Jump to content

Playstation Portable


VickeX
 Share

Recommended Posts

Okej, då önskar jag mig Ridge Racer då och säger att dom ska leta på rea eller på internet för att det ska finnas billigt. Sen ska jag nog önska mig någon av de paketen jag berättat om. :wub:

Det gör du rätt i. :) Är det någon som har speltips, förresten? Jag har köpt fem spel som jag tycker är bra, och så har jag testat några andra också.

GTA: LCS - Grymt bra remake av GTAIII som verkligen ger långlivat nöje. Musiken kan ta ett tag att "acceptera" iom att det inte är några kända låtar alls, men alla radiostationer har sin egen personlighet och det är väldigt få låtar man trycker förbi för att man inte orkar med dem. Storyn är välgjord och dialoger med Toni är genuina tack vare skickligt röstskådespel. Ett givet köp!

GTA: VCS - Remaken av Vice City kan göra vissa besvikna, men sett till kartan, musiken, fordon och känsla är det ingen som lär förakta VCS. Storyn är lite tunn i vissa lägen, men den är trots allt mer än bra nog för ett GTA-spel. Nackdelar med spelet är att det är buggigt och på sina håll laggigt, men då kan man klocka processorn (läs tråd) så kan man glömma lagg. Vad gäller humorn i VCS har R* överträffat sig själva mångdubbelt, alla reklamklipp och dialoger mellan radiostationernas DJ-par kan få vem som helst att skratta högt.

Ridge Racer - Racingspel där man måste behärska bredsladdar på så kontrollerat sätt som möjligt för att få maxfart och påfyllnad av nitro. Inget klår känslan av ett långt, utmanande trevarvslopp på nio minuter där man i sista kurvan äntligen bränner om förstaplatsaren och går i mål med en nitro efter en sjukt snyggt kontrollerad bredsladd som precis fyllde upp nitrotanken. Underbar känsla, den måste upplevas av er själva. Musiken är i toppklass, trots att jag knappast på fritiden diggar till electro-dance-låtar. Att avancera i klasser och låsa upp nya bilar och banor är ett trevligt sätt att se sina framsteg. Köp!! Eftersom det var PSPns releasespel finns det nu för under 200, och inte sällan under hundringen till och med.

Lumines - Pusselspel som bäst jämförs med Tetris, men här är musiken mycket bättre och i mitt tycke är blockvarianten bättre än Tetris fylla-horisontella-rader-regel. Det finns dessutom många hjärnkittlande pussellägen där man ska skapa figurer med nedfallande block. Om man som jag gillar spelet är det rena terapin att ligga och spela Lumines en timme, det ger ett mer utvilat sinne än en tupplur, faktiskt. Det kanske lät konstigt, men prova och se!

Mega Man Powered Up - En riktigt gedigen remake av Mega Man 1 till NES. Här dyker Mega Man upp i polygonversion istället för NEStidens pixlar. Det gamla Mega Man 1 finns i uppfräschad version, tillsammans med ett helt nytt spelläge där man kan spela som alla bossar och två extraversioner av Mega Man-karaktären. Dessutom finns 100 extrabanor som får en att träna både hjärna och timing. Totalt finns det ca 460 banor att köra med olika karaktärer och svårighetsgrad. Ett långlivat spel där du till och med kan göra egna banor, ladda ner via WLAN och ladda upp dina egna bvanor. Sjukt innehållsrikt spel för de pengar man lägger på det. Jag köpte mitt för 300 och det rekommenderas varmt! B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad död tråden blir om man inte pratar homebrew :rolleyes: Försökte komma med speltips jag, hade ni inga?

Wallpapertips då:

80 LCS-fordonsbilder, laddas upp på GTAnytt nån gång.

60 VCS-fordonsbilder, kommer troligen laddas upp på GTAnytt när alla 100 bilder är klara.

Välj en bild ni tycker är snygg, personligen har jag just nu detta motiv på min PSP:

92jue8sdbh.png

Säg gärna vilken som är er favorit! :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man rippa sina UMDer direkt till minneskortet och ändå köra multiplayer?

:rolleyes:

Det bör gå, ja. Har inte försökt iom att mina UMD-skivor stoppas i skivläsaren, inte minneskortet. Visserligen finns det många fördelar med MS-emulering men jag skiter i dem >_<

EDIT: Fördelar med UMD-emulering från MS är att laddningstiderna är kortare och batteritiden längre, men nackdelarna är att det tar stor plats på kortet och att det ibland kan lagga. Laddningstider blir kortare, men istället laggar det inne i spelet. För mindre krävande spel är det ingen fara, men jag skulle inte tippa att GTA är nåt spel som är direkt laggfritt. Fast du kan ju testa. Enda kravet är att du har en SE eller OE-firmware, eller att du emulerar firmwaren via devhook från 2.71.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Höll på med en edit under tiden du skrev :rolleyes: Men nja, "enbart fördelar" vet jag inte riktigt.

EDIT: Är det Popstation man använder för UMD-rip?

Nej, popstation är ett datorprogram för PS1-CD-skivor. Du kan rippa UMDs i gamla UMD-emulator eller vad fan det nu hette, finns guider.

GTA har inte hackat för mig iaf, eftersom att kortet har långt högre läshastighet än UMD på alla vis.

