Jump to content

Klädskåpet!


Renard
 Share

Recommended Posts

Halt! Stopp! Släng dom inte! Det beror HELT på hur dom ser ut och vilken modell, detta är enligt mig och många med mig exempel på jävligt snygga och somriga kortärmade skjortor :

image1xl_1263920_0.jpg

image1xl_1263920_1.jpg

asos-grey-oxford-shirt-in-short-sleeve-with-stripe-product-4-14125320-625184694_large_flex_1263920_2.jpg

Saker som utmärker en snygg skjorta är button-down krage, upprullbara ärmar och trevlig passform, antingen ett fräckt mönster eller bara plain color.

Okej, de där skjortorna såg rätt bra ut.

11047264_10153868623875961_1902702722_n.jpg?oh=a5b9e929c0a2d05eb156e63d7fb4e7c0&oe=5503ED9D&__gda__=1426313036_4b580e58d4264df53d0de193e4af1a7d

Ursäkta den dåliga bilden. Vill nån hjälpa mig hitta de röda nikeskorna? Vet inte hur gamla de är och hittade inte (med mina erkänt dåliga leta-skills) dem på Nikes hemsida.

Måste vara en äldre modell av deras SB Blazer low. Snacka om att skateskor har blivit mycket snyggare sedan man lufsade runt i ett par tjocka Etnies... ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste vara en äldre modell av deras SB Blazer low. Snacka om att skateskor har blivit mycket snyggare sedan man lufsade runt i ett par tjocka Etnies... happy_1182248_0.gif

Innebär det att jag inte kommer få tag i dem? Man blir ledsen..

Haha, har aldrig använt Etnies, men sen verkar jag också ha världshistoriens tråkigaste skosmak. Vita Converse 15-16, vinröda Converse 17-22, vinröda Vans sen förra sommaren.. Och nu vill jag ha vinröda Nike. Haft samma Clarkskängor varje vinter sen 2009.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Innebär det att jag inte kommer få tag i dem? Man blir ledsen..

Haha, har aldrig använt Etnies, men sen verkar jag också ha världshistoriens tråkigaste skosmak. Vita Converse 15-16, vinröda Converse 17-22, vinröda Vans sen förra sommaren.. Och nu vill jag ha vinröda Nike. Haft samma Clarkskängor varje vinter sen 2009.

Skulle inte tro att det blir lätt i alla fall... Kan inte hitta dem online.

Vinröda skor är nice, har letat efter ett par i flera år nu. Men ingen modell faller mig i smaken...

Beställde faktiskt hem ett par skor precis nu tack vare att jag letade åt dig. Halva priset, hoppas att de passar.

large_1263935_0.jpg

Redigerad av Kebab
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle inte tro att det blir lätt i alla fall... Kan inte hitta dem online.

Vinröda skor är nice, har letat efter ett par i flera år nu. Men ingen modell faller mig i smaken...

Beställde faktiskt hem ett par skor precis nu tack vare att jag letade åt dig. Halva priset, hoppas att de passar.

large_1263935_0.jpg

Jag har den modellen fast svarta! Köpte i en av skoaffären i gränden. Tror det var på övervåningen.

Edit: De är förresten rätt smala i storleken, hoppas det inte blir ett problem för dig!

Angående skjortorna så slängdes dem tillsammans med alla andra kläder som var för små/fula. Eller, inte slängdes, utan skickades till någon insamling.

Tack för alla svar, och weener: Ingen såg ut som de skjortorna du postade som skygga. Så du kan vara lugn. Båda två såg ut som skjorta nummer två i andra kategorin. :)

När jag såg vad ni tyckte om skjortorna försvann den lilla ångest jag hade över att skicka iväg oanvända kläder, och jag blev mer lättad att jag aldrig drog på mig dem. :P

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ett fan av saddle shoes. Jag äger bara ett par, nämligen dessa:

2267003-p-MULTIVIEW_1263943_0.jpg

Nu har jag köpt ett par nya, som snart kommer på posten. De ser ut så här:

post_1263943_1.jpg

----

I övrigt bär jag hattar, halsband, ganska stora långärmade tröjor och baggiga jeans. Hejhej.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ett fan av saddle shoes. Jag äger bara ett par, nämligen dessa:

2267003-p-MULTIVIEW_1263943_0.jpg

Nu har jag köpt ett par nya, som snart kommer på posten. De ser ut så här:

post_1263943_1.jpg

----

I övrigt bär jag hattar, halsband, ganska stora långärmade tröjor och baggiga jeans. Hejhej.

Najs. Var köper du dem?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Najs. Var köper du dem?

Ebay!

Saddle shoes verkar knappt existera i europa. Nyköpet är ett par Cole Haan, de tidigare är JD Fisk.

edit.

