Jump to content

Playstation Portable


VickeX
 Share

Recommended Posts

Hejselisvejsan. Fyller år om två dagar och har visat morsan demot till Loco Roco som är otroligt kul, originellt och simpelt. Frågan är, är hela spelet lika kul och så. Eller är det nästan "för många" banor så det bara blir irriterande i längden? Tänkte, morsan eller någon kanske köpt spelet och frågan är om jag ska ta det då eller byta det mot någonting annat alt. pengar, GTA Liberty City Stories el. Ridge Racer.

Editoz: Nästa post blir en ny sida. Dvs för dem som inte ändrat antalet poster på en sida. Så var god quota! :blink:

Jag har, hrrm, spelat LocoRoco och orkade inte med det länge. Tog ganska snart bort det från Memo... jag sålde UMDn menar jag. Tycker demot är himla mycket bättre än spelet, för jag tycker knappt det var nån variation och spelet är lite väl gölligöll för mig. Skaffa Megaman Powered Up om du känner för ett utmärkt on-the-go-spel. Omkring fem minuter per bana, och 468 nya banor i olika varianter är inte att klaga på. Lägg därtill att du får hela originalspelet i nyversion där du kan spela som alla bossar om du klått dem utan specialvapen.

468 unika banor stämmer ju inte riktigt, men det är 100 challengebanor som alla är unika. Varje gubbe kan spela 13 banor i easy, medium och hard. Det finns 8 bossar plus Megaman som spelbara karaktärer, och dessutom en extra kille har jag läst i en walkthrough.

468 = ...

  • 9 karaktärer * 13 banor * 3 svårighetsgrader = 351
  • + 100 Challengebanor = 451
  • + 17 andra banor... hmm? Får inte matten att stämma exakt men grunden fattar du.

Perfekt spel att sätta igång på bussen eftersom banorna är rätt korta men ändå kan de vara nog så krävande. Timing och tålamod är en dygd, och om du tröttnar på de vanliga banorna kan du bygga egna, rätt avancerade, banor i en sjukt bra baneditor. Lägg sen upp dina alster i MMPU-databasen, och tanka de senaste banorna direkt till minneskortet. Du kan också tanka nya karaktärer och...

Spelet är sjukt innehållsrikt!!

Kolla gameplay-video också. Det här är det mest prisvärda spel jag köpt. 300 spänn för ett spel jag klarat 7% av efter veckor av spelande. Köp ffs!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*Text*

Tack för en lång och informativ post. Men jag tittade på videon. Och, njah. Hoppa omkring sådär och skjuta saker? Och dessutom. Hur olika kan det vara? Även om banorna är helt jävla olika blir det ju samma sak ändå. Nja det där såg tråkigt ut. :blink:

Att dömma av texten såg det ju bra ut men, bleh. Har föresten inte spelat.

Tittade dock på trailern nu och vart lite mer sugen. Ser ut lite som Crash Bandicoot - Lite. >_< Jag gillar Crash. Men - Det är ju ändå annorlunda.

Hur är Tekken-spelen på PSP? Någon som testat? >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för en lång och informativ post. Men jag tittade på videon. Och, njah. Hoppa omkring sådär och skjuta saker? Och dessutom. Hur olika kan det vara? Även om banorna är helt jävla olika blir det ju samma sak ändå. Nja det där såg tråkigt ut. :P

Att dömma av texten såg det ju bra ut men, bleh. Har föresten inte spelat.

Tittade dock på trailern nu och vart lite mer sugen. Ser ut lite som Crash Bandicoot - Lite. :wub: Jag gillar Crash. Men - Det är ju ändå annorlunda.

Hur är Tekken-spelen på PSP? Någon som testat? :)

Tekken: DR * PSP = Skitkul!

Har spelet, det är som Tekken till PS2, så bara du gillar Tekken så gillar du nog det till PSP också. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tekken: DR * PSP = Skitkul!

