Jump to content

Playstation Portable


VickeX
 Share

Recommended Posts

(Fast om de förstår vad man pratar om, till skillnad från den där, så går det alldeles utmärkt. Var inte rädda, Boomer och Mystic! >_< )

*pustar ut*

Det är nämligen så att jag tänkte köpa mig en PSP. Någon som har koll på något extra bra erbjudande som finns på nätet just nu?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*pustar ut*

Det är nämligen så att jag tänkte köpa mig en PSP. Någon som har koll på något extra bra erbjudande som finns på nätet just nu?

Hehe, ingen fara! >_< Har hjälpt flera här på forumet med installation och modifieringar och övrigt. De jag minns just nu är eXotic, VickeX och Kattälskaren. Säkert fler, åtminstone indirekt, här i denna tråd. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Suck... sitter och hjälper en tjomme på MSN... >_<

Alltid lika ounderbart att hjälpa folk som inte kan nåt alls. (Fast om de förstår vad man pratar om, till skillnad från den där, så går det alldeles utmärkt. Var inte rädda, Boomer och Mystic! :) )

HAHAHAHAHA! :lol:

"KÖPER DEM FÖR HELVETE" :lol:

Jag har då aldrig stött på någon sådan idiot, tur är väl det. Eller så förklarar jag bara så otroligt bra att de kan följa mina små guider till success utan att ens hinna verka dumma. :)

Kebab: Om Henki skulle börja skrika åt dig så vet du vart du kan vända dig. evilgrin39_745831_0.gif

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, ingen fara! :) Har hjälpt flera här på forumet med installation och modifieringar och övrigt. De jag minns just nu är eXotic, VickeX och Kattälskaren. Säkert fler, åtminstone indirekt, här i denna tråd. :lol:

Kan du kasta en hjälpa hand hit då är du snäll. Sitter i kläm. Har 3.52 nu, doh. Och jag skulle gärna vilja ha en länk till en guide eller om du kan skriva en lite snabbt. Uh, detta känns omöjligt. Massa konstiga krumelurer dom babblar om hela tiden. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

El giganten säljer value pack för 1690:-

Hm, det låter inte så farligt. Value Pack = 2 GB minneskort, eller? >_<

Hehe, ingen fara! :) Har hjälpt flera här på forumet med installation och modifieringar och övrigt. De jag minns just nu är eXotic, VickeX och Kattälskaren. Säkert fler, åtminstone indirekt, här i denna tråd. :lol:

Skönt, då behöver jag inte vara rädd för att ställa frågor, då.

Kebab: Om Henki skulle börja skrika åt dig så vet du vart du kan vända dig. evilgrin39_745831_0.gif

3ng4mct07f.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3ng4mct07f.png

tryck på smiliesen...

Som jag trodde då. För det är väl inget annat som skiljer den från Basic?

I vilket fall. Att kunna spela spel från minneskortet är ett krav för mig. Men om jag har förstått det rätt så kommer jag att behöva i alla fall en skiva av något slag för att ens kunna flasha? >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du kasta en hjälpa hand hit då är du snäll. Sitter i kläm. Har 3.52 nu, doh. Och jag skulle gärna vilja ha en länk till en guide eller om du kan skriva en lite snabbt. Uh, detta känns omöjligt. Massa konstiga krumelurer dom babblar om hela tiden. >_<

3.52 är inte nergraderbart änsålänge, så vitt jag vet.

Antar att detta är en rätt så vanlig fråga men, om man har ett PSP och vill lira multiplayer, kopplar man upp sig på ett visst nätverk då eller måste man vara nära varandra? :/

Jo man måste vara nära varandra. Tyvärr.

Henki, har läst - men inte sätt något...

post-5272-1186449909_thumb.png

Betyder detta att man kan komma in i recovery mode när PSP'n är PÅ? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte sticka in till stan och köpa ett nu faktiskt. Kan jag köpa mig ett spel, t.ex. Vice City Stories och börja spela det, eller kommer det att sabba någonting? Jag menar, jag vill ju flasha den så fort som möjligt. Men jag vill ju också hemskt gärna ha något att spela nu på direkten.. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är också grymt sugen på ett PSP nu faktiskt, går förbi och spelar lite varje gång jag är på siba osv, men.. Är det verkligen värt pengarna? Vad exakt är det som utmärker ett PSP? Jag är inte så insatt i PSP så vad är egentligen de stora funktionerna? (Mer än att spela spel)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är också grymt sugen på ett PSP nu faktiskt, går förbi och spelar lite varje gång jag är på siba osv, men.. Är det verkligen värt pengarna? Vad exakt är det som utmärker ett PSP? Jag är inte så insatt i PSP så vad är egentligen de stora funktionerna? (Mer än att spela spel)

- Mp3

- Bärbar filmspelare, skitbra vid långa bilturer/bussturer och i sängen. (alternativt är det skönt när man sitter på toa också :rolleyes: )

- Bärbara spel, också bra vid bil och bussturer.

- Stöd för trådöst internet, skönt att ha när man är hemma och vandrar runt.

- Om man orkar patcha det så finns det tusentals fördelar med det.

Me like. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så många frågor. Det är inte bra att jobba.

