Jump to content

Amerikanska Presidentvalet 2008


Umberto
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 398
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vilken delstat vann McCain förutom SC och Kentucky då? Om han fått fem till elektorsröster.

Förresten, har aldrig snappat upp (kanske jag som missat) om du är en Obama- eller McCainentusiast? Vem håller du på?

Edit: Det ser riktigt bra ut i Florida.

Edit2: 102-34 till Obama nu!! >_<

Edit3: Tennessee, Oklahoma, Kentucky och South Carolina har vunnits av McCain

Illinois, Maine, New Hampshire, Vermont, Massachusetts, Connecticut, Pennsylvania, New jersey, Maryland och Delaware till Obama.

Ännu en som letar, bra, bra!

Då går jag och duschar då.

@Klicken: Du kollar på amerikansk livestream, right? Du skrev 102-34, SVT har 77-34, är SVT senare ute?

Jag qoutar mitt inlägg. Japp. SVT och TV4 vill nog vara säkra med att utropa vinnare i olika delstater och iaf TV4 utgår ifrån CNN som har en väldigt seg uppdatering, men dom har en säker uppdatering. Dom har inte haft fel sedan år 2000 och om det står att Obama/McCain vinner en viss delstat på CNN, så kan man vara väldigt säker på att så är fallet. ABC News uppdaterar fort som attan och ganska säkert. Inte 100 %, men över 90 % säkra att dom publicerar resultaten. ABC har vad jag sett uppdaterat snabbast av alla de kanaler och sidor jag håller koll på för tillfället, så jag kan uppdatera er så fort ABC uppdaterar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag qoutar mitt inlägg. Japp. SVT och TV4 vill nog vara säkra med att utropa vinnare i olika delstater och iaf TV4 utgår ifrån CNN som har en väldigt seg uppdatering, men dom har en säker uppdatering. Dom har inte haft fel sedan år 2000 och om det står att Obama/McCain vinner en viss delstat på CNN, så kan man vara väldigt säker på att så är fallet. ABC News uppdaterar fort som attan och ganska säkert. Inte 100 %, men över 90 % säkra att dom publicerar resultaten. ABC har vad jag sett uppdaterat snabbast av alla de kanaler och sidor jag håller koll på för tillfället, så jag kan uppdatera er så fort ABC uppdaterar.

SVT verkar gå via AP.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Signaturen Pontus sa nyss att han inte kunde streama bild med sitt tv-kort, men la fram förslaget att filma med webcam och mic vid högtalaren.

Vet dock ej om det är den riktiga Pontus.

Edit; Nu slutar jag söka efter stream, fick precis tillbaka Kanal 5 >_<

Redigerad av DimpZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SVT verkar gå via AP.

Om det är så som du säger så lär det se ut på detta viset:

SVT -> Associated Press

TV4 -> CNN

Kanal 5 (F&F) -> ABC News (Rapporterar dock inte direkt när en uppdatering sker)

**

Det ser riktigt, riktigt bra ut för Obama. Det finns sex delstater som är väldigt jämna, sett till röster och tydligen så är McCain tvungen att vinna åtminstone fem av dessa sex stater. Obama vann dock redan en av dessa (Pennsylvania) och leder i Ohio samt Florida som också är två av dessa delstater, mycket intressant. Bra!

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det är så som du säger så lär det se ut på detta viset:

SVT -> Aftonbladet

TV4 -> CNN

Kanal 5 (F&F) -> ABC News (Rapporterar dock inte direkt när en uppdatering sker)

**

Det ser riktigt, riktigt bra ut för Obama. Det finns sex delstater som är väldigt jämna, sett till röster och tydligen så är McCain tvungen att vinna åtminstone fem av dessa sex stater. Obama vann dock redan en av dessa (Pennsylvania) och leder i Ohio samt Florida som också är två av dessa delstater, mycket intressant. Bra!

AP = Associated Press.

Står dock att dom också får info från CBS och CNN.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

AP = Associated Press.

Står dock att dom också får info från CBS och CNN.

Oh, my fault, läste AB. Jag skulle tänkt till lite extra, ingen använder AB som källa. Antagligen går dom och alla de svenska kanalerna efter alla de större amerikanska mediaorganen, men de medierna de har nämnt flest gånger i tv hittills har varit dom jag listade. Dock använder dom sig som du säger av ett flertal.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...