Ett tips är att leta upp onlineoutlets på ebay, de går väl att liknas med överskottsbolag. De säljer märkesskor för typ en fjärdedel av priset. Vissa har även rimliga fraktkostnader, framför allt i kombo med att skorna är så prissänkta.

Redigerad av okka
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad har ni för jacka i vår? Jag har kört en tunnare parkas i flera år nu, men det känns så... 2011... Men ALLA jackor jag finner på nätet (som inte är av parkasmodell) är för jävla korta. Kalla mig gärna gubbe, men jag ser inte syftet med att ha en jacka som inte täcker ryggslutet och det ser ju lodigt ut att ha tröjor som är längre än jackan. Då saknas bara ett par avklippta fingervantar för att göra looken komplett...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad har ni för jacka i vår? Jag har kört en tunnare parkas i flera år nu, men det känns så... 2011... Men ALLA jackor jag finner på nätet (som inte är av parkasmodell) är för jävla korta. Kalla mig gärna gubbe, men jag ser inte syftet med att ha en jacka som inte täcker ryggslutet och det ser ju lodigt ut att ha tröjor som är längre än jackan. Då saknas bara ett par avklippta fingervantar för att göra looken komplett...

Då är jag en fullfjädrad lodis :( Denna har jag i vår

0268722002_6_0_1264043_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad har ni för jacka i vår? Jag har kört en tunnare parkas i flera år nu, men det känns så... 2011... Men ALLA jackor jag finner på nätet (som inte är av parkasmodell) är för jävla korta. Kalla mig gärna gubbe, men jag ser inte syftet med att ha en jacka som inte täcker ryggslutet och det ser ju lodigt ut att ha tröjor som är längre än jackan. Då saknas bara ett par avklippta fingervantar för att göra looken komplett...

Jag känner mig fruktansvärt metal när jag traskar omkring i bikerjacka såhär på vårkvisten. Svart läder, rött silke på insidan, och massa överflödiga remmar och dragkedjor som skramlar för varje steg man tar. B)

Ayyy!

20150323_162835_1264136_0.jpg

Redigerad av xstreem
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stayhard hade 20% på hela köpet idag så jag plockade på mig lite kläder!

13235171_image_506_613_1264188_0.jpg

Köpt både tröjan och byxorna

11146134_display_506_613_1264188_1.jpg

Jackan (nu är jag en lodis, Kebab! smile_1181703_0.gif )

11269496_display_506_613_1264188_3.jpg

Tröjan (gillar inte det fula märket i mitten av tröjan men det får jag leva med).

Hoppas det passar. Jackan är jag väl mest osäker på överlag, men det är ju bara att skicka tillbaka om jag inte blir nöjd.

Jag funderade på att köpa några t-shirtar också men det gör jag nog hellre i fysisk butik så man kan pröva passformen ordentligt.

---------------------------------------------

Edit: I övrigt har jag hittat en blogg som funkat bra som inspirationskälla för mig. Outfitsen är ofta lite väl överdrivna (byxorna lite för tighta, tröjorna lite för långa, trasigheten i plaggen lite för mycket) men om man tonar tillbaka lite på det så passar det min stil just nu väldigt bra.

http://champaris2075.tumblr.com/

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, mitt förakt till korta jackor grundar sig nog i att jag själv är så lång så det blir en så onaturlig figur när jag har något som slutar en bit ovanför byxlinningen...

Edit: Gillar tröjorna som fan, även fast att jag själv inte skulle ta på mig något med den urringningen.

Redigerad av Kebab
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, mitt förakt till korta jackor grundar sig nog i att jag själv är så lång så det blir en så onaturlig figur när jag har något som slutar en bit ovanför byxlinningen...

Edit: Gillar tröjorna som fan, även fast att jag själv inte skulle ta på mig något med den urringningen.

Tycker nog du får ta och försöka komma över det, för det verkar vara väldigt poppis med korta jackor i år vad jag kan se!

Urringningen kan se lite knepigt ut när plagget är för sig självt (även fast jag gillar det då också) men blir väldigt snyggt med en jacka över tycker jag. Det ser heller inte så dåligt ut med en t-shirt som sticker fram under som man kanske kan tro. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad har ni för jacka i vår?

