Jump to content

Playstation Portable


VickeX
 Share

Recommended Posts

Ännu ett bevis på att PSP är för ömtålig för att användas.

Det räcker att hålla PSP'n EN gång för att inse att det är lätt att kladda ner den, och att den med stor sannolikhet gör sönder om man tappar den...

I alla fall: putsa skärmen, och ha den någonstans där den inte kan flyga omkring, eller skava mot något (alltså i handen, eller eventuellt i en jackficka, om jackan har rejäl stoppning, och fickorna är av silke/bomull inuti).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ännu ett bevis på att PSP är för ömtålig för att användas.

Det räcker att hålla PSP'n EN gång för att inse att det är lätt att kladda ner den, och att den med stor sannolikhet gör sönder om man tappar den...

Va? Vad? Lätt att kladda ner, ja självklart, men att den skulle gå sönder? Vad fick du det ifrån? Går inte vilken apparat som helst sönder om man tappar den tillräckligt illa i golvet? Fjärrkontroller är rätt stabila, men å andra sidan har de ingen skärm eller särskilt avancerade komponenter. Mobiltelefoner tål ofta att tappas, men inte alla.

Kattälskaren: Märkligt, jag fick det inte heller att fungera. (Jag har iofs 3.03 OE-B.) Orkar inte trixa nu, det finns ju en video på hur det funkar i länken jag bifogade. "Corrupted data" betyder inte att dina sparfiler gått sönder, ta bara bort de mappar som du la in. Testa sen att bara lägga in mappen "ULES00151S8", eftersom det är europeiskt serienummer. Då kanske det funkar. Om inte, ta bort den mappen också och glöm hela historien. Då borde LCS ladda upp med din egen sparfil och inget annat. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar inte att dubbelposta, och ifall jag bara editerar så bumpas väl inte tråden, men...

3.03-Downgrader ute nu! :D

Det som behövs är en opatchad LCS-skiva, se tidigare post. Det spelar ingen roll om du har en TA-082, eller "siffror i UMD-luckan". (Frågan är hur det är med TA-086...) Installera filerna, sätt igång GTA och snart har du en 1.5 firmwares-PSP, redo för homebrew. Uppgradera till 3.03 OE-C, den senaste versionen av modifierad firmware. Ska uppgradera själv snart, men bara för att jag klantade mig med en grej :rolleyes:

Nackdelar: Den vanliga risken för bricking (som händer mer sällan numera), plus att man inte bör nergradera från 3.03, uppgradera till 3.03 igen och försöka nergradera ytterligare en gång. Då kan det gå galet. (Varför skulle man vilja uppgradera igen när man väntat så länge på detta? :( )

Fördelar: Ugh, så mycket. Sammanfattas i att det inte finns några mjukvaruspärrar längre, och som det verkar så spelar heller inte hårdvaran nån roll. Nu har Sony fått sig en smocka så det ryker, när inte en enda av deras firmwares är homebrew-resistenta :D Cheers!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar inte att dubbelposta, och ifall jag bara editerar så bumpas väl inte tråden, men...

3.03-Downgrader ute nu! :D

Det som behövs är en opatchad LCS-skiva, se tidigare post. Det spelar ingen roll om du har en TA-082, eller "siffror i UMD-luckan". (Frågan är hur det är med TA-086...) Installera filerna, sätt igång GTA och snart har du en 1.5 firmwares-PSP, redo för homebrew. Uppgradera till 3.03 OE-C, den senaste versionen av modifierad firmware. Ska uppgradera själv snart, men bara för att jag klantade mig med en grej :(

Nackdelar: Den vanliga risken för bricking (som händer mer sällan numera), plus att man inte bör nergradera från 3.03, uppgradera till 3.03 igen och försöka nergradera ytterligare en gång. Då kan det gå galet. (Varför skulle man vilja uppgradera igen när man väntat så länge på detta? :D )

Fördelar: Ugh, så mycket. Sammanfattas i att det inte finns några mjukvaruspärrar längre, och som det verkar så spelar heller inte hårdvaran nån roll. Nu har Sony fått sig en smocka så det ryker, när inte en enda av deras firmwares är homebrew-resistenta :D Cheers!

Weeee... Nu behövs bara en opatchad LCS-UMD, men om det brickar så blir jag inte glad, för man får ingen garanti och jag har inte råd att göra några fler utgifter nu! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Weeee... Nu behövs bara en opatchad LCS-UMD, men om det brickar så blir jag inte glad, för man får ingen garanti och jag har inte råd att göra några fler utgifter nu! :rolleyes:

Jag tror inte att det är några som helst problem med att lämna in den och säga att strömmen gick under uppgraderingnen till officiella 3.03, finns inget som kan motbevisa tredjepartsprogram om man tar ur memory sticket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte att det är några som helst problem med att lämna in den och säga att strömmen gick under uppgraderingnen till officiella 3.03, finns inget som kan motbevisa tredjepartsprogram om man tar ur memory sticket.

Men det står ju att man måste göra allt på egen risk när man kör officiella uppdateringar också...? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men jag och min PSP är mycket sötare än du och din PSP. Det är därför. Ingenting att komplaina för. :(

:)

Jaja, nu till min fråga:

Om mitt PSP nu SKULLE bricka under 'The Downgrading', kan jag bara lämna in det då och få ett nytt och säga att jag uppdaterade till 3.03 Officella Versionen? För det står ju ändå att det är på egen risk när man uppdaterar 'officiellt'. Men det skulle vara lite konstigt av Sony om dem inte ger en ett nytt när de säger att man ska uppdatera?

:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

;)

Jaja, nu till min fråga:

Om mitt PSP nu SKULLE bricka under 'The Downgrading', kan jag bara lämna in det då och få ett nytt och säga att jag uppdaterade till 3.03 Officella Versionen? För det står ju ändå att det är på egen risk när man uppdaterar 'officiellt'. Men det skulle vara lite konstigt av Sony om dem inte ger en ett nytt när de säger att man ska uppdatera?

:huh:

Det kan bero mycket på vem du säger det till. Ta den äldsta tanten i butiken så kommer du klara dig, men att gå till t.ex GAME-butiker och leta upp den som verkar kunna mest, lär du inte komma undan. Det kanske går, men då har du tur.

Hursomhelst ska du låtsas vara jätteamatör på sånt där, "Jag försökte uppdatera till senaste systemversionen men den gick sönder, den vill inte starta!". Använd inte ord som "bricka", "firmware", "3.03" osv. Då märker man att du ljuger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...