Jump to content

Playstation Portable


VickeX
 Share

Recommended Posts

Åh, det hade jag faktiskt ingen aning om.

Vad jag vet så använder dom bara MSM nu. ;) Men, jag tror att det finns adaptrar för att göra dom till ett MS Duo, precis som när dom använde MS Duo/MS Duo Pro, då följde det med en adapter som gjorde kortet till ett vanlig MS, som används i en del kameror och liknande. :unsure: Men dom har nog bytt till MSM för att spara utrymme. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan ju fixa dom till andra. En polare som är grymt teknikgalen har en Sony Ericsson mobil med MSM, och den går ju att sätta i en massa adaptrar (en adapter går ju att sätta i en annan adapter osv) så man kan ju bygga söta kedjor.

Att göra ett MS Pro Duo till ett MSM är väll lite svårt dock? :unsure:

Hmm. Tänkte skriva någonting om något spel, men jag glömde bort vad det var. Får tänka en stund.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det värt att köpa ett psp base pack för 1900kr?

Köp inte Base Pack, men frågan är om du ska köpa Value eller Giga Pack. Om du redan har en USB-kabel till din kamera eller mp3-spelare behöver du ingen speciell till PSPn, och plaststället är inte mycket att skryta om. Minneskortet däremot, du behöver mycket mer än 32 mb. Frågan är bara om du helst betalar mellanskillnaden mellan Value eller Giga, eller helt enkelt köper ett minneskort på ELFA eller nåt annat ställe./ Henkibojj

Tycker själv du ska köpa Value Pack med ett större minneskort hoss datorbutiken eller nåt annat ställe. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har fått lön nu, så imårrn ska PSPet iväg på lagning! (w00t)

Härligt, måste ha varit jobbigt när den gick sönder va?

Jag tappade själv mitt på Cypern, det var en idiotisk händelse som inte alls behöver ha hänt. Först stannade jag som förfrusen och bara kollade på det, vågade knappt ta upp det och testa det. Den hade öppnats när den slog i marken också så UMD:n hade flygit ut. Det var något betongaktigt jag gick på också.

I alla fall så klarade både PSP:t och UMD:n sig utan några problem, PSP:t fick väl en repa eller två, men det är ingenting om ser om man inte granskar den lite närmre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Härligt, måste ha varit jobbigt när den gick sönder va?

Jag tappade själv mitt på Cypern, det var en idiotisk händelse som inte alls behöver ha hänt. Först stannade jag som förfrusen och bara kollade på det, vågade knappt ta upp det och testa det. Den hade öppnats när den slog i marken också så UMD:n hade flygit ut. Det var något betongaktigt jag gick på också.

I alla fall så klarade både PSP:t och UMD:n sig utan några problem, PSP:t fick väl en repa eller två, men det är ingenting om ser om man inte granskar den lite närmre.

Jo det sög! Hade den på en liten hylla, och jag hade precis tankat lite demon och lagt in en hel del musik. Klockan var väl runt 3. Sen skulle jag gå ner och fixa nåt att äta, och jag råkade dra i USBsladden så flög den i marken. Skärmen sprack och jag typ satt och tittade in i väggen hela natten. :lol:

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det sög! Hade den på en liten hylla, och jag hade precis tankat lite demon och lagt in en hel del musik. Klockan var väl runt 3. Sen skulle jag gå ner och fixa nåt att äta, och jag råkade dra i UMDsladden så flög den i marken. Skärmen sprack och jag typ satt och tittade in i väggen hela natten. :mellow:

Nu måste du väll ändå mena USBsladden, eller handledssladden. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har tänkt köpa en PSP nu. Antingen idag, imorgon eller fredag. Det enda som finns här i stan är Base Pack (white) för 1490kr. Jag skulle kanske möjligtvis åka in till elgiganten och köpa ett, men problemet är att jag inte har någon som kan köra dit. Jag har lite mer än 2000kr att spendera på ett PSP så det blir la, Base Pack och ett spel och örpluggarna. Ska jag verkligen göra det? Eller ska jag ta mig in till elgiganten där det kanske är billigare, notera kanske. :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har tänkt köpa en PSP nu. Antingen idag, imorgon eller fredag. Det enda som finns här i stan är Base Pack (white) för 1490kr. Jag skulle kanske möjligtvis åka in till elgiganten och köpa ett, men problemet är att jag inte har någon som kan köra dit. Jag har lite mer än 2000kr att spendera på ett PSP så det blir la, Base Pack och ett spel och örpluggarna. Ska jag verkligen göra det? Eller ska jag ta mig in till elgiganten där det kanske är billigare, notera kanske. :/

Jag har överlevt med basepack, men det är värt det om du kan hitta det billigare/hitta Value pack för 1899. Eller en hundring till för Gigapack. Så är iaf priserna här just nu. Men ja en PSP är värd pengarna. Köp spelet Luminees isf så har du en chans till att kunna nergradera och då också kunna fixa spel. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har överlevt med basepack, men det är värt det om du kan hitta det billigare/hitta Value pack för 1899. Eller en hundring till för Gigapack. Så är iaf priserna här just nu. Men ja en PSP är värd pengarna. Köp spelet Luminees isf så har du en chans till att kunna nergradera och då också kunna fixa spel. :o

Eller en opatchad GTA:LCS :) .

Lumines sträcker sig bara mellan 3.10 - 3.50 Vilket moderkort som helst.

LCS sträcker sig mellan 2.81 - 3.03 Vilket moderkort som helst.

Så det beror lite på vilken version han får på sin firmware.

Boomer, vänta med att skaffa spelet tills du vet vilken firmware du har, om du inte vill ha båda spelen som spelmaterial förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Value pack kostar 1 690:- på elgiganten, ett base-pack kostar 1 290:- fast då är det om man beställer på internet (Base-packet alltså, value pack är både internet och om man köper i affär, så som jag har förstått det iallafall)

Elgiganten

Tja, eftersom det är beställningsvaror så blir det ju runt 1500kr ändå i slutet.

@resten; Detta med homebrew eller vad nu ni pratar om är jag inte allt för intresserad av. Jag vill helst bara kunna spela, kolla på film osv. Det enda som skulle vara kul är la om man kan lägga in filmer som man köpt på internet på minneskort och sedan kollar på i psp;n. Men det kräver inte några rackartyg va?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar på att införskaffa mig ett PSP nu efter semestern då jag hade lite pengar kvar, jag förstår inte riktigt vad ni pratar om med nergraderingar och uppgraderingar, någon som har lust att förklara?

Kommer antagligen köpa ett ValuePack för 1700 på Elgiganten, eller tycker ni att jag ska köpa något annat paket?

Redigerad av MyStiC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...