Jump to content

Playstation Portable


VickeX
 Share

Recommended Posts

Man kan inte bli stämd om man blir medlem på YourPSP (Playstation) och sedan kör lite custom firmware och homebrew va? :)

;):D Nej, verkligen inte! Men de gillar inte det på PSP-forumet, så prata inte om det. Däremot har jag undrat en del gånger om de inte kör nån scan på minneskortet när man laddar ner deras foton, musik och videos mm. Därför, paranoid som jag är, brukar jag ladda ner saker till mitt andra (32mb) minneskort. Tror egentligen inte de gör nåt sånt, men om jag var homebrew-hatare och anställd på Sony skulle jag nog göra en inprogrammerad scan när man tankar från hemsidan. Inte för att spåra upp, utan bara för statistik.

Btw, om du reggar dig där (huvudsidan, inte forumet) kommer du få en Spiderman 2-UMD gratis! ;) Eftersom det är så många som ska ha den kan det däremot dröja några veckor. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo. Såg det om Spidermän UMD'n och sen att kunna ladda ner specialbanor etc till spel. Men tänkte fråga här först. Eftersom de behövde köpdatum, serienummer och modellnummer. Men tack då. :D

Det är egentligen väldigt lite "speltillbehör" man kan ladda ner. Däremot finns ju en massa speldemos som håller någorlunda hyfsad kvalitet, men LocoRoco är utan tvekan ett jäkligt bra speldemo. Det finns dessutom i Halloween- och julversion. Ridge Racer 2 är rätt dugligt demo också. Det skiljer sig inte mycket från hela första spelet, så tanka demot till tvåan för att förstå att du borde köpa ettan :)

Spelen placeras i PSP\GAME\xxxxxx, där x är ett serienummer som borde vara med i zipen/raren. Högerklick på den nerladdade filen -> extract to here. Annars ser du bara en EBOOT.PBP som du inte vet var du ska lägga. ;)

EDIT: För LocoRoco (original) står det inte mappnamn, så jag får skriva det här. Du ska lägga locoroco-ebooten i PSP\GAME\UCES00304.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag beställde mitt PSP välkomstpaket den 10 oktober förra året (2006). Har inte fått det ännu... :rolleyes:

Mailade kundtjänst för snart två veckor sedan, de sa att jag skulle skicka all info till dem och sen skulle de skicka vidare till ansvarig. Skickade infot, inget svar... Hoppas dem har skickat det.

Med PSP välkomstpaket menar du det jag pratar om va? På YourPSP och man får en UMDfilm. Isf kan du ge mig mailen till kundtjänst utifall att jag inte heller skulle få det. :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det i Välkomstpaketet? Spiderman 2 UMD och några klistermärken eller? ^_^

Bara filmen och en liten lapp med den ungefärliga texten "Välkommern till YourPSP.com, hoppas du gillar filmen". Men jösses, minska signaturbilden! Max är 200 pixlar hög, och då det inte finnas nån mer text.

Titut någon som sätt mina bakgrundsbilder? >_<:D

Mm, riktigt tjusiga! :) Tänkte kolla igår men beffo var nere/slött, vad det nu var.

Jag har sett dom, funderar att använda någon/några. ^_^ Just nu har jag Firefox-bakgrunden.

Btw, vad kan man göra med ett PSP och minst 1 GB? Jag kommer lägga in några låtar och så, men vad finns det mer?

Augh, för mycket att säga. Du kan ju dels använda den till bilder, musik, film och spel, plus att surfa på internet, RSS-tanka bilder/musk/film automatiskt eller manuellt, interagera med PS3 (om man nu får råd med nån), spela PSX-spel, tanka PSP-demos mm.

Saker som Sony inte gillar är att man kan ladda ner spel, spela hemmagjorda spel, utforska och ändra filer på UMD-skivor/internminnen/minneskort utan att koppla till dator, använda PSPn som fjärrkontroll, strömma dina filer från datorn, spela emulatorer för SNES, NES och i princip varje konsol, bärbar som stationär, fram till GC/PS2/Xbox/Nintendo DS-åldern. För att göra allt det här krävs det att du ligger på en speciell firmware, och för att komma dit får du inte uppdatera din firmware med något över 2.80. Då kan du inte göra såna roliga saker. :( Hjälper gärna till med länkar, guider, videos och frågor, förstås. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara filmen och en liten lapp med den ungefärliga texten "Välkommern till YourPSP.com, hoppas du gillar filmen". Men jösses, minska signaturbilden! Max är 200 pixlar hög, och då det inte finnas nån mer text.

