Jump to content

Playstation Portable


VickeX
 Share

Recommended Posts

Homebrew finns nu till alla firmwares! Ända upp till 3.50 alltså (w00t)

"Finns" är kanske inte rätt, men "kommer finnas" är rätt. Man har upptäckt en exploit i Lumines som faktiskt liknar sparfilsexploiten till GTA:LCS. Det är en sparfil som läggs i PSP\SAVEDATA, men istället för en sparfil ligger där istället ett program. Än så länge finns ingen downgrader, men en Hello World har skapats som visar att denna exploit funkar. Inom en snar framtid kommer en HEN skapas som är anpassad till denna exploit, och därigenom kan man nedgradera. De som tidigare nedgraderat med GTA:LCS från 3.01 eller med TIFF-buggen från 2.71 (som jag gjorde) känner igen vad HEND/HENC är för något.

Goda nyheter för de som uppdaterat till 3.10 eller över, eller för dem som inte fått tag på en opatchad LCS-skiva. Köp Lumines! Det var väl värt sina pengar redan innan man kunde nedgradera med det! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade ett snack med Henkibojj för ett bra tag sen om PSP. Tänkte köpa, men fick inte sommarjobbet som jag trodde jag skulle få, så det blev inget av det. Nu har jag dock fått "sommarpengar" av mor&far och släktingar. Så min fråga till er är:

Är det värt att köpa en PSP för LCS och VCS? Det är nämligen det som jag vill göra med min PSP, spela GTA. Kolla film gör jag på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade ett snack med Henkibojj för ett bra tag sen om PSP. Tänkte köpa, men fick inte sommarjobbet som jag trodde jag skulle få, så det blev inget av det. Nu har jag dock fått "sommarpengar" av mor&far och släktingar. Så min fråga till er är:

Är det värt att köpa en PSP för LCS och VCS? Det är nämligen det som jag vill göra med min PSP, spela GTA. Kolla film gör jag på datorn.

Mja, inte bara för de två spelen, speciellt inte om du har ett PS2 (eller finns LCS på en annan konsoll?)

Men att köpa ett PSP är otroligt prisvärt, även om man, som du säger, bara vill spela. Men, det finns så mycket andra spel till PSP som är så mycket bättre än GTA-spelen.

Nu säger jag inte att de var dåliga, men jag är inte ett jättestort fan av GTA direkt så du kanske tycker bättre om spelen. Jag själv skaffade mitt PSP för andra spels skull, och för att skaffa en OE-C/A-firmware som erbjuder lite mer möjligheter än bara spel.

Jag tycker du ska köpa ett PSP, men inte bara för att spela med, det finns så mycket mer man kan göra med ett PSP.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ska man göra när man ska ta bilder i spelet för att visa resultat?? Hinner inte ta kort innan det blir svart :)

Edit: menar nu i ridge racer 2 :nuke:

Edit: och är det någon som vet hur man gör Avi till Pmf?

Redigerad av C_J
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ska man göra när man ska ta bilder i spelet för att visa resultat?? Hinner inte ta kort innan det blir svart :)

Edit: menar nu i ridge racer 2 :nuke:

Jag är inte jättesäker på om det här fungerar, men jag tror det borde göra det.

Ladda hem den här.

Packa upp rarfilen och lägg in alla filer i X:\seplugins. Har du inte mappen seplugins så skapar du den manuellt.

Sedan startar du upp ditt PSP i recoverymode, (Håll in R samtidigt som du startar ditt PSP) gå in på "plugins" välj enable på Capture.prx [GAME] med X och ta return -> Exit Recovery Mode.

Sedan när du ska ta ett screenshot så trycker du på tonknappen, då ska det hamna en bild i dina bilder på ditt PSP.

Hoppas det fungerar. :lol:

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inte jättesäker på om det här fungerar, men jag tror det borde göra det.

Ladda hem den här.

Packa upp rarfilen och lägg in alla filer i X:\seplugins. Har du inte mappen seplugins så skapar du den manuellt.

Sedan startar du upp ditt PSP i recoverymode, (Håll in R samtidigt som du startar ditt PSP) gå in på "plugins" välj enable på Capture.prx [VSH] med X och ta return -> Exit Recovery Mode.

Sedan när du ska ta ett screenshot så trycker du på tonknappen, då ska det hamna en bild i dina bilder på ditt PSP.

