Jump to content

Klädskåpet!


Renard
 Share

Recommended Posts

Imorgon startar mellandagsrean hos en del av mina favoritbutiker, Nitty Gritty, Aplace, Nudie, Acne osv.. Jag ska inte vara sen med att införskaffa grejer.

Parkas (vintervariant, vintern är långt ifrån slut) från Acne

Skor från Samsøe Samsøe

4961_5b5398f49b_1243971_3.jpg

Byxor från Nudie

Byxor från BLK DNM

5341_f2a5194b3e_1243971_7.jpg

Parkasen är det viktigaste för mig, har haft ögonen på den ett tag, det andra är mest utfyllnadsgrejer i garderoben, får se vad jag kommer hem med.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Beställde i ett svagt ögonblick ett par ganska fula höga converse, som handmålas i Game of Thrones-tema av en brud i USA... Det kostade tusen spänn, kommer jag behöva betala massa för att få dem genom tullen eller något?

Skickades det som en gåva så behöver du inte det. Ifall inte så kan dom fastna, och då får du betala, yes.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beställde i ett svagt ögonblick ett par ganska fula höga converse, som handmålas i Game of Thrones-tema av en brud i USA... Det kostade tusen spänn, kommer jag behöva betala massa för att få dem genom tullen eller något?

Det är väl nästan som ett lotteri det där... Ibland måste man tulla, ibland inte. Köper man av en privatperson tror jag dock att man oftast slipper betala.

Vad är det för motiv? Klanen Starks vapen? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skickades det som en gåva så behöver du inte det. Ifall inte så kan dom fastna, och då får du betala, yes.

Det är väl nästan som ett lotteri det där... Ibland måste man tulla, ibland inte. Köper man av en privatperson tror jag dock att man oftast slipper betala.

Vad är det för motiv? Klanen Starks vapen? tongue_1181744_0.gif

Tack för svar!

Haha, ja, det är det. Hade egentligen varit roligare med något annat hus, och man kunde välja mellan Stark, Lannister, Baratheon, Targaryen och Arryn (vem fan vill ha Arryn?) men de allra flesta skor var gräsligt fula. Skrikiga, gälla färger i dåliga kombinationer. Starks var inte jättesnygga heller, men gick åtminstone i grå/svart/vit med direwolf-sigillet och Stark skrivet på sidan.

Här är de, förresten:

il_570xN378892549_3htj_1244274_1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Jag köpte mig mitt första par läderkängor för ett litet tag sedan, såhär ser de ut:

http://i.imgur.com/Hoe1XyA.jpg

Jag är väldigt nöjd med köpet, men jag har nu en fråga:

Hur tar jag hand om dessa på bästa sätt? Jag har redan noterat att fronten på dem har blivit lite ljusare. Vad är bäst att putsa dem med för att få tillbaka den mörkbruna tonen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte mig mitt första par läderkängor för ett litet tag sedan, såhär ser de ut:

http://i.imgur.com/Hoe1XyA.jpg

Jag är väldigt nöjd med köpet, men jag har nu en fråga:

Hur tar jag hand om dessa på bästa sätt? Jag har redan noterat att fronten på dem har blivit lite ljusare. Vad är bäst att putsa dem med för att få tillbaka den mörkbruna tonen?

Snygga! Du bör impregnera dina kängor för att skydda dem från väta och salt. Impregnera dem ett par gånger i månaden eller något sådant. Värt att nämna är att kängorna ska vara torra när du impregnerar dem.

Impregneringsspray finns att köpa i de flesta välsorterade skobutiker. Fråga bara i kassan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snygga! Du bör impregnera dina kängor för att skydda dem från väta och salt. Impregnera dem ett par gånger i månaden eller något sådant. Värt att nämna är att kängorna ska vara torra när du impregnerar dem.

Impregneringsspray finns att köpa i de flesta välsorterade skobutiker. Fråga bara i kassan.

Tack!

Ja, jag har insett nu att impregnering borde ha varit det första jag gjort. Men inte ger väl impregneringen en mörkare ton? Vad gör jag med områdena som redan är skadade, så att säga?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack!

Ja, jag har insett nu att impregnering borde ha varit det första jag gjort. Men inte ger väl impregneringen en mörkare ton? Vad gör jag med områdena som redan är skadade, så att säga?

Mina läderskor i ungefär samma färg, lite mörkare, förändrade sig ganska rejält när jag började smörja dem med neutral skokräm. De blev mörkare och till en början inte lika fina enligt mig. Men med tiden och många smörjningar senare så blev det riktigt bra. Jag tror inte att du behöver fokusera på de "skadade" områdena utan allt kommer bli jämnt när du väl kört skokräm på, slitaget som kommer brukar bara se bra ut!

Nu är det dock dags att sula om mina. De var läder även under till från början och jag är väldigt glad att jag direkt tog dem till en skomakare som satte på gummisula ovanpå, för nu är det hål rakt igenom den!

@VaXXoR: Snygg kombo! Jag hade valt en smalare krage men annars toppen.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@VaXXoR: Snygg kombo! Jag hade valt en smalare krage men annars toppen.

Skjortan är slimfit och det smalaste Dressman hade. Men förstår hur du menar! Har ju en knapp öppen också.

Generellt tummen upp!

Om du vill ha åsikter så:

Lägg upp byxorna.

Det vore snyggare med mörkblå tröja.

Använd buttondownskjortor för att inte få Vice City-känslan, eller ha kragen innanför tröjan (kan vara svårt med V-ringad).

Byxorna ska jag nog lägga upp, bara att gå till en skräddare right? Har lite problem när det kommer till byxor eftersom längden alltid är för lång i storlekarna för mig.

Har tröjan i mörkblå också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skjortan är slimfit och det smalaste Dressman hade. Men förstår hur du menar! Har ju en knapp öppen också.

Tror att Dude menar att kragen är lite bred och sticker ut mycket, alltså inte hur den sitter åt runt halsen. Brukar se bättre ut om kragen ligger ner längs med halsen/nacken, vilket kan åstadkommas genom att använda en button down-skjorta eller försöka stoppa in kragen innanför tröjan.

Håller dock med om att det ser bra ut i övrigt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror att Dude menar att kragen är lite bred och sticker ut mycket, alltså inte hur den sitter åt runt halsen. Brukar se bättre ut om kragen ligger ner längs med halsen/nacken, vilket kan åstadkommas genom att använda en button down-skjorta eller försöka stoppa in kragen innanför tröjan.

Håller dock med om att det ser bra ut i övrigt! :)

Jaha, då är jag med! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Letar (fortfarande) som en tok efter en fulsnygg retro-träningsdress som jag kan ha på en studentfest i mars.

il_fullxfull423856879_5st6_1245815_0.jpg

Men när man hittar något liknande på nätet så är de fan dyra alltså. Har kammat noll i de lokala second hand-affärerna. :angry:

Men ska nog buda på den här, den räcker gott och väl egentligen. Har ett par blåa Adidas-byxor sedan innan.

160187305_31f84c8c-b912-4877-a4b7-ceb05772cd1c_1245815_1.jpg

Redigerad av Kebab
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...