Jump to content

Klädskåpet!


Renard
 Share

Recommended Posts

Hehe, näru Tweakbubben, så som du håller på och raljerar över folks klädstilar och vad man ska och inte ska ha är vad många av oss här på forumet gjorde 2006. Du kan ju inte sitta och tycka vad som är en "riktig" och "oriktig" sådan.

Weener. Under två veckor har du lyckats förpesta forumet med din pubertala inställning till musik (och annat), väldigt likt vad många av oss andra ägnade oss åt runt 2006; när man definierar musik i termer av 'riktig' och 'oriktig' sådan

Redigerad av Weener
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis. Och alla som verkar äkta på eBay är oftast i väldigt högt fast pris. Men jag ska hålla ett öga öppet och förhoppningsvis kirra en bra deal på någon rimlig auktion vid något tillfälle! eBay handlar ju i första hand om tålamod.

Jo, exakt. Man måste nog dels ha tålamod och faktiskt tänka efter finns det en bape hoodie för 40 euro fast pris så är den antagligen fejk och det är väl ingen större grej om man inte bryr sig men.. ja. Det verkar tyvärr inte finnas någon superbra webbshop (I svergie iaf) där man kan köpa äkta BAPE hoodisar än i varje fall.

Jaja, det var ju det jag sa. Jag ser bloggen lite som en modeshow på en catwalk. Outfitsen där är oftast extremt överdrivna för att det ska vara banbrytande och ofta pushar de fortfarande in de nya stilarna, färgerna, materialen osv även fast ingen någonsin klär sig som en catwalk-modell.

Jag tyckte sidan hade väldigt snygga färgmatchningar och kombinationer av plaggen, men man behöver inte imitera det med just de plaggen.

Absolut, färgmatchningar gillade jag också och kombinationer utav olika plagg tyckte jag också var intressant. En hel del utav plaggen gillade jag (Jackorna typ) och många utav byxorna tyckte jag också inte va direkt fula i färgen/passformen förutom att dom just var så himla trasiga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

5hspf6e_1264777_0.jpg

Var hittar jag en sån här jacka i Sverige? Måste inte vara den färgen. Kan väl tänka mig att H&M har något mycket likt, men jag letar väl helst efter lite bättre kvalitet.

Hah, gick in på Stayhard och tog fram denna. Men så tyckte jag att det var något bekant över den... ^_^

11146134_display_506_613_1264188_1.jpg

Jackan (nu är jag en lodis, Kebab! smile_1181703_0.gif )

Men det är väl en helt vanlig bomberjacka?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hah, gick in på Stayhard och tog fram denna. Men så tyckte jag att det var något bekant över den... happy_1182248_0.gif

Men det är väl en helt vanlig bomberjacka?

Hehe! Jag gillade inte passformen på den riktigt, tyvärr, så jag skickade tillbaka den. Den var väldigt kort i ryggen. Jag vet att Bomberjackor är korta, men den var för kort tyckte jag.

Det är en helt vanlig bomberjacka... men likt förbannat kan jag inte hitta en enda modell som har bra färg, passform och pris. Men jag ska kika runt i den andra länken du skickade, tack :)

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När blev det socialt acceptabelt för en person som inte är skinhead att bära bomberjacka?

Sedan rätt länge. Men sedan tycker jag att det känns som att det är lite skillnad på skinheads bomberjackor och de bomberjackor som är poppis. Skinheads bomberjackor är nästan alltid svarta eller millitärgröna och väldigt pösiga medan de som är på modet kan vara i alla möjliga färger och passformer.

Jag köpte mig en jacka på Zara häromdagen som jag tyckte om, det var inte riktigt bomberjacka men den såg väldigt schysst ut! Fast den var lite svårmatchad beige färg så jag måste nog köpa en till, mörkare jacka. Sedan spontanköpte jag ett par nya skor:

zfqKseq_1264829_0.png

Dåligt foto men ungefär sådär ser de ut!

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är ju ganska stor skillnad på bomberjacka och "skinheads" bomberjackor tycker jag också. Dom vanliga bomberjackerna ser ju inte alls så fel ut tycker jag. Precis som Siana säger så har skinheads oftast militärgröna/svarta jackor - dock så kan ju vanligt folk ha en svart bomberjacka och det ser snyggt ut också. Tror mycket faktiskt beror på vad man har på sig mera, att bara ha en bomberjacka ser ju inte alls så dumt ut, snarare ser det sjukt snyggt ut tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Jag börjar långsamt acceptera att jag måste köpa en helt ny uppsättning av shorts. Översta knappen går inte att knäppa längre. +15kg på ett år har börjat säga sitt #beach2015not

Är det inte billigare, och framför allt sundare, att försöka gå ner i vikt istället? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det inte billigare, och framför allt sundare, att försöka gå ner i vikt istället? :P

Haha, kanske det. Å andra sidan är ett gymkort svindyrt, ett par shorts kostar väl typ 300. Sedan är det lite lustigt att verkligen all vikt jag lade på mig under förra året har satt sig på och omkring magen. Mina vänner tror mig knappt när jag säger att jag väger 90 pannor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, kanske det. Å andra sidan är ett gymkort svindyrt, ett par shorts kostar väl typ 300. Sedan är det lite lustigt att verkligen all vikt jag lade på mig under förra året har satt sig på och omkring magen. Mina vänner tror mig knappt när jag säger att jag väger 90 pannor.

Man måste ju inte gymma för att gå ner i vikt, man kan ju lägga om dieten lite. Om du äter mindre mat sparar du ju dessutom pengar! ^_^

---

Jag köpte mig förövrigt en mönstrad skjorta till midsommar idag, kanske lägger upp bild sen. Lite mer wild and crazy än vad jag brukar ha, jag tänkte att man skulle bjuda på sig lite på den stora dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...