Hoppas det fungerar. :D

Det blir som alla andra plugins jag försöker slänga in. Jag läggar alla filer i mappen och sen finns dom inte i recoverymode >_<

EDIT: vänta nu hände det något...återkommer...YAY, tack så mycket det funka! :D

Redigerad av C_J
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade ett snack med Henkibojj för ett bra tag sen om PSP. Tänkte köpa, men fick inte sommarjobbet som jag trodde jag skulle få, så det blev inget av det. Nu har jag dock fått "sommarpengar" av mor&far och släktingar. Så min fråga till er är:

Är det värt att köpa en PSP för LCS och VCS? Det är nämligen det som jag vill göra med min PSP, spela GTA. Kolla film gör jag på datorn.

Nja, det beror på hur GTA-galen du är. Galningar skulle väl säkert betala tusentals kronor för ett enda spel, men det är ingen bra idé. Däremot är PSPn guld värd med GTA:LCS, GTA:VCS och ett fett minneskort, allra minst 1 Gb. Ska köpa 4 Gb alldeles snart så jag kan ha fem gånger Metallicas hela diskografi inlagd. Att alltid ha med alla Metallica- och RHCP-skivor i PSPn är riktigt nice :P Vilken låt man vill, när som helst, var som helst. Mumma!

...sen får det ju plats lite spel också :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste få ställa en fråga.. Vad använder ni för att få era ps1 spel till PSP:t? Har försökt med Ice tea, men då hängde den säg när den skulle starta spelet ;)

Popstation ska funka bäst eftersom den är gjord av samma person som skapat alla OE-firmwares, men jag har inte försökt själv eftersom jag inte äger nån PS1. Ska rippa brorsans grannes PS1-Raymanskiva och testa nån dag, jag kan tänka mig att Rayman vore rätt passande spel som bärbart. Minns det från förr med bara goda minnen :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som prövat det där?? Får det inte att funka (som alltid ;) ) den säger något om att den inte kan öppna C:/blababla/HP_Ägaren/Lokala inställningar/Temp/Rar$EX00.141/Files/BASE.PBP..Äntligen fick jag använda den där smilen :):)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inatt drog jag hem Tomb Raider: Legend till PSP:t. Tyvärr gick det inte att få filen tillräckligt liten för att passa i mitt 1 gigs minneskort, jag tog bort updatefilerna i .iso:n, sedan visste jag att man skulle kunna ta bort alla språk utom engelska för att få den under ett gig. Men jag visste inte hur man gjorde så jag nöjde mig med att ta bort updatefilerna, sedan snabbstanna inne i Norrköping påväg till Stockholm och köpa ett två gigs minneskort för 500 spänn. ;)

Kändes en aning onödigt när man kan beställa på internet för ca. 200.

Men men, med de 500 kronorna kan jag ju spela massa spel som tillsammans blir värda mer än 500 kronor. :)

Sedan snabbt tillbaka till bilen, fram med laptopen och slänga över spelet på mitt nya fräscha minneskort, självklart så fungerade det inte första gången, datorn upptäckte inte att ett nytt minneskort satt inne i PSP:t och när jag öppnade F: (Är det va? Flyttbar hårddisk) så var det helt tomt där inne, jag testade att skapa en mapp som hette ISO och lade in spelet, startade upp. Men det fanns inga spel på minneskortet, då fick jag den smarta idén att starta LCS-skivan och bara hoppa in i spelet och spara en gång. Efter det kom alla filer fram igen när jag stoppade in PSP:t i USB:n. Bara lägga över spelet och börja njuta.

Njuta var en sak jag gjorde, för spelet är riktigt kul, jag vet att jag spelat en del av första banan på ett demo på 360. Mycket tänka, och mycket akrobatiska övningar samt lite skjuta, skjuta. Sedan gillar jag de slowmotionfilmerna då det kommer upp en knapp så ska man trycka på den knappen för att Lara ska klara sig ur olika situationer. T ex, så kommer det knivar som slungas i luften, då ska man trycka på cirkel så gör hon en framåtvolt i luften och undviker knivarna, sedan ska man trycka på kryss så hoppar hon över en svärdliknande sak som är nära på att kapa benen av henne.