Har spelet, det är som Tekken till PS2, så bara du gillar Tekken så gillar du nog det till PSP också. :wub:

Okay. Det är najs, kommer ihåg Tekken (1:an tror jag) till Ps1 :P

Fick Loco Roco av morsan idag, antog nästan det. Men jag får väll byta det. :)

Frågade ju här efter morsan sätt spelet. So, happy i am anyways.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okay. Det är najs, kommer ihåg Tekken (1:an tror jag) till Ps1 :)

Fick Loco Roco av morsan idag, antog nästan det. Men jag får väll byta det. :wub:

Frågade ju här efter morsan sätt spelet. So, happy i am anyways.

Tekken 1? Om du gillar det så borde du gilla alla Tekken, det har ändrats lite... på sista tiden... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för en lång och informativ post. Men jag tittade på videon. Och, njah. Hoppa omkring sådär och skjuta saker? Och dessutom. Hur olika kan det vara? Även om banorna är helt jävla olika blir det ju samma sak ändå. Nja det där såg tråkigt ut. :P

Att dömma av texten såg det ju bra ut men, bleh. Har föresten inte spelat.

Tittade dock på trailern nu och vart lite mer sugen. Ser ut lite som Crash Bandicoot - Lite. :P Jag gillar Crash. Men - Det är ju ändå annorlunda.

Hur är Tekken-spelen på PSP? Någon som testat? :wub:

Ok, let me get this straight. Du gillar inte MMPU för att det ser ut att sakna variation, och funderar istället på ett fightingspel?! :wub: Hoppas du vet att fightingspel inte direkt är nån variation i. Och förresten, vilka spel har variation? Jag kan säga vilka spelgenrer som inte har variation.

FPS, racingspel, fighting, pussel, de flesta plattformsspel, sportspel... det blir inte många kvar. MMPU är varierat iom att det finns 100 unika challengebanor, hela det gamla spelet (13 banor) i ny grafik och ett helt nytt spelläge med 13 nya banor. Samtliga kan spelas i tre svårighetsgrader, som delvis påverkar banan själv och bossarna. Om du klarar bossarna utan specialvapen, kan du senare spela om alla 13 banor med den boss du just knäckt. De har alla specialattacker som gör att de kommer till platser som ingen annan kommer åt. På dessa platser är bonusmaterial gömt i form av nya byggstenar till egna banor. Ta denna procedur med åtta bossar, där varje karaktär kan spela 39 banor. Tröttnar du på detta kan du göra egna banor, ladda ner andras banor eller ladda upp dina egna. Annars kan du ladda ner nya teman, fiender eller nya karaktärer. Ett spel utan variation? :)

Jag ska sluta tjata, jag har redan sagt detta två gånger tidigare. Prisvärt spel med löjligt mycket innehåll.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*Text*

Jag ska sluta tjata, jag har redan sagt detta två gånger tidigare. Prisvärt spel med löjligt mycket innehåll.

Thanks once again. Men läs min post igen:

Tittade dock på trailern nu och vart lite mer sugen. Ser ut lite som Crash Bandicoot - Lite. tongue.gif Jag gillar Crash. Men - Det är ju ändå annorlunda.

Vart lite sugen där.

Hur är Tekken-spelen på PSP? Någon som testat?

Bara undrade, eftersom att jag kom ihåg när jag spelade det till Ps1 och hur kul jag tyckte det var.

Vi får ser hur det blir, för det första har jag inte fått presenter av farsan, farmor och nära vänner till familjen. Farsan, farmor, farmors snubb lär jag ju få någon hundralapp från, brukar då vara så. Sedan kläder av farmor och någonting skoj från farsan. Och med 100 spänn från mormor så lär ju jag få ihop till Ridge Racer beg. för 169 spänn. Blir det (pengarna jag får) över 500kr så ska jag istället för att spendera dom på PSP-spel spara till en Xbox 360 så jag ska ha någon chans att kunna skaffa GTA IV. Att inte få spela det på release vore för mig en mardröm. Sen har jag ju Loco Roco som jag antar kostar 400+ som jag då ska byta mot någonting annat. Möjligtvis MMPU då. Men som sagt, vi får se.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gör vad du vill med dina pengar, du får tom. köpa Disneys Bilar om du så vill. >_<

OMG! Eller Splinter Cell... Nej men jag kan väll byta mot LCS. Varför var det emot forumreglerna? Var väl en bra idee jag tänkt på själv också så skulle jag kunna nergradera PSP'n min.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan någon hjälpa mig. Jag har nyaste custom firmwaren , 3.10 - oe-a2. Jag lägger min iso i ISO mappen i root. sen när jag ska spela min iso så kommer det en : "The game could not be started. (80020321)".

