Jump to content

Amerikanska Presidentvalet 2008


Umberto
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 398
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag vaknade nyss efter att ha sovit i ca 6 h och nu ska jag titta på debatten så småningom. Jag har sett fram emot det här hela veckan och det ska bli mycket intressant; hoppas Palin blir rejält pwnad av Biden. :)

Palin vet inte vilka tidningar hon läser:

[youtube-old]xRkWebP2Q0Y[/youtube-old]

Russia, Putin And Putin's Head:

[youtube-old]xuBuZUJwNb0[/youtube-old]

"I'll try to find ya some and I'll bring em to ya":

[youtube-old]rpxMwOghLiY[/youtube-old]

:)

Det skulle vara intressant att se på vilka sidor folk står på forumet, vad sägs om en liten omröstning typ... snart? Finns det exempelvis någon som skulle röstat på John McCain på forumet?

Jag tror inte det. Eftersom inte ens jag håller på McCain har jag lite svårt att tro att någon annan här skulle göra det. darkjak kanske? :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, jag mår seriöst dåligt av att höra Palin prata. Hennes okunskap om ... allt är .. obehaglig. Jag börjar titta på diverse youtube-klipp men måste ganska snabbt stänga av för .. jag mår bara dåligt av det. :(

Bara tanken om att hon kanske blir president är helt ofattbart (nu förutsätter jag att McCain vinner valet och senare dör).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte det. Eftersom inte ens jag håller på McCain har jag lite svårt att tro att någon annan här skulle göra det. darkjak kanske? ;)

Har du inte sett det Scrubsavsnittet där Elliot avslöjar att hon är republikan? Det kan finna många högerextremer som lurar i buskarna här på GTAsajten :).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som vet något om kandidaternas energi- och bränslekampanjer? Jag har läst lite små utdrag om "offshore drilling", "importing foreign oil" och lite sådant, men det är inte direkt något som skapar en helhetsbild.

LONG-TERM VISION

Obama:

_Confront America's dependence on oil by developing energy alternatives and conservation.

McCain:

_Break the nation's dependence on foreign energy by 2025 with more domestic production and alternative energy sources.

ENERGY PRICE RELIEF

Obama:

_$1,000 tax rebate to help people pay high energy bills, financed by a windfall profits tax on oil companies.

_Release 70 million barrels of oil from the government's Strategic Petroleum Reserve to boost supplies.

McCain:

_Temporarily suspend the 18-cents-per-gallon federal gasoline tax. (Han har föreslått att man helt slopar bensinskatten under semestermånaderna)

_Opposes use of government oil reserve.

OFFSHORE DRILLLING

Obama:

_Will consider lifting oil drilling bans in some offshore federal waters as part of broader energy package.

McCain:

_End drilling bans on all offshore waters beyond 50 miles from shore, as long as state has say about energy development of its shores.

NUCLEAR POWER

Obama:

_Existing plants must play a role, supports new reactor construction "only so far as it is clean and safe." Opposes the Yucca Mountain nuclear waste dump in Nevada and calls for another approach to dealing with reactor waste. Opposes nuclear waste reprocessing.

McCain:

_Wants to build 45 new nuclear power plants by 2030. Strongly supports Yucca Mountain project. Supports research into nuclear-waste reprocessing.

OIL PROFITS

Obama:

_Proposes a 50 percent tax on "windfall" profits of five largest U.S. oil companies and using the money to provide a "rebate" to the public to help pay for high energy costs.

McCain:

_Opposes new taxes on oil companies, saying such taxes would hinder investment in exploration and new production.

GLOBAL WARMING

Obama:

_Mandatory reductions of carbon dioxide and other greenhouse gases by 80 percent from 1990 levels by 2050, using a market-based cap-and-trade system.

McCain:

_Mandatory reductions of carbon dioxide and other greenhouse gases by 66 percent from 1990 levels by 2050, using market-based cap-and-trade.

(Palin har btw sagt att hon inte tror att den globala uppvärmningen beror på människan)

CARS

Obama:

_Increase federal fuel economy requirements beyond 35 mpg.

_Invest in advance vehicle technology; put 1 million plug-in hybrid cars on road by 2015.

_$7,000 tax credit for purchase of advance-technology vehicles.

McCain:

_Current fuel economy standard adequate.

_Supports plug-in hybrid; proposes $300 million prize for improved batteries for hybrid vehicles.

_$5,000 tax credit for purchase of zero carbon emission cars.

ARCTIC NATIONAL WILDLIFE REFUGE

_Both candidates oppose opening the Alaska refuge to oil drilling.

ALTERNATIVE FUELS

Obama:

_Proposes $150 billion, 10-year clean energy development fund for biofuels, wind, solar, plug-in hybrids and clean-coal technology, and electric cars.

_Invest $1 billion a year to convert old manufacturing centers to "clean technology centers" and new job training programs for clean energy technologies.

_Require all utilities to produce at least 10 percent of their electricity from renewable energy such as wind, solar or biomass.

McCain:

_Supports $2 billion program to develop carbon capture and other clean coal research and development.

_Use tax credits to promote energy research, and extend existing credits for "low carbon" renewable energy sources such as hydroelectric dams, wind and solar.

ENERGY EFFICIENCY

Obama:

_Overhaul appliance and other energy efficiency standards with goal of reducing building energy use by 25 to 50 percent. Weatherize 1 million energy-inefficient homes a year.

_Develop "smart grid" power lines to increase electricity savings.

McCain:

_Develop "smart grid" power lines to increase electricity savings.

Har du inte sett det Scrubsavsnittet där Elliot avslöjar att hon är republikan? Det kan finna många högerextremer som lurar i buskarna här på GTAsajten ;).

Nej, det har jag inte. Jag brukar bara se ströavsnitt av Skrübbs. :)

McCain är knappast högerextrem btw.

----

I natt är det debatt igen. Den här gången är debatten av s.k. "Town Hall-format" vilket betyder att publiken är med och ställer frågor och kandidaterna går omkring i "rummet" med en mikrofon i handen. Town-hall-meetings är något av McCains specialitet så det ska bli intressant att se hur han lyckas (eller misslyckas).

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...