De småfilmerna gillar jag starkt, speciellt att allt går i slowmotion och att det är extrema rörelser hon gör. De blir så snygga i slowmotion. (w00t)

Nåväl, 500 är väl värt bara det här spelet än så länge, och tänk vad mycket annat jag kan göra för de 500 kronorna. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dude, det där inlägget var smockfyllt med regelbrytningar (§1.1). Risken är att tråden blir låst, och det vore synd.

Att du köpte ett 2gigskort för 500 var väldigt dumt eftersom du kan få 4 Gb för 480 spänn på datorbutiken. Har som sagt beställt och kommer förhoppningsvis få hem det imorrn, det ska bli härligt att fylla det med ett femtiotal skivor från Metallica, RHCP, Entombed, In Flames, Pantera, Keane, Bob Hund och säkert en del andra sköna band :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dude, det där inlägget var smockfyllt med regelbrytningar (§1.1). Risken är att tråden blir låst, och det vore synd.

Att du köpte ett 2gigskort för 500 var väldigt dumt eftersom du kan få 4 Gb för 480 spänn på datorbutiken. Har som sagt beställt och kommer förhoppningsvis få hem det imorrn, det ska bli härligt att fylla det med ett femtiotal skivor från Metallica, RHCP, Entombed, In Flames, Pantera, Keane, Bob Hund och säkert en del andra sköna band :)

Den enda "regelbrytningen" jag gjorde var att säga att jag laddat hem ett spel, vilket inte lär få tråden låst, tror inte ens att det är mycket till regelbrytning nu för tiden. Att bara säga att man laddat hem.

De andra jag sa var att jag kan använda minneskortet till mer än bara det spelet, jag nämnde aldrig vad jag kan använda det till.

Jag vet att det var onödigt, jag blev nästan chockad när han sa priset, men jag hade bråttom så det fick bli som det blev. Jag skulle ju ha kortet direkt, så jag kunde inte beställa på internet.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjenare! På PSPn nu. Bra Henki det med Lumines! Kan låna en polares x och nergradera, FINALLY!

Tja! Är också på PSP nu :nuke: Du menar väl inte att du har en kompis med PSP och ändå inte skaffat LCS? Det var ju... onödigt ;) Säg åt honom att skaffa VCS så ni kan köra. Eller skaffa LCS själv. Eller båda.

Btw, en downgrader är nu släppt till 3.50 och givetvis släppte Sony 3.51 dagen efter.

...och Dark_AleX har lämnat scenen :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...och Dark_AleX har lämnat scenen :)

Nooooooo!! <_<:);)

Passar på att fråga en sak samtidigt... Är det någon som har Bios.bin till gpSP? Hur jag en letar på google hittar jag den inte :huh:

Edit: Jag har GBA så för mig är det inte olaglit :P

Redigerad av C_J
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va? Varför? Vem ska vi nu vända oss till?

Bye, scene.

I've decided to cease OE development, and leave PSP scene. The reasons are various. One of them is the time it consumes, which I'm losing from other things. The other is related to my security. I didn't like Sony menaces to PS3 hackers. I think it is better to leave now rather than end paying the consequences.

Det finns massvis med andra utvecklare, främst är nog NOOBZ!! med Fanjita och Ditlew i spetsen. Ditlew var det ett tag sen jag hörde nåt om, men han var ju en av de två grundarna så jag tror inte han slutat. Vet att det finns en bra artikel på QJ, men den är ganska gammal och jag hittar den inte nu. NOOBZ!! har gjort flera nedgraderare (2.5, 2.6, 3.03 => 1.5 med LCS och 3.50 => 1.5 med Lumines.) och var även frontfigurer ungefär januari -> juni för ett år sen med deras EBOOT Loader (eLoader) som först använde sig av TIFFbuggen, sen LCS-buggen och till sist en annan TIFFbugg igen. Sen den sista TIFFbuggen lappades igen av Sony har de gjort två nedgraderare och säkerligen många fler saker.

D_A gör OE-firmwares och HEN-programvaror, men HEN tror jag att flera är inblandade i än bara D_A och NOOBZ!!.

Fun fact: Lumines försäljningssiffror har ökat med 14 000%!! Självklart pga nedgraderaren. Troligen kommer Sony, om de orkar bry sig, släppa en patchad Luminesskiva. Lite lätt meningslöst eftersom det finns ca 5 versioner av Lumines redan, och att dessa inte lär försvinna från handeln i första taget. Vi hittar ju fortfarande 2.00-LCSskivor i handeln, så det är nog ingen idé för Sony.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...