Jump to content

Playstation Portable


VickeX
 Share

Recommended Posts

Alltså, fan.

Det röda 4 GB gaming-minneskortet kommer ju aldrig in i lager på datorbutiken.com. Det vanliga finns.

Har hittat gamingkortet på ett annat ställe för typ 500 inklusive frakt.. Och jag sitter och funderar på om det är värt 70 spänn att beställa därifrån istället?

Jag menar.. 70 spänn är ju inte mycket men om det inte gör så stor skillnad egentligen så känns det ju dumt att betala för mycket. :wacko:

Fast å andra sidan är det röda kortet mycket snyggare än ett blått.. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, fan.

Det röda 4 GB gaming-minneskortet kommer ju aldrig in i lager på datorbutiken.com. Det vanliga finns.

Har hittat gamingkortet på ett annat ställe för typ 500 inklusive frakt.. Och jag sitter och funderar på om det är värt 70 spänn att beställa därifrån istället?

Jag menar.. 70 spänn är ju inte mycket men om det inte gör så stor skillnad egentligen så känns det ju dumt att betala för mycket. ^_^

Fast å andra sidan är det röda kortet mycket snyggare än ett blått.. :unsure:

vafan, nu ska det komma den 27:e, ska beställa mer minne till datorn också

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Satt och spelade QQ Manto V0.5 på en rast i skolan då plötsligt en blå skärm med vit text poppar upp. Lite konstiga symboler och siffror , och lite text. Your PSP have crashed eller liknande. Contact sony, eller någonting sådant. Du har.. blablablabla. Någonting. Gick iaf att starta den igen. Har flashat och fixat custom XMB... Kan det vara t.ex för lite plats i flash0 som gjorde så att detta hände? XMB't och allt annat funkar perfekt. Både innan och efter det där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Satt och spelade QQ Manto V0.5 på en rast i skolan då plötsligt en blå skärm med vit text poppar upp. Lite konstiga symboler och siffror , och lite text. Your PSP have crashed eller liknande. Contact sony, eller någonting sådant. Du har.. blablablabla. Någonting. Gick iaf att starta den igen. Har flashat och fixat custom XMB... Kan det vara t.ex för lite plats i flash0 som gjorde så att detta hände? XMB't och allt annat funkar perfekt. Både innan och efter det där.

Hur mycket flash minne har du?

Edit: Men...Det bör väl inte va det....Eller?Vad skulle det där ha med flash minnet att göra? :unsure:

Redigerad av C_J
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte. Får kolla det senare. Men Freshmilk (en, enligt mig ganska bra homebrewkodare) trodde bara det var en bugg i spelet.

Antagligen så är det så...

Edit: Det var ett kul spel men det första jag råkade göra var att få upp en sån där blå ruta :unsure:

Redigerad av C_J
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NEWSFLASH!

Har du brickat din PSP? Oavsett firmware du var på (eller försökte komma till), nu kan du unbricka din PSP! N00bZ!! och Create and Destroy (C+D) släppte igår en unbricker för alla PSP-firmwares! Du behöver ingen custom firmware för att komma åt recovery mode och därigenom unbricka.

N00bZ!! och Create and Destroy presenterar: Pandora's Battery!

Credits: De riktigt stora namnen, såklart.

Adrahil (VoidPointer)

Booster - känd för DevHook, den största applikationen som fanns innan man började med Custom Firmwares.

Cswindle (Caretaker)

Dark_AleX (Malyot) - känd för sina HEN och såklart sina Custom Firmwares (OE, IE och SE)

Ditlew - Känd för downgraders, HEN, eLoader, GTA-exploiten (två gånger!) och frontfiguren inom homebrew över huvud taget, fram tills D_A tog över stolen som PSP-guden. Nu har D_A slutat, men Ditlew är mer aktiv än nånsin, känns det som.

Fanjita (FullerMonty) - Likadant som Ditlew. Grundaren av N00bZ!!, tillsammans med Ditlew.

Joek2100 (CosmicOverSoul)

Jim

Mathieulh (WiseFellow) - Med i det mesta, faktiskt. Downgraders, custom firmwares, mm. Har nu börjat med Xbox 360-homebrew.

Nem (h1ckeyph0rce)

Psp250

Skylark

TyRaNiD (bockscar)

Unbrickningen sker i tre steg, hoppas jag fattade dem rätt:

1. Du kör ett PSP-program (på en fungerande, homebrew-enablad PSP) som modifierar ditt batteri till ett "jigkick"-batteri. Om jag förstår rätt, måste du byta batteri när hela processen är över, eftersom du inte kommer kunna använda ditt gamla batteri längre.

2. Du kör ett program för att extracta din brickade PSPs minne till minneskort.

3. Du kör ett PC-program för att installera en fungerande FW till din brickade PSP.

Great! Enda nackdelarna är att man måste ha ett extra batteri, och att man måste använda sig av en fungerande, HENad PSP. Taskigt om man bara har en, som brickats. Ifall nån Norrköpings-/Linköpingsbo (eller är där ATM) skulle råka bricka så är jag en vänlig själ som lånar ut min PSP (givetvis under uppsyn; jag är givmild, inte dum) för att bringa liv i en gammal. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NEWSFLASH!

