Jump to content

Playstation Portable


VickeX
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Jag får mitt PSP på fredag, så jag är på!! :rolleyes::)

Jag ska undvika att göra en långpostare om det här igen, men en väldigt viktig sak ska du veta när du packar upp: Uppdatera INTE din PSP varken från Network Update, spel/film-UMD eller en tankad firmware från internet. Ju lägre firmware du har, desto enklare blir det att nedgradera. Har du för hög firmware så kanske det inte ens går att nedgradera.

Jag är på.

Så om jag förstått rätt så blir det då

Henkibojj

OskarOfRya

C_J

VickeX

Som är med. Det är ju enligt mig tillräckligt många. Men det vore kul om fler hängde med.

Yes :o Vad ska vi ta för mål då? Vi kan ha två deltävlingar: Varvtid och totaltid, vetja! :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska undvika att göra en långpostare om det här igen, men en väldigt viktig sak ska du veta när du packar upp: Uppdatera INTE din PSP varken från Network Update, spel/film-UMD eller en tankad firmware från internet. Ju lägre firmware du har, desto enklare blir det att nedgradera. Har du för hög firmware så kanske det inte ens går

Nu hoppas jag på att jag inte har senaste bara... Vore ju sorgligt om jag hade någon frimware så att jag inte kan nedgradera :'( :'(

Yes :rolleyes: Vad ska vi ta för mål då? Vi kan ha två deltävlingar: Varvtid och totaltid, vetja! :)

Låter bra!

Redigerad av C_J
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu hoppas jag på att jag inte har senaste bara... Vore ju sorgligt om jag hade någon frimware så att jag inte kan nedgradera :'( :'(

Inga PSPs i världen säljs med 3.50 eftersom det just släppts, men 3.XX och över finns. De är mer sällsynta i Sverige, men det är smidigast att ha nån firmware från 2.00 till 2.71, då behöver du inte LCS för nedgradering.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inga PSPs i världen säljs med 3.50 eftersom det just släppts, men 3.XX och över finns. De är mer sällsynta i Sverige, men det är smidigast att ha nån firmware från 2.00 till 2.71, då behöver du inte LCS för nedgradering.

Hoppas på att jag har något sånt..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har det hänt något revolutionerande inom HB-fronten på sistonde? Har inte rört PSPn sen första OE-versionen släpptes, fruktansvärt dåliga spel och allmänt trött över att kapaciteten konsolen besitter inte används till annat än skitspel.

Dock måste jag säga att PS1-emulatorn är helt fantastisk, men jag orkar helt enkelt inte...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har det hänt något revolutionerande inom HB-fronten på sistonde? Har inte rört PSPn sen första OE-versionen släpptes, fruktansvärt dåliga spel och allmänt trött över att kapaciteten konsolen besitter inte används till annat än skitspel.

Dock måste jag säga att PS1-emulatorn är helt fantastisk, men jag orkar helt enkelt inte...

Inte riktigt vad jag hört, men det har släppts många OE med ganska små skillnader. Officiella 3.50 släpptes häromdagen men det kommer inte bli nån CFW till den på några dagar. Anledning: D_A har examensplugg! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där har stått att det bekräftats och dementerats varje vecka sen februari på QJ. jag vet vad Aftonbladet inte vet:

  • Skärmen kommer vara lika stor
  • Troligen blir den alltså inte smalare
  • ...men tunnare är bekräftat
  • UMD-formatet kommer fortfarande användas utan förändring
  • Det blir inga hårdvaruförändringar i form av mer minne, bättre grafikkort, mer knappar eller fler uttag
  • Moderkortet lär å andra sidan vara förändrat, vilket gör nedgradering svårare (TA-082/TA086s kunde inte nedgraderas på ett år)
  • Den kommer inte kallas PSP2 eftersom det bara är en förändring likande NDS -> NDS Lite
  • Prestandamässigt är den identisk med vår nuvarande PSP.

Kommer säkert på fler så fort jag tar "Add Reply", men det finns ju edit :shifty:

Ärligt talat så bryr jag mig väldigt lite. Är en PMP för stor för en ficka, spelar det ingen roll hur stor den är. PSPL kommer fortfarande inte få plats i en ficka och därmed vara en smidig mp3-spelare, och därför gör det mig inget att folk nu kommer få en ny version. Så länge utbudet är detsamma för den gamla, så. Vad jag istället vill att de satsar på är mjukvaran till PSP, alltså att den ska kunna interagera med datorn mera. Det har homebrewfronten hela tiden fått stå för, och det är ju uppenbarligen hur lätt som helst. PMPstreamer har jag inte haft så stort behov av, men det är ju helt klart en bra applikation som Sony skulle kunna släppt för hur länge sen som helst.

eXotic: Är du med på RR2-tävlingen? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, nu har jag mitt PSP...Men jag glömde att köpa USB kabel.. Buhuuuu :'( :'( :'(

Edit: Har firmware 2.60, låter det bra?

Jodå, den går att nergradera. Men först måste du uppgradera till 2.71.

First update to 2.71 and then use the 2.71 PSP (TA-82 or TA-86) downgrader guide

2.71 PSP (TA-82 or TA-86) Guide

Download: 2.71 Update

1. Copy the 2.71 Update renamed to EBOOT.PBP to X:/PSP/GAME/UPDATE

2. Run from the PSP

Sedan klickar du här och väljer -2.71 PSP (TA-82 or TA-86).

Henki eller Tobbe får säga till om det är något fel.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...