Vad gör jag för fel? :'(

Eftersom OE lurar PSPn att UMDn i luckan är den ISO som ligger på minneskortet, måste man ha en UMD isatt. Finns ingen UMD, kan ju inte OE lura PSPn att hänvisa UMD-filer till ISOn. Typ så, du måste hursomhelst ha en UMD isatt.

Man måste ha en UMD-skiva i om man ska som i ditt fall spela hemmagjorda spel. :lol:

Ehurrm. Mja. Hemmagjorda ISOspel är väl inte så vanliga, direkt. :blink:

----------------

På sätt och vis har homebrewsnacket i den här tråden gått lite överstyr, vi vill ju inte ha den låst och ingen av oss vill ha varningar. Let's keep it clean, vi kan snacka homebrew och custom firmwares, kanske också ISOs i allmänhet men vi får sluta fråga, uppmana och hjälpa folk i ISO-frågor. Jag har väl också gått över gränsen, men vi kan ju inte slänga in en :lol: och hoppas det går ändå. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag la in min UMD-film (Spiderman:P) men det funkar fortfarande inte. :lol:

Om du la in en film när du skulle köra ett spel kommer det inte funka. Sätt i en spelskiva istället. Ifall du inte har en enda spelskiva och har problem med att köra tankade spel ska du fan skämmas.

Här slutar all ISOhjälp, vi vill som sagt varken få varningar eller få tråden låst. Jag kanske redan brutit regler, men anyhow vill jag inte göra det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klarade ganska bra på Loco Roco demot nu ^^ Perfect (alla) på sånna där man ska samla och sen alla tre MuiMui's -_- Vart ca 17.000 poäng. 19/20 sånna där gubbar också (är det dom som är "Loco Roco's"?). Gick bra iaf som sagt. ^^ Sköj. Ska nog dra ner alla Loco Roco demos. Finns ju ett par stycken. Och dem japanska funkar dem också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klarade ganska bra på Loco Roco demot nu ^^ Perfect (alla) på sånna där man ska samla och sen alla tre MuiMui's :( Vart ca 17.000 poäng. 19/20 sånna där gubbar också (är det dom som är "Loco Roco's"?). Gick bra iaf som sagt. ^^ Sköj. Ska nog dra ner alla Loco Roco demos. Finns ju ett par stycken. Och dem japanska funkar dem också.

Se till att hitta 100% så vi kan tävla ^_^

F.ö. tycker jag att originalet är det bästa demot. Har inte fått Xmas att funka/orkat testa, minns inte. Halloween var svårt -_-

Förresten: Tävling! Tanka Loco Roco-demot och lägg in i GAME\UCES00304. (För folk med OE: lägg in i GAME303 eller GAME310\UCES00304.) Den förste april är sista dag för fotobevis (kan dessvärre manipuleras) -inlämning. Ni kan antingen ta screen eller ta foto. Foto kanske är bättre, eftersom det är mycket svårare att fejka. Den som har bäst tid med 100% avklarat Locoroco-demo får en present :(

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Se till att hitta 100% så vi kan tävla :(

F.ö. tycker jag att originalet är det bästa demot. Har inte fått Xmas att funka/orkat testa, minns inte. Halloween var svårt ^_^

Förresten: Tävling! Tanka Loco Roco-demot och lägg in i GAME\UCES00304. (För folk med OE: lägg in i GAME303 eller GAME310\UCES00304.) Den förste april är sista dag för fotobevis (kan dessvärre manipuleras) -inlämning. Ni kan antingen ta screen eller ta foto. Foto kanske är bättre, eftersom det är mycket svårare att fejka. Den som har bäst tid med 100% avklarat Locoroco-demo får en present :(

Har bara kört ett annat demo, det var japanskt. Man började på nån båt.

Men första april? Då är det ju Meningen att man ska luras -_- Är det inte bättre att man kan få lite tid att träna och så, vissa personer kanske inte alls kört det :P Sista april låter bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...