Jump to content

Amerikanska Presidentvalet 2008


Umberto
 Share

Recommended Posts

OOOBAMA SHALALALALA!!!!

Nu övereagerar jag lite men jag är klad hest! =D Obama-snel-hest. >_< Jag tittade lite på ett gammalt (?) tal när han pratar om religion och dess relation till politiken. Väldigt klok person. Hans segertal var väldigt bra det också! :rolleyes:

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 398
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hans vinnartal sög, det va fan skiiitsvagt. hans tal på demokraternas kenvent var awesome liksom och nu när han vann så kändes talet inte rätt.

Jag tycker det var väldigt stabilt att inte hålla ett snyft tal. Han var seriös och medveten om svårigheterna han har framför sig.

Det sög inte, men det var inte sådär jättebra heller. Precis som L_Voll säger i qouten ovanför mig så kändes det som om han var väldigt seriös och tillbakadragen. Han visste att han inte kunde ställa till med ett snyfttal eller ett jättelyckligt tal. Han höll en väldigt bra och jämn nivå, mycket klokt.

Klarade hela natten, nu mår man som man förtjänar.

Jag grät nästan under segertalet. >_<

Åh, jag med! Tänk om det hade varit ännu kraftigare och i klass med talet han gjorde på demokraternas konvent(?) år 2004. Då hade jag varit helt utom mig. Men frasen Yes, we can är en fras som slår hårt, riktigt bra. En av de mest minnesvärda momenten från kvällen/natten (för min del) är fortf. Jesse Jackssons tårfyllda ögon och känslofyllda ansiktsuttryck när han fick reda på att Obama vunnit. Ojojoj, vill inte överreagera, men det var kraftigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men herregud vadå? Det är ju Obamas plan att direkt börja dra tillbaka trupper från Irak.

"Immediately upon taking office, Obama will give his Secretary of Defense and military commanders a new mission in Iraq: ending the war. The removal of our troops will be responsible and phased, directed by military commanders on the ground and done in consultation with the Iraqi government. Military experts believe we can safely redeploy combat brigades from Iraq at a pace of 1 to 2 brigades a month that would remove them in 16 months."

http://www.barackobama.com/issues/iraq/

Har jag sagt att det inte är hans plan? Det är störande med alla som tror att Obama är någon jävla fredspresident. Han kan tänka sig att bomba både i Iran och Pakistan och vill öka den amerikanska närvaron i Afghanistan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har jag sagt att det inte är hans plan? Det är störande med alla som tror att Obama är någon jävla fredspresident. Han kan tänka sig att bomba både i Iran och Pakistan och vill öka den amerikanska närvaron i Afghanistan.

Nej du sa inte så mycket över huvud taget, du borde förklarat från början istället för att för att bara vara dryg. Sa Tikki att Obama var någon jävla fredspresident?

Enligt mig verkar Obama betydligt fredligare än Bush i alla fall, som älskar krig och kallar Irak och Iran för "ondskans axelmakter".

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara jag som tyckte att helt plötsligt blev världen lite vackrare?

Kan inte annat än hålla med.

It's a beautiful day.

Jesse Jackssons tårfyllda ögon och känslofyllda ansiktsuttryck när han fick reda på att Obama vunnit. Ojojoj, vill inte överreagera, men det var kraftigt.

Ja det var det. Jag brukar inte vara emotionell av mig men idag har jag nästan fått en liten tår i ögonvrån när jag har följt nyhetsflödet.

---

Fucking hell. Bara 600 rösters marginal i Minnesota för Al Franken.

=Recount.

----

Link plz. >_<

Here you go.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

obama-mccain_1059051_0.jpg

:(

Hmm.

God morgon. Eller? Var vaken hela natten och såg på CNN/Kanal 5 (F&F's valvaka) och en stund efter segertalet så la jag mig och sovde. Inte helt smart kanske, men jag hade inte pallat skolan ändå. Vaknade någon gång vid 18:00 nu. :)

*Barnens namn*, You have deserved the Puppy, to the White House. (eller hur han nu exakt sa det)...

Well.

GO OBAMA, GO AMERICA.

Yes We Can!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tycker ni alla om hans segertal då? Personligen tycker jag att det var mycket bra. Inte världsbäst, men fortfarande väldigt bra. När han tog upp det här om 106åriga damen och hur hon sett att America ändrats, och att sedan han nu, tillsammans med America skulle kunna bestämma hur hans/deras barn och barnbarn ser hur världen förändras över 100 år. Det var maffigt. Iaf enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tycker ni alla om hans segertal då? Personligen tycker jag att det var mycket bra. Inte världsbäst, men fortfarande väldigt bra. När han tog upp det här om 106åriga damen och hur hon sett att America ändrats, och att sedan han nu, tillsammans med America skulle kunna bestämma hur hans/deras barn och barnbarn ser hur världen förändras över 100 år. Det var maffigt. Iaf enligt mig.

Jo tycker det var riktigt mysigt, fick lite gåshud där måste jag säga.

Filip och fredriks valvaka var kanoners!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tycker ni alla om hans segertal då? Personligen tycker jag att det var mycket bra. Inte världsbäst, men fortfarande väldigt bra. När han tog upp det här om 106åriga damen och hur hon sett att America ändrats, och att sedan han nu, tillsammans med America skulle kunna bestämma hur hans/deras barn och barnbarn ser hur världen förändras över 100 år. Det var maffigt. Iaf enligt mig.

Överlag var talet ett såntdär tal som inte kommer ses som ett av de stora. (Min känsla)

Men vissa delar av talet fick mig faktiskt att känna att om jag inte höll emot så skulle det komma tårar. Det var ett fint och rörande tal.

Hoppas bara att allting han lovat kommer att infrias så att det amerikanska folket inte får anledning att säga att det var ett misstag att välja en svart president. För då kommer vi antagligen få vänta ett tag innan vi ser en till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror det är lättare att få fram en kvinna som stadsminister än en neger.

Nu har sverige inte ett inpräglat slaveri bakom oss. Våra invandrare (Afro-Amerikanen är ju ingen invandrare i sig däremot). Nu har ju en svart man ett utpräglat utseende, så det går inte ta miste på att han är just svart. Jag skulle inte vilja gämföra en svart president med en muslimsk stadsminister.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...