Kan du kasta en hjälpa hand hit då är du snäll. Sitter i kläm. Har 3.52 nu, doh. Och jag skulle gärna vilja ha en länk till en guide eller om du kan skriva en lite snabbt. Uh, detta känns omöjligt. Massa konstiga krumelurer dom babblar om hela tiden. :)

Det högsta som går att nergradera än så länge enligt qj.net är 3.50. Så du får vänta ett litet tag och vad du än gör, uppgradera inte till någon högre under tiden.

Som jag trodde då. För det är väl inget annat som skiljer den från Basic?

I vilket fall. Att kunna spela spel från minneskortet är ett krav för mig. Men om jag har förstått det rätt så kommer jag att behöva i alla fall en skiva av något slag för att ens kunna flasha? :ermm:

Det beror helt på vad du får för firmware och moderkort. (Motherboard är moderkort på svenska va? :P ) Skriv sen när du skaffat vilken firmware du fick och vilket moderkort du har.

Firmwaren ser du såhär: Settings > System settings > System information.

Moderkortet ser du såhär: http://img182.imageshack.us/img182/9517/ta082spotfo2.jpg Har du de där siffrorna som är på bilden så har du moderkort Ta-082

Antar att detta är en rätt så vanlig fråga men, om man har ett PSP och vill lira multiplayer, kopplar man upp sig på ett visst nätverk då eller måste man vara nära varandra? :/

Det beror faktiskt på vilket spel man spelar. MGS PO går att lira via nätverket, utan att ens vara nära varandra. Men de flesta spel kräver en viss närhet då man lirar via trådlös anslutning till varandra. (Wlan (Heter det?)) Så som jag förstår det i alla fall.

Tänkte sticka in till stan och köpa ett nu faktiskt. Kan jag köpa mig ett spel, t.ex. Vice City Stories och börja spela det, eller kommer det att sabba någonting? Jag menar, jag vill ju flasha den så fort som möjligt. Men jag vill ju också hemskt gärna ha något att spela nu på direkten.. :rolleyes:

Du kan lugnt uppgradera ditt PSP så att du kan spela VCS då den firmwaren är knäckt. På alla moderkort också tror jag.

Är också grymt sugen på ett PSP nu faktiskt, går förbi och spelar lite varje gång jag är på siba osv, men.. Är det verkligen värt pengarna? Vad exakt är det som utmärker ett PSP? Jag är inte så insatt i PSP så vad är egentligen de stora funktionerna? (Mer än att spela spel)

Okej, med trådlöst internet antar jag att det går att surfa runt på internet också eller? Tror fanimej jag ska kirra mig en PSP snarast möjligt :D

Första frågan har du ju fått svar på. Men man kan använda den mer än som en bärbar multimedia. Jag kan inte de exakta funktionerna, men Henki har svaren. Jag vet däremot att man ska kunna använda den som fjärrkontroll till diverse saker. :shifty:

Som du kanske förstår måste det finnas en router med trådlös anslutning i närheten för att man ska kunna koppla upp sig, då den kopplar upp sig ungefär som en dator. Finns det inga trådlösa anslutningar i närheten så fungerar det inte.

Plus att man kan (Så långt jag testat) göra alla saker som går på internet. Möjligtvis att man inte kan spela spel på t ex Mousebreaker.com eller något sådant.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det beror helt på vad du får för firmware och moderkort. (Motherboard är moderkort på svenska va? :shifty: ) Skriv sen när du skaffat vilken firmware du fick och vilket moderkort du har.

Firmwaren ser du såhär: Settings > System settings > System information.

Moderkortet ser du såhär: http://img182.imageshack.us/img182/9517/ta082spotfo2.jpg Har du de där siffrorna som är på bilden så har du moderkort Ta-082

Du kan lugnt uppgradera ditt PSP så att du kan spela VCS då den firmwaren är knäckt. På alla moderkort också tror jag.

Okej, tack så mycket för svaren! :)

Blev inget köpande idag, men ska in imorgon och kolla läget :ermm:

Som du kanske förstår måste det finnas en router med trådlös anslutning i närheten för att man ska kunna koppla upp sig, då den kopplar upp sig ungefär som en dator. Finns det inga trådlösa anslutningar i närheten så fungerar det inte.

Plus att man kan (Så långt jag testat) göra alla saker som går på internet. Möjligtvis att man inte kan spela spel på t ex Mousebreaker.com eller något sådant.

Funkar youtube? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, tack så mycket för svaren! :)

Blev inget köpande idag, men ska in imorgon och kolla läget :ermm:

Funkar youtube? :rolleyes:

Jag har inte testat. Men jag kan kolla någon dag om du vill.

Okej, tack för svaren Simpa :shifty: En sista (förhoppningsvis sista) fråga, om jag köper ett PSP nu (inte just nu men du fattar) kan jag nedgradera/byta till ett annat firmware då? (Tänker mest på homebrew firmwaresen)

Det vet jag inte, en del affärer har fortfarande kvar gamla modeller, en del tar in nya modeller jättefort. Men med tanke på att det inte finns så jättemånga frimwares som inte blivit knäckta än så är någ chansen ganska stor att du kan nergradera om du köper en.

Om inte så får man ha tålamod. :D

Om informationen på qj.net stämmer så är det bara 3.51 och 3.52 som inte är knäckt än. Så chansen är stor.

Om ni får chansen att kolla på boxen till PSP:t så leta efter en bokstav. : http://forums.qj.net/f-guides-general-psp-...2007-28718.html

Har boxen någon av de bokstäverna så går de att nergradera.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...