Jump to content

Klädskåpet!


Renard
 Share

Recommended Posts

Ska ta en tur till Stockholm under morgondagen och hade tänkt köpa lite sköna kläder när jag ändå är där. Någon som har tips på bra klädbutiker med utbud i stil med det som säljs på Stayhard.se?

Om du ska till stan så kan du lika gärna dra in på Gallerian vid Sergelstorg. Har för mig att dom har öppnat rätt nya butiker där inne.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Protip: H&M-butikerna, i alla fall här i Malmö, verkar dela ut 50kr-presentkort när man handlar hos dem. De gäller 1-10 juni.

Gick till en av dem och började kolla på t-shirts och shorts. T-shirts hittade jag, men inte shorts. Köpte t-shirtarna, fick ett presentkort, sedan gick jag till ett annat H&M och köpte shorts och fick ytterligare ett. naughty_1182473_1.gif

Det är väl någon minimumgräns man måste överskrida men hög verkade den inte vara, handlade för cirka 300:- första gången och 500:- andra gången.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Protip: H&M-butikerna, i alla fall här i Malmö, verkar dela ut 50kr-presentkort när man handlar hos dem. De gäller 1-10 juni.

Gick till en av dem och började kolla på t-shirts och shorts. T-shirts hittade jag, men inte shorts. Köpte t-shirtarna, fick ett presentkort, sedan gick jag till ett annat H&M och köpte shorts och fick ytterligare ett. naughty_1182473_1.gif

Det är väl någon minimumgräns man måste överskrida men hög verkade den inte vara, handlade för cirka 300:- första gången och 500:- andra gången.

H&M är riktigt nice och billigt, det enda man inte ska handla där är skor typ. Kläderna jag har på bilden jag sist posta är från H&M och dom shortsen var riktigt nice och exakt vad jag letade efter. Synd bara att affärerna är så olika med produkter, man måste nästan springa runt på olika för att hitta saker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

H&M är riktigt nice och billigt, det enda man inte ska handla där är skor typ. Kläderna jag har på bilden jag sist posta är från H&M och dom shortsen var riktigt nice och exakt vad jag letade efter. Synd bara att affärerna är så olika med produkter, man måste nästan springa runt på olika för att hitta saker.

Jo, H&M är min nya kärlek. Brukade hålla mig mycket till Carlings och J&C tidigare men det är i princip samma kläder, bara dyrare. Dessutom gillar jag passformen på H&M:s t-shirtar.

Jag gillar faktiskt att utbudet är lite begränsat. Det finns lite jag hatar mer än att stöta på folk med likadana kläder. Relevant bild någon tog i smyg på en tunnelbana i London:

A2s1e_1236274_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Minns inte om detta redan har diskuterats, men min favvoklädaffär nu för tiden är utan tvekan H&M-ägda COS på Biblioteksgatan i Stockholm.

http://www.cosstores.com/

Mycket väldesignade plagg, alltid i material av hög kvalitet. Betydligt dyrare än vanliga H&M men samtidigt mycket mer prisvärt än andra finare klädmärken.

Är det samma cos som gjorde schysta basketpjux förr i tiden, när man gick på mellanstadiet ungefär?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Tips på bra inspirationskällor för klädköp? Nnågon blogg eller liknande men streetstyle för män.

Var inne i stan då jag kände för att förnya garderoben. Hittade knappast ett plagg som föll mig i smaken. Behöver veta vad jag letar efter innan jag gå och handlar.

Har du något/några märken som enligt dig skapar sköna plagg? Behöver någonting att gå på om man ska kunna hjälpa till.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du något/några märken som enligt dig skapar sköna plagg? Behöver någonting att gå på om man ska kunna hjälpa till.

Spontant kommer jag att tänka på på Topman, FCUK, Cheap monday, Levis.

Hittade lookbook.nu där det fanns en del blandat. Vill dock gärna ha fler sidor att kolla på.

För att få en bild av vad för stil jag är ute efter så är detta outfits som jag skulle kunna tänka mig bära själv:

2163849_rosaaa_effected-001.jpg?1335893757

1497371_IBIZA_effected-001.jpg?1313690118

1319385_4ded1946eddc6c4de10023f1.jpg?1307384136

Den här killen är nog kanske svaret på min efterfrågan (http://lookbook.nu/user/217985-Gabriel-W/looks) men som sagt, fler sidor skadar inte. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...