Jag går runt på lite olika prylar. Använder väl främst en lång svart kavajrock, tunn. Har även nyss införskaffat en Filippa K-kavaj som är jäkligt fin. Har även två rockar, den ena grön i mocka och den andra blå och tunn med fina slag. Annars har jag ett dussin andra kavajer som också används ibland. Och en svart skinnjacka som jag har tryckt anticon.-loggan på ryggtavlan (i vitt). Använder även en vanlig svart tunn zipjacka ganska ofta, i sån där lite "glansig" kvalité. När det är lite kallare har jag två långrockar (en svart och en brun), tre dufflar (två svarta och en grön) och en macintosh (brun). Jag har ganska mycket kläder hemma, och borde väl göra avkall på en del. Har även nån parkas och lite random vårjackor som jag aldrig använder, bland annat en rätt snygg Paul Smith-jacka i kortare variant.

Ps. Siana: den där modellen ser sjukt ond ut..? Verkligen som om han skulle mörda mig om jag kommenterade att han ser obekväm ut i vid ringning.

-------------------

Jag måste förresten köpa en Bathing Ape-hoodie! Jag har länge velat ha en perfekt hoodie för hemmamys, då jag älskar att bära hoodie, men jag finner aldrig några tillräckligt fina. Men vissa vintage-hoodies av Bathing Ape ser så himla fina ut! På ett sånt där lekissätt.

Har någon tips på var jag hittar Bathing Ape-hoodies billigt? Jag är bäst på att finkamma eBay, så där har jag koll. Tänkte mest bara ifall nån typ sett eller hört eller whatever nåt om här i Sverige och liksom jo!

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit: I övrigt har jag hittat en blogg som funkat bra som inspirationskälla för mig. Outfitsen är ofta lite väl överdrivna (byxorna lite för tighta, tröjorna lite för långa, trasigheten i plaggen lite för mycket) men om man tonar tillbaka lite på det så passar det min stil just nu väldigt bra.

http://champaris2075.tumblr.com/

Är nog vettigt att du tonar ner lite, känns som de flesta på bloggen är två steg från Samir Badran. :P

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad har ni för jacka i vår?

Jag har just nu tre jacker, en svart "vanlig" jacka, lagomt tunn och lagomt tjock. Fungerar perfekt som vår/höst jacka tycker jag.

Sen har jag en svart bomberjacka som jag lär använda ganska flitigt också under dom varmare dagarna. Har också en röd jacka, gillar den inte såå mycket så lär inte använda den så mycket.

-------------------

Jag måste förresten köpa en Bathing Ape-hoodie! Jag har länge velat ha en perfekt hoodie för hemmamys, då jag älskar att bära hoodie, men jag finner aldrig några tillräckligt fina. Men vissa vintage-hoodies av Bathing Ape ser så himla fina ut! På ett sånt där lekissätt.

Har någon tips på var jag hittar Bathing Ape-hoodies billigt? Jag är bäst på att finkamma eBay, så där har jag koll. Tänkte mest bara ifall nån typ sett eller hört eller whatever nåt om här i Sverige och liksom jo!

Jag har också varit intresserad utav en Bathing Ape-hoodie och jag kollade mest runt på Ebay, dock så är ju chansen ganska stor att tröjan är fejk där så jag köpte aldrig därifrån. Går ju titta på typ us.bape.com men verkar vara snordyrt där lixom. Jag vet att Caliroots har tagit in några BAPE saker dock verkar dom inte ha några hoodies där, tyvärr.

Är nog vettigt att du tonar ner lite, känns som de flesta på bloggen är två steg från Samir Badran. :P

Jag håller med, tycker man Samir har en fin stil så är det väl bara köra på men det va väääldigt mycket sliten och överdrivet tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också varit intresserad utav en Bathing Ape-hoodie och jag kollade mest runt på Ebay, dock så är ju chansen ganska stor att tröjan är fejk där så jag köpte aldrig därifrån. Går ju titta på typ us.bape.com men verkar vara snordyrt där lixom. Jag vet att Caliroots har tagit in några BAPE saker dock verkar dom inte ha några hoodies där, tyvärr.

Precis. Och alla som verkar äkta på eBay är oftast i väldigt högt fast pris. Men jag ska hålla ett öga öppet och förhoppningsvis kirra en bra deal på någon rimlig auktion vid något tillfälle! eBay handlar ju i första hand om tålamod.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är nog vettigt att du tonar ner lite, känns som de flesta på bloggen är två steg från Samir Badran. tongue_1181744_0.gif

Jag håller med, tycker man Samir har en fin stil så är det väl bara köra på men det va väääldigt mycket sliten och överdrivet tycker jag.

Jaja, det var ju det jag sa. Jag ser bloggen lite som en modeshow på en catwalk. Outfitsen där är oftast extremt överdrivna för att det ska vara banbrytande och ofta pushar de fortfarande in de nya stilarna, färgerna, materialen osv även fast ingen någonsin klär sig som en catwalk-modell.

Jag tyckte sidan hade väldigt snygga färgmatchningar och kombinationer av plaggen, men man behöver inte imitera det med just de plaggen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...