Jump to content

Amerikanska Presidentvalet 2008


Umberto
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 398
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nej nu får Filip och Fredrik sluta generalisera så mycket när det gäller McCain (och dom löjliga bilderna till).

Kom igen nu McCain!

Dom för en partisk valvaka, det har dom sagt ända sedan programmet offentliggjordes. Så du lär inte få se några positiva kommentarer eller annat om McCain. Därför borde man åtminstone switcha (!) mellan ettan, fyran och femman för att få en bra bild av helheten. Sedan kan man ju gå längre och följa amerikansk media, som i varje fall jag gör med jämna mellanrum.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom för en partisk valvaka, det har dom sagt ända sedan programmet offentliggjordes. Så du lär inte få se några positiva kommentarer eller annat om McCain. Därför borde man åtminstone switcha (!) mellan ettan, fyran och femman för att få en bra bild av helheten. Sedan kan man ju gå längre och följa amerikansk media, som i varje fall jag gör med jämna mellanrum.

Jo jag vet, därför jag zappar mellan dom svenska kanalerna (har tyvärr inga utländska kanaler).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är faktiskt rätt intressant nu, men det var helt klart roligare att titta på F&F, SVt känns mer som utbildning medans F&F känns mer som underhållning&utbildning..

Att republikanerna leder med 8-3 (vet inte hur sanna dessa siffror är) tycker jag är oroväckande. Nu är det inte så viktigt än, men i vilket fall.

Sen är det helt klart så som du säger, SVT har en faktiv valvaka, medans F&F är en underhållningsvalvaka, sen är F&F vinkade till fördel Obama, men skulle såklart vilja se F&F framför SVT. Men nu finns inte F&F streamad, men förhoppningsvis! Kvällen är ung.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag vet, därför jag zappar mellan dom svenska kanalerna (har tyvärr inga utländska kanaler).

Det finns livestream på diverse amerikanska nyhetskanaler. Jag själv följer ABC News livestream (väldigt bra imo.). Mycket intressant.

@Stell: Att det står 8-3 till McCain är väntat, alltså inget oväntat. McCain har vunnit Kentucky och Obama har vunnit Vermont. Alltså inga preliminära siffror, utan fastställda, vad jag har förstått. Möjligtvis så att skillnaden är så stor att medier vågar gå ut med att en viss kandidat vinner en viss delstat, som man gjort nu, trots att alla röster inte är räknade. Obama leder än så länge med 57 % i Florida, vilket är en av nyckelstaterna. McCain och Obama har en väldigt jämn kamp i Indiana där McCain leder än så länge med 51 mot Obamas 48 %. Detta kan ändras rätt snabbt, så vi får se...

Edit: Där ser man. McCain leder nu med 16-3. Fortfarande ingenting att oroa sig över, men enligt ABC:s karta de har i bakgrunden så vann McCain South Carolina som Obama ledde med 57 % för inte så länge sedan, om jag förstått det rätt. Kan det vara så?

Edit2: Japp, det är South Carolina McCain vunnit.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns livestream på diverse amerikanska nyhetskanaler. Jag själv följer ABC News livestream (väldigt bra imo.). Mycket intressant.

@Stell: Att det står 8-3 till McCain är väntat, alltså inget oväntat. McCain har vunnit Kentucky och Obama har vunnit Vermont. Alltså inga preliminära siffror, utan fastställda, vad jag har förstått. Möjligtvis så att skillnaden är så stor att medier vågar gå ut med att en viss kandidat vinner en viss delstat, som man gjort nu, trots att alla röster inte är räknade. Obama leder än så länge med 57 % i Florida, vilket är en av nyckelstaterna. McCain och Obama har en väldigt jämn kamp i Indiana där McCain leder än så länge med 51 mot Obamas 48 %. Detta kan ändras rätt snabbt, så vi får se...

Så sant. Det är ganska "ointressant" just nu i ställningssammanhang, då det är lite tidigt.

@Giz: Kom gärna med en länk om du hittar någon mer info om detta. (ang. streamen)

53% (Ob) 46% (Mc) 4milj röster räknade. Sa dom precis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, McCain verkar vinna i South Carolina och det står 21-3 nu enligt Sky News.

Det ser bra ut i Florida.

Vilken delstat vann McCain förutom SC och Kentucky då? Om han fått fem till elektorsröster.

Förresten, har aldrig snappat upp (kanske jag som missat) om du är en Obama- eller McCainentusiast? Vem håller du på?

Edit: Det ser riktigt bra ut i Florida.

Edit2: 102-34 till Obama nu!! >_<

Edit3: Tennessee, Oklahoma, Kentucky och South Carolina har vunnits av McCain

Illinois, Maine, New Hampshire, Vermont, Massachusetts, Connecticut, Pennsylvania, New jersey, Maryland och Delaware till Obama.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...