Härliga nyheter. Måste även flika in att jag inte ser batteriförlusten som en riktig förlust. Ett batteri är ju ingenting jämfört med ett helt PSP. :unsure:

Och, ja. Om någon skulle bricka sitt så finns även jag till hands, måste bara övervinna mina små träffa-okända-människor-helt-ensam-känns-jobbigt-tankar. Speciellt om det står ett PSP på spel så kommer jag säkert komma. ^_^

Och om jag själv skulle bricka så hoppas jag att någon vill komma förbi. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NEWSFLASH!

Har du brickat din PSP? Oavsett firmware du var på (eller försökte komma till), nu kan du unbricka din PSP! N00bZ!! och Create and Destroy (C+D) släppte igår en unbricker för alla PSP-firmwares! Du behöver ingen custom firmware för att komma åt recovery mode och därigenom unbricka.

:D:(:teehee: Är helt ordlös...Detta är ju underbart :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska försöka få tag på en kille jag träffade på en fest, han hade råkat bricka sin PSP när han skulle nedgradera från 2.5 (yay, den minst stabila downgradern. Troligen gjorde han det när DG-skaparen hade glömt kodraden "mkdir". Massvis med folk brickade under de 24h som filen låg uppe). Problemet är bara att det var min brorsas kompis kompis kompis. Min brorsas kompis (vars MSN jag iofs har, vi känner varandra sen länge) vet inte vem personen ifråga är mer än till namnet, och jag vet istället inte vem personen ifråga är kompis med. Inte är det brorsans kompis iaf, så jag får väl gå över två led för att få hans MSN. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska försöka få tag på en kille jag träffade på en fest, han hade råkat bricka sin PSP när han skulle nedgradera från 2.5 (yay, den minst stabila downgradern. Troligen gjorde han det när DG-skaparen hade glömt kodraden "mkdir". Massvis med folk brickade under de 24h som filen låg uppe). Problemet är bara att det var min brorsas kompis kompis kompis. Min brorsas kompis (vars MSN jag iofs har, vi känner varandra sen länge) vet inte vem personen ifråga är mer än till namnet, och jag vet istället inte vem personen ifråga är kompis med. Inte är det brorsans kompis iaf, så jag får väl gå över två led för att få hans MSN. :)

Oj, du var då en omtänksam kille! :teehee:

Förresten, hur stabilt är det att nergradera från 2.0? :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man lägga in filmer från YouTube till minneskortet, inte PSPTube?

Du går in på youtube och går in på filmen du vill ha sen kopierar du URL:en

och klistrar in den hoss vixy.net och väljer avi (det funkar inte att ta de direkt till mp4 :) ) sen när du har filmen så är det bara att göra som vanligt :teehee:

Hoppas det hjälper! Vixy.net funkar bara ibland :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, du var då en omtänksam kille! :shifty:

Förresten, hur stabilt är det att nergradera från 2.0? :rolleyes:

Ptja, en PSP är en PSP och det var en rätt så rolig och schysst kille. :teehee: Hade han varit idiot eller otrevlig skulle jag inte bry mig. Jag ska tipsa honom om det om vi träffas igen, men jag vet inte om jag bryr mig om att hitta hans MSN och så vidare, det skulle kanske bara kännas underligt för honom. Men han hade ju också båda GTA-spelen, så lite lirande vore ju inte fel :shifty:

Att nedgradera från 2.0 är nog det säkraste som finns (damn, jag hittar inte den artikel där just den frasen stod). Ingreppet i 2.00 är egentligen inget ingrepp som liknar att nedgradera en 2.5 eller högre. Tror man egentligen bara ändrar några rader kod, och inte formatterar om hela flash0 och installerar om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte jag kunde lägga upp en bild på hur mitt XMB (min, mitt? "Min meny" iaf) ser ut nu. :shifty:

*Bild*

Jag gillar det :shifty:

För grått för mig :rolleyes: Gillar färger :teehee: kanske onödigt att jag lägger upp ska ju snart byta...

Edit: Gahh varför får jag inte upp den!!?

Edit2: nu så :shifty:

Redigerad av C_J
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För grått för mig :rolleyes: Gillar färger :teehee: kanske onödigt att jag lägger upp ska ju snart byta...

Edit: Gahh varför får jag inte upp den!!?

Edit2: nu så :shifty:

Jag har valt ett svartvitt XMB för att det enligt mig passar till ALLA bakgrundsbilder. Till skillnad från färglagda (huh, säger man så? :shifty:). Speciellt enfärgade. T.ex ett XMB med oranga ikoner. Då är man ju nästan tvungen att ha en orange bakgrund, eller svart. För mig är stil allt. Allting måste passa. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För grått för mig :rolleyes: Gillar färger :teehee: kanske onödigt att jag lägger upp ska ju snart byta...

Edit: Gahh varför får jag inte upp den!!?

Edit2: nu så :shifty:

Fast det där var inte jättesnyggt. Ikonerna var och en för sig var ju fina, men färgblandningen tyckte inte jag passade så bra. Hade alla ikoner haft samma färg och bakgrundsfärgen passat så hade det varit snyggare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...