Jump to content

Amerikanska Presidentvalet 2008


Umberto
 Share

Recommended Posts

Han har jobbat för Martin Luther King, så han är nog otroligt stolt i natt.

Wow, man kunde verkligen ta i känslan han hade inombords. Visades visst på ABC innan McCains tal, så dom svenska tittarna missade det, men man zoomade in hans ansikte och jag kan fortfarande inte släppa det ansiktet, så otroligt känsligt.

Yay, snart ska Obama hålla sitt tal!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 398
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Wow, det var nästan så det gav mig tårar när jag såg den där svarta mannen i Chicago (Jesse Jackson?) gråta som om han hade förlorat någon väldigt nära honom, när han bara stog där och grät för att han visste att Obama hade segrat. McCains tal var rätt så bra och djupt, man hörde verkligen hur ledsna alla i publiken var.

Mmm, jag tycker dock att det var ganska onödigt att vissa i publiken buade när han nämnde Obama och Biden. Men yeah... =/

edit: Har du ledigt idag kicken?

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mmm, jag tycker dock att det var ganska onödigt att vissa i publiken buade när han nämnde Obama och Biden. Men yeah... =/

edit: Har du ledigt idag kicken?

Precis, det var rätt så onödigt, jag håller med dig. Kan trots det förstå publiken, men det var onödigt ja. McCain visade ju att han inte tolererade det som tur var.

Jag har inte ledigt, utan jag ska till skolan klockan 09:50. Jag har dygnat och ska vara uppe tills nio-tiden ikväll >_<

Edit: Och du?

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Obamas tal var bra, men inte så mycket mer, han har gjort bättre. Det var inte dåligt heller, absolut inte en besvikelse, men jag tror att förväntningarna var aningen för höga också. Sedan håller jag med om vem det nu var som sa att från och med att han är vald så är han president. Han kämpar inte längre för att bli president, utan har redan uppnått det och ska då bete sig som en president. Well. En natt mindre sömn, men allt var värt det. Det har varit otroligt intressant att följa och att Barack Obama blev vald förgyllde hela denna månaden. Underbart!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara jag som tyckte att helt plötsligt blev världen lite vackrare?

@ emo:

Fan killen, tänk lite.

Han har precis blivit USA's president.

Även om man hade ett tal som var 7 sidor långt och som man hade tränat in så mycket att man kunde talet utantill tror jag att det enda man skulle säga var "eeermrm, snyfft ... tack alla . snyyyyyyyft"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara jag som tyckte att helt plötsligt blev världen lite vackrare?

@ emo:

Fan killen, tänk lite.

Han har precis blivit USA's president.

Även om man hade ett tal som var 7 sidor långt och som man hade tränat in så mycket att man kunde talet utantill tror jag att det enda man skulle säga var "eeermrm, snyfft ... tack alla . snyyyyyyyft"

Det är en fråga om opinions, jag väntade mig ett riktigt snyfttal.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men herregud.

Men herregud vadå? Det är ju Obamas plan att direkt börja dra tillbaka trupper från Irak.

"Immediately upon taking office, Obama will give his Secretary of Defense and military commanders a new mission in Iraq: ending the war. The removal of our troops will be responsible and phased, directed by military commanders on the ground and done in consultation with the Iraqi government. Military experts believe we can safely redeploy combat brigades from Iraq at a pace of 1 to 2 brigades a month that would remove them in 16 months."

http://www.barackobama.com/issues/iraq/

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...