Jump to content

Playstation Portable


VickeX
 Share

Recommended Posts

Härlig info, ska testa reboot-pluginet.

Haha, är det samma person som: "KÖPER DEM FÖR HELVETE"? :)

Ja, och just precis nu undrar han hur han får devhook att funka för att köra ECCD i LCS, som inte ens funkar för honom eftersom han tankat det som DAX (om han förklarar rätt).

Har testat 3.40 lite granna och jag gillar vissa nya features från 3.03 :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, och just precis nu undrar han hur han får devhook att funka för att köra ECCD i LCS, som inte ens funkar för honom eftersom han tankat det som DAX (om han förklarar rätt).

Har testat 3.40 lite granna och jag gillar vissa nya features från 3.03 :mellow:

Vet att det inte var DA's OE, men du svarade inte på min fråga. :)

Det där med PSP Tube verkar dock spännande. Vad är det? Något program som kör videos i lägre flashversion eller? =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet att det inte var DA's OE, men du svarade inte på min fråga. :)

Det där med PSP Tube verkar dock spännande. Vad är det? Något program som kör videos i lägre flashversion eller? =)

Vad var din fråga då?

Nej, har inte testat än. Men jag har fått POPStation att funka! :mellow: Sitter och lirar Rayman just nu :D Älskvärt spel, perfekt som bärbart också. :)

Newsflash:

bzl9lmbejqao.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad var din fråga då?

Nej, har inte testat än. Men jag har fått POPStation att funka! :) Sitter och lirar Rayman just nu :) Älskvärt spel, perfekt som bärbart också. :mellow:

Newsflash:

bzl9lmbejqao.png

Frågan var om du tror att det går att komma till recovery mode när PSP'n är på. Alltså utan att behöva starta om PSP'n. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frågan var om du tror att det går att komma till recovery mode när PSP'n är på. Alltså utan att behöva starta om PSP'n. :)

Det kanske går i Wildcards egen CFW. Du kommer ju så nära som möjligt Recovery-utan-omstart med VSH Rebooter som jag precis tipsade om.

Btw, har testat PSPTube och det var ganska primitivt. Få videos man strömmade (okej, testade inte många eller länge) strömmade mer än till 0%, så det blev inte mycket. Dessutom måste man vara medlem på Youtube för att använda programmet. Det kanske de flesta redan är iofs...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis! ^_^ Hjälpte min *guide* eller klurade du ut det själv?

Vet inte riktigt vilken guide du gav mig och vilken jag googlade fram till, men det var denna som hjälpte. Först använde jag MagicISO för att rippa, men det gick aldrig. Sen bytte jag till det primitiva program som guiden rekommenderade, och då gick det. Fast, det förstås, då hade jag ju redan uppgraderat till 3.40 OE-A :(

Vilka minneskort kan man ha i psp:n? och vilka är bäst och billigaste?

Tänkte köpa hörlurar också. Har ni några tips på bra hörlurar?

Alla sorters Memory Stick Duo. Helst Pro Duo såklart, de är grymt mycket snabbare. MagicGate (vad nu det är) är en kvalitetsstämpel också. Jag har använt Sonys eget 32 Mb-minneskort från februari förra året tills maj förra året, och sen när jag bytte till Sandisks Memory Stick Pro Duo (1 Gb) så märkte jag en avsevärd skillnad i snabbhet vid spelsparning och -laddning. Sen använde jag det kortet i drygt ett år tills jag bytte upp mig till ett 4gigskort av samma fabrikat. Sandisk! Bra skit ^_^

Eller man kanske måste ha speciella PSP-hörlurar? :lol:

Nej, alla vanliga 3.5mm-pluggar funkar. De som följer med Value/Giga Pack är skitdåliga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad var din fråga då?

Nej, har inte testat än. Men jag har fått POPStation att funka! :lol: Sitter och lirar Rayman just nu ^_^ Älskvärt spel, perfekt som bärbart också. ^_^

Hur stort blev spelet sen då? Har ett par PS1-spel jag skulle vilja ha in i mitt PSP. :(

Köpte Tekken Dark Resurrection idag, har länge, länge funderat på att skaffa det då jag har haft alla andra hittils, även det på Game Boy Advance. Men jag har inte kunnat bestämma mig för om jag ska ta hem det olagligt eller om jag ska köpa det, så idag blev det tillslut ett köp då det fanns på onoff för en struntsumma i princip.

Har inte hunnit spela så värst mycket än så länge, men det jag har testat ser riktigt bra ut. Väldigt likt Tekken 5 bara, nästan som en ripoff. Fast det finns en eller ett par nya gubbar såg jag. Sedan finns det ett vid-sidan-om-spel, precis som Tekken 5 har Devil Within. Fast det är ett annat spel där.

Edit: Inte så konstigt att Dark Resurrection är så likt femman, det är bara en uppgradering av femman.

Henkibojj, är det värt att uppgradera till 3.40? Du nämnde väl något om att det inte klarade PAL, eller var det en annan firmware du pratade om då?

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska nog köpa ett pro kort. Men vilka butiker rekomenderar ni?

Ungerfär hur stor plats tar en vanlit 4gb film om man gör om den?

Ska du köpa en sådan här?

420 kr, precis lagom storlek

Är det någon skillnad mellan de här två?

Enligt tillverkarens beskrivning så är det röda just för en PSP, det borde det blåa också vara, fast jag skulle inte chansa.

Köp det röda.

Redigerad av MyStiC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte så värst om man löder om dem!

Jo, även utan volymresistorn känns de ju fortfarande som papper i öronen. Ifall man stryker fingret över ett par proffsiga lurar ska man inte höra hur ihåliga de är, som om man stryker fingret över ett kuvert.

Hur stort blev spelet sen då? Har ett par PS1-spel jag skulle vilja ha in i mitt PSP. :P

Henkibojj, är det värt att uppgradera till 3.40? Du nämnde väl något om att det inte klarade PAL, eller var det en annan firmware du pratade om då?

Till min förvåning blev det väldigt stort, ca 550 Mb! :P

Värt och värt, POPStation funkar ju. Då är det värt det. Jag har inte testat alla mina UMDs, men både mina PAL- och mitt NTSC-spel (MMPU) funkade. Det verkar inte vara några som helst problem, det stod bara såhär i guiden: "Note: If you want to install 3.03 OE-C for better compability with PAL games...", och då antog jag att högre OE än 3.03 OE-C skulle ha problem. Tydligen inte.

Kobbe: Det röda är ett gamingkort, det ska tydligen vara snabbare. För sju kronor extra skulle jag hellre chansa och få se om det är snabbt. Är det inte det så har du bara kastat bort sju kronor... men å andra sidan har du ett häftigt, rött kort :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det röda är ett gamingkort, det ska tydligen vara snabbare. För sju kronor extra skulle jag hellre chansa och få se om det är snabbt. Är det inte det så har du bara kastat bort sju kronor... men å andra sidan har du ett häftigt, rött kort :P

Wooooooooord, Okka style.

Men då kanske du kan hjälpa mig att fixa Poy Poy 2 till min kära PSP då? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...