Jump to content

Playstation Portable


VickeX
 Share

Recommended Posts

Lol! Jag har nu varit jävligt klantig och brickad mitt PSP (Försöker ta lunga andetag) vad gör jag nu? Gjorde det genom försöka starta ett spel och allting blev svart och nu kan jag inte starta den. Help!!

Nu ska vi nog ta det lilla lugna här, såvitt jag vet kan du inte bricka från ett vanligt (?) spel, eller ens säker homebrew som (som då inte modifierar flash0).

Säker på att batteriet inte helt enkelt är slut? Om det inte är så, testa att ta ut batteriet en stund och testa igen.

En brickad PSP startar men skärmen förblir svart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu ska vi nog ta det lilla lugna här, såvitt jag vet kan du inte bricka från ett vanligt (?) spel, eller ens säker homebrew som (som då inte modifierar flash0).

Säker på att batteriet inte helt enkelt är slut? Om det inte är så, testa att ta ut batteriet en stund och testa igen.

En brickad PSP startar men skärmen förblir svart.

(lunga andetag) Nej jag tror inte heller det går men....Nu funkar den. ett tag när jag fösökte starta den så blev den bara svart och inget hände sen så svängde den av sig..

eller så var jag för stressad för att förstå vad som hände... :S

Edit: Lol vad jag darrar forfarande... :shifty:

Edit2: Måste man ha några speciella filer för att själva recovery grejen?? Alltså inte menyn utan den grejen? Bara frågar.

Redigerad av C_J
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du måste väll ha CFW för att kunna starta upp i recovery mode. Bra att den inte var brickad. :shifty: Men det låter ju ändå otroligt att den skulle bli brickad av att bara starta en applikation. Den kan hänga sig, vist. Men brickat, njah.

http://pspupdates.qj.net/PRX-Launcher-v1-0...pg/49/aid/99921

Vad exakt gör det där? Tänkte på PRX Launcher. Att lägga in (?) en fil i flash0 är väll ingen fara. Om det är det ända man gör?

Sen var det ju en EBOOT också. Vad gör det igentligen? Så att man kan starta all homebrewspel/apps såg jag. Kan man då köra t.ex nya UMDspel som kräver högre FW utan att uppgradera, eller köra 3.50 m33 (eller vad det heter) LE homebrewapps påå en t.ex 3.03 OE-C FW PSP?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att lägga in (?) en fil i flash0 är väll ingen fara. Om det är det ända man gör?

Att modifiera flash0 är det mest riskabla man kan göra med en PSP mjukvarumässigt, om det går illa=brick.

Men hur stor den chansen är? Tja, inte stor alls skulle jag säga.

Varje gång du uppgraderar firmware eller nedgraderar eller något sådant modifierar du flash0.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att modifiera flash0 är det mest riskabla man kan göra med en PSP mjukvarumässigt, om det går illa=brick.

Men hur stor den chansen är? Tja, inte stor alls skulle jag säga.

Varje gång du uppgraderar firmware eller nedgraderar eller något sådant modifierar du flash0.

Allt det vet jag redan. Men jag tränker. Bara öppna, browsa omkring och lägga in en fil? Chansen finns väll. Men man tar ju inte bort några filer, eller ersätter. Allting finns kvar. Antagligen. Så hur stor är chansen då, det borde väll inte vara så farligt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du måste väll ha CFW för att kunna starta upp i recovery mode. Bra att den inte var brickad. (w00t) Men det låter ju ändå otroligt att den skulle bli brickad av att bara starta en applikation. Den kan hänga sig, vist. Men brickat, njah.

Har sett någon *FAQ* när en kille svarade på frågor och det var någon som fråga hur man återställde sin PSP efter att ha brickat sin PSP efter att kört homebrew..Det var därför jag trodde att jag hade brickat :shifty:

Edit: Men ändå...Ett tag när jag startade den så gick den igång men det var bara svart...

Redigerad av C_J
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur mycket bör man ge för ett par medelbra hörlurar?

Nu vet jag ungeför vad jag ska köpa, ni kan säga eran åsikt om det

https://www.datorbutiken.com/home/default.a...ct=SANMS4GBGAME

https://www.datorbutiken.com/home/default.a...oduct=CREEP-630

Hörlurarna ska enligt pricerunners användare vara i medelkvalitet och i övrigt prisvärda, det går lätt sönder om man har de i fickan som jag inte kommer att ha

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur mycket bör man ge för ett par medelbra hörlurar?

Nu vet jag ungeför vad jag ska köpa, ni kan säga eran åsikt om det

https://www.datorbutiken.com/home/default.a...ct=SANMS4GBGAME

https://www.datorbutiken.com/home/default.a...oduct=CREEP-630

Hörlurarna ska enligt pricerunners användare vara i medelkvalitet och i övrigt prisvärda, det går lätt sönder om man har de i fickan som jag inte kommer att ha

Jag har själv de där hörlurarna och spelade faktiskt med dem igår. De är jäkligt bra, rekommenderade av tidingen M3 och allt. Tycker verkligen att du ska köpa dem. B)

Nice som fan, det där minneskortet ska jag med köpa! Brevförsändelse = 9 spänn! :) Annars brukar frakten vara svindyr. :rolleyes:

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har själv de där hörlurarna och spelade faktiskt med dem igår. De är jäkligt bra, rekommenderade av tidingen M3 och allt. Tycker verkligen att du ska köpa dem. B)

Nice som fan, det där minneskortet ska jag med köpa! Brevförsändelse = 9 spänn! :) Annars brukar frakten vara svindyr. :rolleyes:

OBS! OBS! premeliärt lansering är imorgon, så man får se om de får in några

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OBS! OBS! premeliärt lansering är imorgon, så man får se om de får in några

Åhå, okej.. Säg gärna till här i tråden när de har fått in dem! :>

Förresten så är Liberty City Stories så grymt mycket roligare än GTA3! Känns inte alls lika grått och tråkigt, utan påminner mer om Vice City. :cry:

Jag känner att jag håller på att överösa mig med spel nu. Det är inte så bra, för när jag väl har flashat så kommer jag ha många spel att köra, vilket kommer leda till att jag aldrig spelar ut dem. :lol:

Men jag kan bara inte låta bli, sedan igår har jag införskaffat Vice City Stories och Tony Hawk's Underground 2. Loco Roco är på ingång.

Därför är det bra att jag inte flashar än. Ska köra ut LCS först.

PSP är roligt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1-6 står det på Webhallen -_- Beror ju på vilket spel du spelar

Dom flesta spelen kan man köra online men det finns undantag

jag har en psp! Och lcs, vsc så jag vet hur måga man kan vara. men jag frågar om ni tycker det är så roligt att bara spela multiplayer på 2, jag känner bara en annan med psp och det är min bästa kompis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...