-beat liggandes att dela med er av? Har redan mailat Tux om det, men har inte fått svar ännu. Eftersom att jag inte kan göra musik själv, utan enbart texter, så ber jag er om hjälp. Är ni intresserade att hjälpa till så PM:a gärna, självklart får ni credit för arbetet.

Vet inte om detta är rätt tråd att skriva i, men kändes mer irriterande att starta en ny tråd om detta.

Tack på förhand!

Xersan

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...