Jump to content

Playstation Portable


VickeX
 Share

Recommended Posts

Tja, eftersom det är beställningsvaror så blir det ju runt 1500kr ändå i slutet.

@resten; