Jump to content

Amerikanska Presidentvalet 2008


Umberto
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 398
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Haha, lol! Jag hamnade nästan exakt i mitten mellan de båda kandidaterna. Tyckte det var ganska intressant att procentmässigt se hur mycket man höll med och inte höll med presidentkandidaterna i vissa frågor.

Nice! Dock håller jag på Obama skapligt mycket mer än vad testet medger. Men jag håller även med McCain i vissa punkter, som ni ser.

post-9879-1223743849_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag sett debatten som var förra veckan. Överlag var båda lite oärliga och verkade göra falska påståenden men överlag måste jag ändå säga att Obama var bäst. Han verkade mest lugn och han använde inte heller lika fula knep som McCain. McSame blev överkörd när det pratades om sjukvårdspolitik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Någon som sett Barack Obamas trettio minuter långa reklamfilm som sändes igår? Tydligen ska det vara rätt så unikt att han köpt trettio minuter på bästa sändningstid. Det ska tydligen ha kostat ca. fem miljoner dollar.

Jag tycker den är rätt bra, vågad och konkret. Men mycket av det han säger är upprepande, mycket har man redan hört, men som sagt, det är en reklamfilm och syftet är väl att nå fram till människor som är osäkra vilka dom ska rösta på eller människor som han inte nått fram till tidigare.

Reklamfilmen, del ett. Bara klicka vidare på del två, del tre osv till höger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är alldeles för dåligt påläst och bryr mig egentligen inte i vem som vinner. Ändå kommer jag nog att hålla mig uppe imorgon natt, iaf om Filip och Fredriks valvaka blir lyckad. Fler som ska se?

EDIT:

Oj, missade visst sista sidan och såg inte RavenE's post.

Redigerad av Tackleberry
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...