Jump to content

Egen-Musik-Tråden


Weener
 Share

Recommended Posts

Jag och en bekant går i banorna att starta upp ett riktigt jävla tungt band som kommer spela de mörkaste och tyngsta tonerna som någonsin har kommit från Norrland. Kommer säkert bli grymt eftersom jag är en väldigt bra trummis (brag) och har spelat i 13 år (brag) och han är en riktigt sjuk gitarrist som är en av de bästa som bor i den här hålan. Just nu är vi fortfarande i uppstartandet, men vi tror verkligen på det här och vi ska börja leta efter lite fler folk som är beredda att verkligen satsa på det här.

Kommer säkerligen skriva mer här senare! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill bara upplysa alla som bor i eller omkring Eskilstuna att den sjunde augusti så ska jag uppträda på Årbyfestivalen med tre helt nya, osläppta låtar producerade av Illegal Productions! Det kommer många andra bra artister, bland annat Pato Pooh, och även en hel del lokala band och artister.

Kom dit! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och en bekant går i banorna att starta upp ett riktigt jävla tungt band som kommer spela de mörkaste och tyngsta tonerna som någonsin har kommit från Norrland. Kommer säkert bli grymt eftersom jag är en väldigt bra trummis (brag) och har spelat i 13 år (brag) och han är en riktigt sjuk gitarrist som är en av de bästa som bor i den här hålan. Just nu är vi fortfarande i uppstartandet, men vi tror verkligen på det här och vi ska börja leta efter lite fler folk som är beredda att verkligen satsa på det här.

Kommer säkerligen skriva mer här senare! :)

Fett! Håll oss uppdaterade, dude? -_-

Jag vill bara upplysa alla som bor i eller omkring Eskilstuna att den sjunde augusti så ska jag uppträda på Årbyfestivalen med tre helt nya, osläppta låtar producerade av Illegal Productions! Det kommer många andra bra artister, bland annat Pato Pooh, och även en hel del lokala band och artister.

Kom dit! ;)

Sweet, det går bra nu! Lycka till, önskar att jag bodde närmare E-stuna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill bara upplysa alla som bor i eller omkring Eskilstuna att den sjunde augusti så ska jag uppträda på Årbyfestivalen med tre helt nya, osläppta låtar producerade av Illegal Productions! Det kommer många andra bra artister, bland annat Pato Pooh, och även en hel del lokala band och artister.

Kom dit! ;)

Hade det inte varit för att jag var i Alanya så hade jag svängt förbi och lyssnat. :)
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hela vår EP ligger uppe på Myspacen nu. Det har gått länge nog, liksom. Lyssna gärna igenom den! De låtarna vi inte hade med innan var "Plane" och "Paths".

www.myspace.com/timfaceberlin

Grymt! Lyssnade på första, och början av andra, men sedan kom jag på att solen skiner och jag borde vara produktiv, och till det scenariot är inte post-rock det bästa soundtracket. Men ta det inte som kritik mot musiken i sig, den lät grymt välgjord och stämningsfull.

Nu är nya låten uppe på min Myspace! :mellow: Finns att lyssna på här och den heter "To The Top". Hoppas ni gillar! :D

Nice, jag gillar't!

__________

Mitt band Komposters finns fortfarande på Spotify förresten! Vi har tillochmed lite popularity-prickar B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är nya låten uppe på min Myspace! :D Finns att lyssna på här och den heter "To The Top". Hoppas ni gillar! :D

Med förutsattade meningar klickade jag in mig på din myspace, och ändrade mig helt.

Du är jävligt bra, fortsätt så! Jag skulle gärna ha några låtar på min Spotify playlist.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar, tackar båda två! :D

Wu, vi är ju ett litet kollektiv som håller på både enskilt och separat, och vi har pratat om att slänga upp låtar på Spotify så ge inte upp hoppet ;)

EDIT: Axel, om du kan ge tips på hur man enklast och billigast hamnar på Spotify så skulle alla vi uppskatta det :)

Redigerad av Xersize
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar, tackar båda två! :D

Wu, vi är ju ett litet kollektiv som håller på både enskilt och separat, och vi har pratat om att slänga upp låtar på Spotify så ge inte upp hoppet ;)

EDIT: Axel, om du kan ge tips på hur man enklast och billigast hamnar på Spotify så skulle alla vi uppskatta det :)

Fett! Kolla upp recordunion.com

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är mer inspirerad av er i den här tråden än någon annan kändis där ute!

Tack! Men... varför har din flickvän lagt till mig bland sina vänner? :)

Det var väldigt mycket mitt fel... När jag var inne på din myspace så hade jag ingen aning om att hon hade varit inloggad på min dator efter att jag varit det, så.... ja... My bad :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var väldigt mycket mitt fel... När jag var inne på din myspace så hade jag ingen aning om att hon hade varit inloggad på min dator efter att jag varit det, så.... ja... My bad :D
Asså, jag har inget emot det ;) Jag blev lite fundersam, då jag känner typ tre pers som har lagt till mig som vän utan att veta varför andra har gjort det :)
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sista gång nu, för er som bor i eller runt om Eskilstuna (eller för er som bor lite längre bort men känner för en roadtrip):

Imorgon, under Årbyfestivalen i Årby, Eskilstuna, kommer jag att uppträda med två av mina låtar, These Streets och den nya singeln To The Top, samt gästa två vänner i sista versen på deras låt. Vi börjar 19.00 vid Årby M i anslutning till biblioteket och det kommer att bli en riktigt grym show som avslutas med ett grymt framträdande av ingen mindre än Pato Pooh! Så kom dit och ha en riktigt underbar kväll! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon person som har sett oss live har gjort en video till vår låt Dawn. Såg den först nu och jag älskar den verkligen. Sjukt fint av vissa okända människor att göra någonting av någons musik. Stort tack till dig, vem du nu än är.

Edit: Vi har något fan i Frankrike som har lagt upp tre av våra låtar på Youtube med. Han gör tyvärr inte mycket med dem, men de är i bra kvalité och det glädjer mig alltid när någon bara gör någonting sådant.

Tim, Face Berlin - Paths

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...