Jump to content

Amerikanska Presidentvalet 2008


Umberto
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 398
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Orka att jag gick upp 7 i morse för att gå till skolan. Kommer aldrig palla natten ut. :teehee:

Och jag har sovit fem timmar inatt. Detta blir svårt. :mf_doof:

Talk about it....

Jag var uppe tills tre igår natt och sov endast fyra timmar i hopp om att det skulle gå att sova ut efter skolan. Well, kommer hem och somnar inte på en halvtimma och när jag väl somnar sover jag endast två timmar. Jag kommer vara stendöd i skolan imorgon( :cry: ), men det är lätt värt det!

När blir allt färdigt? Natten på onsdag eller tisdag

Natten till onsdagen, dvs på onsdag morgon får vi veta vem som vunnit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aah, godmorgon. :mf_doof:

Trots att jag, personligen, är mycket intresserad av det här valet (det relaterar ju trots allt till mina studier) tycker jag att det nästan är skrämmande hur mycket utrymme valet får (och har fått) i svensk media. 3(?) valvakor för ett val som inte ens har någon direkt betydelse för Sverige? Geez.

Vilket enormt antiklimax det skulle vara om McCain vinner det här. Haha.

SPOILER:

Ingen

vinner

Det kan faktiskt hända och då blir det representanthuset som väljer president och senaten som väljer vicepresident. Eftersom demokraterna har majoritet i representanthuset skulle de välja Obama men i senaten skulle röstningen falla 50-50, pga att obundna demokratiska senatorn Joe Lieberman stödjer McCain. Då skulle vicepresident Cheney kallas in för att avlägga en avgörande röst och han skulle självklart rösta på Palin och USA skulle därmed få Obama+Palin i Vita Huset.

Här är en karta med olika "ingen vinner"-scenarios. Klicka på 269-269 tie. (Hmm, nu har de tagit bort den)

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan faktiskt hända och då blir det representanthuset som väljer president och senaten som väljer vicepresident. Eftersom demokraterna har majoritet i representanthuset skulle de välja Obama men i senaten skulle röstningen falla 50-50, pga att obundna demokratiska senatorn Joe Lieberman stödjer McCain. Då skulle vicepresident Cheney kallas in för att avlägga en avgörande röst och han skulle självklart rösta på Palin och USA skulle därmed få Obama+Palin i Vita Huset.

Här är en karta med olika "ingen vinner"-scenarios. Klicka på 269-269 tie.

Ärligt talat, det vore riktigt coolt. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha, hoppas Mona Sahlin tar vidare den jämförelsen med Reinfeldt hon gjorde i Kanal5s vaka. De diskuterade vem som var mest Obama av henne och Reinfeldt och då Filip kommenterade att Reinfeldt är bra på basket och inte hon så kontrade hon med att hon har rökt gräs och det har inte han :mf_doof:

Kan tyvärr inte sitta uppe så mycket längre, har kontrollskrivning i matte kl 08:00 imorgon...

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aah, godmorgon. :mf_doof:

Trots att jag, personligen, är mycket intresserad av det här valet (det relaterar ju trots allt till mina studier) tycker jag att det nästan är skrämmande hur mycket utrymme valet får (och har fått) i svensk media. 3(?) valvakor för ett val som inte ens har någon direkt betydelse för Sverige? Geez.

Vilket enormt antiklimax det skulle vara om McCain vinner det här. Haha.

Det kan faktiskt hända och då blir det representanthuset som väljer president och senaten som väljer vicepresident. Eftersom demokraterna har majoritet i representanthuset skulle de välja Obama men i senaten skulle röstningen falla 50-50, pga att obundna demokratiska senatorn Joe Lieberman stödjer McCain. Då skulle vicepresident Cheney kallas in för att avlägga en avgörande röst och han skulle självklart rösta på Palin och USA skulle därmed få Obama+Palin i Vita Huset.

Här är en karta med olika "ingen vinner"-scenarios. Klicka på 269-269 tie.

Haha, jag såg alldeles nyss ett nyhetsklipp i amerikansk media som just beskrev hur det skulle bli om det blev lika och precis som du säger skulle det bli Obama+Palin. Mycket intressant, dock väldigt osannolikt.

@Dude: Hahahahah, det där såg jag också. Höll på att asgarva, herregud, hahaha.

**

Edit: Hahaha, fina jämförelser F&F gör nu :cry:

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...