Det som däremot stämmer att att vissa spel inte blir roliga att spela om man komprimerar, GTA t ex.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag får väl ta att köpa mig ett schysst kort på 4gb om jag nergraderar (heter det nergraderar, eller nerdaterar?) och uppgraderar (uppdaterar?) till 3.XX OE-X... :)

Ska man köpa ett High Speed Gaming eller vilket är bäst?

Det heter upgrade och downgrade, således uppgradera och nedgradera. Däremot släpptes en nedgraderare till 2.71 som kallades downdater, men det har jag inte hört på svenska. Troligen heter även denna downdater downgrader numera, eftersom anledningen till att den förr inte hette downgrader utan downdater var att man inte kunde nedgradera till 1.5 utan som mest (minst?) 2.5 om man hade en speciell hårdvara. Hängerumé? :P Tobbe kanske minns detta bättre, jag var inte så jätteintresserad av downgrading då eftersom det inte var lika säkert som när jag väl tog mig i kragen och gjorde det själv. (Det var för att kunna spela VCS, btw.)

Så länge det är PRO duo (vilket alla stora kort är) spelar det nog inte så skitstor roll. Jag har ett vanligt Sandisk MSPD 1 Gig, och jag har inte märkt att det är särskilt långsamt. High-speed från Sony själva kan jag tänka mig är snabbt, men det är 2 gig som mest. Jag tror att Gaming Editions från Sandisk är snabbast, men jag är inte säker.

Och du, när du är på 1.5: uppgradera inte till 3.10 OE-A, ta 3.03 OE-C istället. Vet inte varför, men kattis har problem med cheatdevice trots att alla inställningar är korrekta. Jag har 3.03 OE-C och jag har aldrig stött på problem. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för skillnad på 3.10 OE-A och 3.03 OE-C föruom att man kan ha 4 ljusstyrkan...?

Vad jag minns av deras changelog sa de att "det är inga större skillnader", men vissa saker är inaktiverade i 3.10 för att de filerna helt enkelt är borttagna i Sonys officiella 3.10. Det är inget en vanlig användare märker nåt av, men det är lite filer som bytt namn, tagits bort och flyttats. Angående fjärde ljusstyrkan finns det ett prx-plugin som man kan aktivera till 3.03 OE, och med detta plugin kan man ha ljusstyrkorna 0.5-1-2-3-4 och jag tror också att 5 var med dessutom. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Jag har problem med att köra messenger på min PSP, jag installerar men sen så står det när jag går in på den sidan man ska,: "The content cannot be displayed" , Nån som vet vad det är för problem?

Säker på att du skriver exakt rätt? Har du flash enabled om det är en flashfil (.swf)?

o9p8ib73cs.jpg

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säker på att du skriver exakt rätt? Har du flash enabled om det är en flashfil (.swf)?

Jag är inte säker på att jag skriver rätt, men har skrivit om det flera gånger plus att jag får upp en bild av messenger som ser ut som windows live messenger. Allt laddas utom, eBuddy listan. Jag kanske har en dålig version av Messenger. Den heter Windows Live Messenger PSP - Beta Build 1.01

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GTA LCS Cheat Device för 2.00-3.03 ute nu!

HÄR!!!

Funkar inte med patchade LCS-UMDn på 3.03, det startar men man kan inte starta några fusk. Man får dock sällsynta(?) vapen.

Arr, jag kunde ha varit först med det där om jag bara fick skriva klart i eftermiddags! :P Har skickat in till GTAnytt iaf, vi får se om det kommer med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wallpapertips då:

80 LCS-fordonsbilder, laddas upp på GTAnytt nån gång.

60 VCS-fordonsbilder, kommer troligen laddas upp på GTAnytt när alla 100 bilder är klara.

Välj en bild ni tycker är snygg, personligen har jag just nu detta motiv på min PSP:

92jue8sdbh.png

Säg gärna vilken som är er favorit! :)

tycker antingen Rion

eller Huntern

var finast :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helikoptrar och plan är svåra att få bra screens till eftersom kameran är helt fixerad på centrum bakom fordonet, så man får byta till cinematic och hoppas på bra vinkel och andra förhållanden. Huntern tog jag ca tio bilder på, den där var bäst av dem.

Nån gång när jag får tid och ork ska jag göra resten av de 40 bilderna till VCS. Det tycks ju inte vara nån brådska, dock, eftersom GTAnytss storiessidor inte alls är färdigställda. Minst lika mycket som ligger uppe är också i kön för uppladdning. Jag har skrivit utförliga multiplayer- och soundtrackssidor till båda spelen, men inget ligger uppe trots att det var en månad sen han fick det. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Hejselisvejsan. Fyller år om två dagar och har visat morsan demot till Loco Roco som är otroligt kul, originellt och simpelt. Frågan är, är hela spelet lika kul och så. Eller är det nästan "för många" banor så det bara blir irriterande i längden? Tänkte, morsan eller någon kanske köpt spelet och frågan är om jag ska ta det då eller byta det mot någonting annat alt. pengar, GTA Liberty City Stories el. Ridge Racer.

Editoz: Nästa post blir en ny sida. Dvs för dem som inte ändrat antalet poster på en sida. Så var god quota! :blink:

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...