Jump to content

Playstation Portable


VickeX
 Share

Recommended Posts

Om du gör vad? Skaffar custom firmware eller om du installerar windows. (Går det? Länk tack. ;) )

Om du undrade om det finns brickrisk när du skaffar custom firmware så är svaret: Ja, men risken i dagens läge är inte så stor. Följer man guiden till punkt och pricka så är risken minimal att ditt PSP brickar.

Menade du om det finns brickrisk när du installerar windows så vet jag inte.

Boomer: Det här svarade du när jag och VickeX skrev om hur du skulle ta reda på saker för att veta om du kunde nergradera.

Jag vet, du säger homebrew, men VickeX och jag snackade om nergradering för tillfället så jag tror du menade custom firmware bara att du inte var så insatt i vad det hette just då. :lol:

Jag menade Windowset. Vill veta ifall jag behöver custom shitware om jag ska ha Windows på den.

Guide till hur man installerar windowset på PSP skull jag ochså bli glad ifall nån länkade till. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag menade Windowset. Vill veta ifall jag behöver custom shitware om jag ska ha Windows på den.

Guide till hur man installerar windowset på PSP skull jag ochså bli glad ifall nån länkade till. ;)

Det finns en hel del flashapplikationer. Alltså windows i flash helt enkelt, som funkar utan Custom Firmware. Men dom är nästan skit rätt igenom.

Sedan finns det en kille som gjort Windows 95 möjligt till PSP. Men det tar ca 9 minuter att boota upp och efter det är det inte heller så megasnabbt. Men det finns nog en del man kan göra med det iaf. Och sen om man tänker på att allting kanske inte var så snabbt när Windows 95 var nytt iaf så det kanske man får leva med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick mitt minneskort idag! :lol:

Jag förmodar att det bara är att kopiera in alla mapparna från det gamla kortet till det nya?

Om du menar sparfiler, filmer, bilder, musik och eventuella spel så är det så, bokmärken går kanske att flytta rakt över. Är inte säker där dock.

Vad annars för mappar menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det är bara att copypasta allt från ditt gamla till ditt nya kort. Spelsparfilernas datum tenderar dock att bli fucked up när du sen ska ladda nåt spel, men jag har fortfarande inte hittat nåt bättre sätt än att ändra systemklockan för varje mapp man lägger in igen. Jag orkade med det på den tiden jag hade två-tre spel á två-tre sparfiler, men nu har jag sex spel + två-tre tankade, á fem-sex sparfiler var. No way att jag håller på sådär då. Copypaste rakt över, datumen får bli som de vill. Jag har ju procentcounter i GTA-spelen åtminstone...

Boomer: Jag upptäckte att Pandora's Battery inte bara går att använda till unbrickning, utan även till att nedgradera samtliga firmwares inklusive 3.52. Så, där har du din downgrader :cry: Kräver att nån du känner har en homebrew-PSP, eller så kanske man kan skicka över filer till dig på MSN eller nåt. Vet ej.

EDIT: Har läst hela guiden nu och det verkar som om jag skulle kunna skicka några filer på MSN. Dock är hela poängen med att ha en homebrew-PSP att det är den som kommer fixa batteriet till ett jigkick-batteri. Därför vore enda möjligheten snigelpost eller att du helt enkelt hittar nån kompis med homebrew-PSP. Du behöver alltså ett extrabatteri till nedgraderingen, men det kommer efteråt att fungera som vanligt igen.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det är bara att copypasta allt från ditt gamla till ditt nya kort. Spelsparfilernas datum tenderar dock att bli fucked up när du sen ska ladda nåt spel, men jag har fortfarande inte hittat nåt bättre sätt än att ändra systemklockan för varje mapp man lägger in igen. Jag orkade med det på den tiden jag hade två-tre spel á två-tre sparfiler, men nu har jag sex spel + två-tre tankade, á fem-sex sparfiler var. No way att jag håller på sådär då. Copypaste rakt över, datumen får bli som de vill. Jag har ju procentcounter i GTA-spelen åtminstone...

Åhå, det verkade funka finemang!

Nu har jag bara en sista fundering gällande mitt minneskort.. Den här filen fanns på minneskortet.. Någon som vet vad den gör? klickade på den och den satte igång nåt installationsprogram, men jag tänkte att det nog bara är skit så jag stängde ner det. :lol:

m8fbr0eghnls.png

Googlade och fann det här, men det är ju inte ett sånt kort jag har. :cry:

Så, vad är RapidGX för något?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Länken funkar inte. :lol: Och när jag söker på "RapidGX" så hånder det inget heller.. :cry:

Sidan funkade med Good Old Internet Explorer. :lol:

Okej det där lät ju sannerligen intressant!

...

The PSP management tool that comes with each RapidGX card was customized for SanDisk by Mediafour of West Des Moines, Iowa, and is based on an award-winning software program. This all-in-one solution helps PSP owners organize and optimize their multimedia files as they are transferred to the PSP. The software has a powerful point-and-click interface that makes it easy to add a file or a group of files onto a PSP. It automatically converts video files to the MP4 PSP format. Furthermore, it has several compression options that can save valuable space on the memory card by maximizing the number of videos, songs and photos that the card can hold.

...

Ska intallera och kolla sen :P

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...