Jump to content

Playstation Portable


VickeX
 Share

Recommended Posts

Det tycker nog alla.

Nudå.

Den här eller den här?

Screenskydded lämnade somsagt stora oljefläckar på skärmen, alternativ luftfickor och lossnade väldigt enkelt. Tappade lusten och drog varsamt av det, resulerande i grovaspår av lim runt om där skyddet satt, uppenbarligenså är jag inte gravt uttvecklingsstörd. Det är inte ofta jag äter på "donken", jag är inte dum.

(w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det Tobbe sa funkar bäst. Man ska helst tvätta händerna innan man lirar, åtminstone om man ska spela länge. Ta aldrig på skärmen, och använd duken innan man stoppar ner den i fodralet, annars blir det smutsigt inuti och kladdar ner varje gång du stoppar ner den. >_<

Jo men nu var ju min fråga vilken av dem där ni tycker är bäst. Men Playgear Pocket paketet får man ju hörlurar ett skydd och en tvättduk. Men i den andra (som även är billigare) får man plats för minneskort, umdskivor m.m. Och det skyddet känns även lite säkrare. Comments?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag råkade komma åt mitt PSP Protective Filter från sidan så att det lossnade lite, när jag satte tillbaka det så blev det en luftbubbla, så jag tog upp det och satte dit det igen. Då såg jag att det var damm. Så jag sköljde av det och satte dit det, men bara damm. Någon som har något tips hur jag ska rengöra/sätta dit mitt PSP Protective Filter utan att det blir "dammbubblor" på skärmen? >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag råkade komma åt mitt PSP Protective Filter från sidan så att det lossnade lite, när jag satte tillbaka det så blev det en luftbubbla, så jag tog upp det och satte dit det igen. Då såg jag att det var damm. Så jag sköljde av det och satte dit det, men bara damm. Någon som har något tips hur jag ska rengöra/sätta dit mitt PSP Protective Filter utan att det blir "dammbubblor" på skärmen? >_<

Köp ett nytt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Carry Case PSP - Joytech

---

---

Information:

• Mjuk bärväska som skyddar din PSP™

• Förvaringsutrymme för 3 UMD skivor

• Bältesclips

• Blixtlås

---

Pris: 89kr inkl frakt (Fraktpris?)

Hmm. Mäjby. Iof är den mjuk.

Men jag tycker ändå den för trehundra spänn som var tillvärkad i hård polykarbonatplast (orwhateveritwas) var jävla najs. Eller det där paketet. Pff. Svårt att bestämma mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte vet jag, jag har ingen sån.

VickeX: Go for Joytech Carrying Case! Playgear Pocket är dyr, enorm och tung. Enda fördelen är att den är hård, men du har ju ingen förvaring av annat, som i Joytech "CC". :lol:

Jo. Men att ha en i plast, eller fiberkarbonatblablasaken känns säkrare. Eftersom att man då kan tappa den utan större skada. Alltid bra att ha en sådan försäkring. Sedan så skulle jag ju ändå behöva hörlurar tvättduk och handledsrem. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

VickeX: Gör vad du vill, tänk på prisrimlighet och vad som blir bäst på sikt.

Meddelande till alla stackars människor utan 1.5, 2.71 SE eller 3.03 OE, det vill säga alla stackars satar utan homebrew, hör upp!

NOOBZ!! har gjort det igen! Utvecklarteamet som alltid utnyttjat de svagaste buggarna till att göra riktigt stora grejer, nu har de upptäckt att den sparfilsbugg i GTA:LCS som patchades i 2.71 och på den nya UMDn är svagt nog patchad att skapa en downgrader! :) Downgradern kommer inom kort, så alla smaskigheter jag tjatat om kommer vara möjliga även för folk med 2.81 - 3.03.

Proof of Concept. Vad ni behöver: En opatchad GTA:LCS-UMD och lite tid. Den opatchade LCS-UMDn kommer med fw-uppdatering 2.00 inbränt på skivan, vilket den patchade inte har.

Du kan se på UMDn och på fodralet om den är patchad: På fodralet står det ULES 00151 och på UMDn ULES-00151# om du har den opatchade.

Den patchade har andra nummer, men jag kan inte hitta exakt fakta som stämmer eftersom det finns flera regioner. Hursomhelst tror jag inte Sverige har några patchade UMDs, intresset av att blockera buggen var väl inte så stort i Europa (Sverige) som i USA, antar jag.

Bild på min opatchade UMD:

post-4777-1169828403_thumb.jpg

För att köra programmet exktraherar ni filerna i zippen till PSP\SAVEDATA\ och sätter igång GTA. En skärm med text kommer strax upp, om det vill sig väl, och mer än så blir det inte med just detta program. Men det är en Proof of Concept, ett bevis för att kod kan köras och att det snart kommer en downgrader för 3.03. Hur snart? Ja, kanske en månad. Troligen mindre. Om Sony skulle komma med en ny firmware de närmaste veckorna, uppdatera inte i tron att ni ändå aldrig kommer få homebrew. Det kommer ni få, men inte med 3.04 eller vad den nya fw-en nu kommer kallas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då är alltså det ändä sättet att få ner min firmware att köpa LCS. Där flög pengarna iväg. :)

Är man otålig så... :(

Men det finns ganska billigt. Dessutom kan det komma en ny exploit, och jag skulle inte beställa hem LCS än så länge, om ditt enda syfte var att nergradera med det. Det är värt pengarna även utan homebrew-tjohej, eftersom det är lika bra som VCS. "Lika bra"... båda spel har för- och nackdelar som tvistar om vilket som ska ligga överst på listan mellan dem, men det absolut topp tre av alla PSP-spel som jag hört om/sett/spelat själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Många som säger att det är jättedåligt. Och jag gillade inte storyn i GTAIII heller. Och det sunkar ju lite av känslan. Nästan det enda jag gillade i GTAIII var att det var i 3d. Och det var när det kom. Nu ser jag ingenting speciellt i det.

Om man är så negativ till staden och storyn och så kanske det inte är värt att köpas ändå. Men iof "behöver jag" PSP-spel. Men jag tror nog en handledsrem, ett minneskort och en skyddslåda skulle vara lite viktigare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Många som säger att det är jättedåligt. Och jag gillade inte storyn i GTAIII heller. Och det sunkar ju lite av känslan. Nästan det enda jag gillade i GTAIII var att det var i 3d. Och det var när det kom. Nu ser jag ingenting speciellt i det.

Om man är så negativ till staden och storyn och så kanske det inte är värt att köpas ändå. Men iof "behöver jag" PSP-spel. Men jag tror nog en handledsrem, ett minneskort och en skyddslåda skulle vara lite viktigare.

Just därför väntar du med att köpa. Men trots att jag inte klarat av GTA3 ( :( !!! Ja, faktiskt!) än kan jag säga att GTA3 är det sämsta 3d-spelet. Jo, jag kanske kan säga det rättvist. Det är rätt gammalt och så, och det är bara grått och brunt hela tiden, och Claude pratar inget, och nån röd tråd i storyn ser jag egentligen inte. VCS är det kortaste spelet, tycker jag, så på den fronten är LCS bättre än VCS.

Nej, LCS är verkligen inte jättedåligt. Jag tyckte LCS var - och är - ett riktigt bra spel. Det är inte alls samma känsla som i GTA3, här finns en story, bra röstskådisar och finare miljöer. Krydda med egna låtar och Cheat Device, lägg till "bärbart" och du har en mustig GTA-soppa. Gillade du VCS? Då gillar du garanterat LCS. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...