Jump to content

Playstation Portable


VickeX
 Share

Recommended Posts

Hihi, jag fick ju som sagt ett PSP i lördags. Det här är min jungfruresa på internet med den. Tänkte bara svänga förbi och droppa en post.

För att tillföra något kan jag säga att jag just nu kör version 3.03 efter en uppgradering från 2.71. Ska tillslut hamna på 3.03 OE-C med lite hjälp och guidning av henkibojj :rolleyes: .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inga tecken på att kunna nergradera utan en opatchad LCS-UMD?

Inte om du är på 3.03, men på alla firmwares upp till och med 2.80 går det. Förresten behöver jag veta en siffra från dig, eftersom du har den patchade skivan. Vad står det för Update-siffror i huvudmenyn när du klickar i GTA-skivan? Behöver veta det till GTAnytt.

Du verkar ha använt acronym-grejen, men jag ser det bara i quoten av dig i min post. Ska det vara på nåt annat sätt? (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte om du är på 3.03, men på alla firmwares upp till och med 2.80 går det. Förresten behöver jag veta en siffra från dig, eftersom du har den patchade skivan. Vad står det för Update-siffror i huvudmenyn när du klickar i GTA-skivan? Behöver veta det till GTAnytt.

Du verkar ha använt acronym-grejen, men jag ser det bara i quoten av dig i min post. Ska det vara på nåt annat sätt? :rolleyes:

Man ser det ju i alla poster! Eller vad menar du? (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man ska spela PSX-spel på PSPn, måste man ladda ner dem då, eller kan man köra sina egna? (Sånna man har på skiva i garderoben, om man gör dem till en ISO med ex. Alcohol?)

Man måste antingen ladda ner, eller ha en PS3! :rolleyes: Ytterligare ett väldigt dumt drag av Sony, vad skulle de inte tjäna på att sälja retrospel som Nintendo gör med sin Wii?

Brainstorming mellan Kaz Hirai och Ken Kutaragi på Sonys högkvarter:

- PSPn har kapacitet för att köra PSX-spel!

- Coolt! Hur ska de få in spelen då?

- Ja, man rippar PSX-skivan helt enkelt.

- Perfekt. Jag har en bra idé som ger oss en himla massa pengar!

- Vaddå? Hur?

- Jo, vi gör funktionen PS3-exklusiv så att alla måste köpa en PS3 för omkring 6500 spänn!

- Skitsmart! Alla kommer bli som galna i PSX-emuleringen, så vi kommer bli stormrika på desperata retrojägare!

- Då är det bestämt!

- Japp! Gud, vad bra vi är! Nu spöar vi Nintendo så det står härliga till!

:wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man måste antingen ladda ner, eller ha en PS3! :rolleyes: Ytterligare ett väldigt dumt drag av Sony, vad skulle de inte tjäna på att sälja retrospel som Nintendo gör med sin Wii?

Det stämmer, såvida han inte har någon OE-version, för då går det alldeles utmärkt att rippa sina alldeles egna spel från hyllan.

Det var ju så man gjorde i början innan scenen kom igång.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det stämmer, såvida han inte har någon OE-version, för då går det alldeles utmärkt att rippa sina alldeles egna spel från hyllan.

Det var ju så man gjorde i början innan scenen kom igång.

Jasså? Hur? Jag har en GTA2-to-PSP, men det är inte direkt officiell version eftersom det står "Ripped by BOO" i menyerna :wacko: Gör man en ISO av hela skivan i MagicISOMaker eller liknande? Isf tar det ju upp till 750 Mb... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar på att önska mig Ridge Racer 2 eller något Prince Of Persia spel i födelsedagspresent. Det finns ju ett Prince Of Persia-spel men det är så gammalt så jag hittar det inte att köpa någon stans, och det andra har inte släppts ännu vad jag vet. Men vad säger ni om Ridge Racer 2? Kört demot och diggar det rejält. Är det bra banor och bilar och turneringar/tävlingar i hela versionen? Någon som testat? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar på att önska mig Ridge Racer 2 eller något Prince Of Persia spel i födelsedagspresent. Det finns ju ett Prince Of Persia-spel men det är så gammalt så jag hittar det inte att köpa någon stans, och det andra har inte släppts ännu vad jag vet. Men vad säger ni om Ridge Racer 2? Kört demot och diggar det rejält. Är det bra banor och bilar och turneringar/tävlingar i hela versionen? Någon som testat? ;)

Jag tkr att styrningen är SÅ jäkla fuckad, så jag orkar inte lägga pengar på det! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar på att önska mig Ridge Racer 2 eller något Prince Of Persia spel i födelsedagspresent. Det finns ju ett Prince Of Persia-spel men det är så gammalt så jag hittar det inte att köpa någon stans, och det andra har inte släppts ännu vad jag vet. Men vad säger ni om Ridge Racer 2? Kört demot och diggar det rejält. Är det bra banor och bilar och turneringar/tävlingar i hela versionen? Någon som testat? ;)

Kolla Gamereactor och andra sidor först:

Du som redan äger det första spelet behöver inte ens överväga att köpa det här. Du som inte äger det första spelet bör gräva i den lokala spelbutikens reaback och istället köpa föregångaren till rabatterat pris. För 500 spänn för 9 nio banor, som tagit Namcos designers ungefär tre arbetsdagar att sätta ihop och kasta in, är ju löjligt.

post-4777-1171557284_thumb.png

Jag har ettan och det är riktigt bra. Underhållning som räcker hur länge som helst. Verkligen toppbetyg på det spelet när det dessutom kostade 150 spänn. Rekommenderas varmt! :lol: Man blir bättre och bättre på det dessutom, så vill man pressa hundradelsrekord räcker det ännu längre. Jag har faktiskt ca fem banor kvar på svåraste touren och det blir svårt! Har försökt många gånger men nu har jag nog legat av mig lite sen jag körde turnering efter turnering. Köp ettan, det är asbra. Tvåan är bara dyrt och har t.o.m. lägre grafikbetyg än ettan, men Ridge Racer 1 var det första PSP-spel som GR provade och betygsatte så det är kanske inte så konstigt om de var hypade över grafiken.

Jag tkr att styrningen är SÅ jäkla fuckad, så jag orkar inte lägga pengar på det! :)

Näh, det är riktigt naturligt när man väl förstått hur det funkar, med bredsladdarna i kurvorna. Försöker man köra med hjulen framåt i kurvan, som med en riktig bil, då är det inte särskilt lätt att styra rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...