Jump to content

Klädskåpet!


Renard
 Share

Recommended Posts

Eller både och... samtidigt... :erv:

Det sjukaste är att jag såg röda byxor och vitblårandig skjorta som servitörsuniform på en restaurang förra veckan. Inte bara skitfult, en av gästerna kunde lätt misstas för serveringspersonal (även denne var alltså skitfult klädd). Jag antar att de är ute efter någon slags resort-känsla (det är även ett spa och hotell) men det gav snarare känslan av att hotellet invaderats av ett gäng medelkrisare från sture-P.

Har en polare som rockade röda byxor och rosa strumpor på en fest. Han blev hånad hela kvällen och det förtjänade han faktiskt. :rolleyes:

Apropå kläder så fick jag bag och beställde en Gloverall-duffel inatt. Utbudet i färger var lite svagt, så det fick bli en svart. Får se ifall jag nöjer mig med det, men det kanske inte är så dumt att äga ett plagg eller två som INTE är blå...

10087058_d1_1260049_0.jpg

1500 spänn! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Duffeln var för liten. Min svåger tog den istället och jag kommer gråta en skvätt varje gång jag ser honom använda den. :( Kommer väl sluta med att jag köper en för det dubbla priset... :(

Hur som helst, vilket märke rekommenderar ni till helt vanliga t-shirtar? Jag har använt "roliga" Threadless-t-shirtar i typ tio år snart och jag känner att jag vill ta en lite mer avskalad approach nu. Köpte en enkel, enfärgad t-shirt med ficka från Nudie och den skulle jag vilja använda varje dag om jag kunde. Problemet är bara att ordinarie pris på dessa är 400 spänn och det är helt enkelt inte värt att betala, även fast det är den mest bekväma t-shirt jag har testat.

Har några liknande t-shirtar från HM som egentligen är av godkänd kvalité med tanke på att de bara har kostat 50-100 kr styck, men problemet är att de aldrig riktigt är helt hundra i storleken. Har ni några idéer på var jag ska kika? Det känns som att det borde finnas något klassiskt basplaggmärke som kan tillfredsställa mitt behov.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Alltså, är kortärmade skjortor egentligen snyggt? Jag har ett par stycken, och varje gång jag ska dra på en skjorta och det kanske är sommar eller liknande så slutar det alltid med att jag plockar en långärmad skjorta och viker upp ärmarna på ett schyst sätt som jag lärt mig via reddit. Sedan kommer en dag då jag ska slänga de kortärmade skjortorna. Då testar jag skjortorna och tänker, men vad fan, det här är väl inte så dumt? Varpå jag sparar skjortorna och repeterar samma procedur.

Nu står jag åter igen och funderar på om jag ska slänga eller spara skjortorna. Så en gång för alla, är kortärmade skjortor snyggt? Om ja, hur bär man dem bäst? Knäppa alla knappar utom en, eller köra öppet? Jag blir inte klok på det där klädesplagget och behöver professionell hjälp här!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, är kortärmade skjortor egentligen snyggt? Jag har ett par stycken, och varje gång jag ska dra på en skjorta och det kanske är sommar eller liknande så slutar det alltid med att jag plockar en långärmad skjorta och viker upp ärmarna på ett schyst sätt som jag lärt mig via reddit. Sedan kommer en dag då jag ska slänga de kortärmade skjortorna. Då testar jag skjortorna och tänker, men vad fan, det här är väl inte så dumt? Varpå jag sparar skjortorna och repeterar samma procedur.

Nu står jag åter igen och funderar på om jag ska slänga eller spara skjortorna. Så en gång för alla, är kortärmade skjortor snyggt? Om ja, hur bär man dem bäst? Knäppa alla knappar utom en, eller köra öppet? Jag blir inte klok på det där klädesplagget och behöver professionell hjälp här!

Mitt korta svar är: Nej, det är inte snyggt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, är kortärmade skjortor egentligen snyggt? Jag har ett par stycken, och varje gång jag ska dra på en skjorta och det kanske är sommar eller liknande så slutar det alltid med att jag plockar en långärmad skjorta och viker upp ärmarna på ett schyst sätt som jag lärt mig via reddit. Sedan kommer en dag då jag ska slänga de kortärmade skjortorna. Då testar jag skjortorna och tänker, men vad fan, det här är väl inte så dumt? Varpå jag sparar skjortorna och repeterar samma procedur.

Nu står jag åter igen och funderar på om jag ska slänga eller spara skjortorna. Så en gång för alla, är kortärmade skjortor snyggt? Om ja, hur bär man dem bäst? Knäppa alla knappar utom en, eller köra öppet? Jag blir inte klok på det där klädesplagget och behöver professionell hjälp här!

Beror på skjortan säger jag. Skjortärmarna är fula om de inte är upprullade. Tänk hipster.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, är kortärmade skjortor egentligen snyggt? Jag har ett par stycken, och varje gång jag ska dra på en skjorta och det kanske är sommar eller liknande så slutar det alltid med att jag plockar en långärmad skjorta och viker upp ärmarna på ett schyst sätt som jag lärt mig via reddit. Sedan kommer en dag då jag ska slänga de kortärmade skjortorna. Då testar jag skjortorna och tänker, men vad fan, det här är väl inte så dumt? Varpå jag sparar skjortorna och repeterar samma procedur.

Nu står jag åter igen och funderar på om jag ska slänga eller spara skjortorna. Så en gång för alla, är kortärmade skjortor snyggt? Om ja, hur bär man dem bäst? Knäppa alla knappar utom en, eller köra öppet? Jag blir inte klok på det där klädesplagget och behöver professionell hjälp här!

Halt! Stopp! Släng dom inte! Det beror HELT på hur dom ser ut och vilken modell, detta är enligt mig och många med mig exempel på jävligt snygga och somriga kortärmade skjortor :

image1xl_1263920_0.jpg

image1xl_1263920_1.jpg

asos-grey-oxford-shirt-in-short-sleeve-with-stripe-product-4-14125320-625184694_large_flex_1263920_2.jpg

Saker som utmärker en snygg skjorta är button-down krage, upprullbara ärmar och trevlig passform, antingen ett fräckt mönster eller bara plain color.

Här får du exempel på FULA skjortor som absolut INTE bör ha på dig och därför hålla dig undan :

mens-ambassador-short-sleeve-shirt-main-151-151_1263920_3.jpg

short-sleeve-shirt.jpg?93293d

disley-easy-care-short-sleeve-shirts-1_1263920_5.jpg

Allt handlar om passform och stil. Stora jävla kragar som hänger och dinglar och fladdrar i vinden samt stora otympliga ärmar är bara okej om du är en 40årig oskuld som jobbar på lager.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förknippar kortärmade skjortor mycket med den här typen av klädstil:

aiRIe7I_1263923_0.jpg

Nu har ingen av dem kortärmad skjorta på sig men det hade inte förvånat mig om de har några liggandes i garderoben.

Sen har Weener rätt, det kan fungera med rätt plagg, passform och övrig stil. Men oftast fungerar det inte.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...