Mm, riktigt tjusiga! ^_^ Tänkte kolla igår men beffo var nere/slött, vad det nu var.

Augh, för mycket att säga. Du kan ju dels använda den till bilder, musik, film och spel, plus att surfa på internet, RSS-tanka bilder/musk/film automatiskt eller manuellt, interagera med PS3 (om man nu får råd med nån), spela PSX-spel, tanka PSP-demos mm.

Saker som Sony inte gillar är att man kan ladda ner spel, spela hemmagjorda spel, utforska och ändra filer på UMD-skivor/internminnen/minneskort utan att koppla till dator, använda PSPn som fjärrkontroll, strömma dina filer från datorn, spela emulatorer för SNES, NES och i princip varje konsol, bärbar som stationär, fram till GC/PS2/Xbox/Nintendo DS-åldern. För att göra allt det här krävs det att du ligger på en speciell firmware, och för att komma dit får du inte uppdatera din firmware med något över 2.80. Då kan du inte göra såna roliga saker. :) Hjälper gärna till med länkar, guider, videos och frågor, förstås. :D

Och om man har 3.03? >_<

Jag gillar DS-biten, för jag tänkte köpa DS för ett enda spel. ^_^

Redigerad av kattälskaren
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och om man har 3.03? >_<

Ouch. Då väntar du ett halvår och hoppas att nån knäckt denna firmware. Men du kan fortfarande göra allt i den övre listan ^_^

Är det nån som spelat Megaman, antingen NES-original eller PSP-versionen Mega Man Powered Up jag kanske tänker köpa? På GR ser man många riktigt läckra bilder, och grafiken är inte alls att klaga på. Om musiken är lika bra som till MM X har jag verkligen nåt att se fram emot. Jag gillade Megaman X skarpt, men jag har ju redan spelat det så det blir inget köp av Megaman Maverick Hunter X, nyversionen till PSP.

Är det värt 300? Skulle gärna veta om det funkar med USA-import också, eftersom det är det som finns inne på Digistore. Jag vet ju att PSPn är regionsfri för spel, men vill man köra multiplayer måste man köra på samma version. MM har inget multiplayer, men man kan tanka hundratals banor. Frågan är bara om det går, nu när man ev köper amerikanskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man inte återställa firmwaren på något h4xx0r-vis? Typ öppna den och byta ut minnet eller nåt?

Jag tror det är möjligt att öppna upp den och byta minne, men det är nog smidigare och kanske billigare att köpa en ny. Det finns nåt modchip som möjliggör två unika flashminnen samtidigt, där det ena oftast körs med högsta firmwaren och den andra med 1.5. Nu är det inte så aktuellt längre, när högsta firmwaren är crackad. Ja, alltså, från en lägre fw kan man kringgå saker och därmed komma upp till en specialversion av 3.03 vid namn 3.03 OE-B, men uppdaterar man via Sonys hemsida eller deras UMDs så är det den vanliga 3.03 - tät som muren. Typ. Nästan. Åtminstone finns inget som kan exploateras idag iaf. :ermm: Men nån gång lär det bli, så uppdatera inte högre än det ni har - man har nästan ingen nytta av 3.xx utan en PS3 ändå, för skillnaden mellan 2.8 och de högre firmwaresen är inte så jättestora om man räknar bort PS3-interaktionen.

Jaag kom och tänka på en sak. Du sa att firmwaren bränndes in. Om man byter minneskort. Kommer då PSP'ns ursprungliga firmware tillbaka? Om man uppdaterat från en UMD till högre på det förra minneskortet alltså. Dum fråga, men.

Ja, firmwaren bränns in i PSPns interna flashminne. Därför spelar det ingen roll vad du använde för minneskort när du uppdaterade. Om du dessutom uppdaterade med en UMD, i detta fall VCS, har minneskortet verkligen inget alls med saken att göra. Man kan klicka ur kortet och köra en uppdatering från UMD ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...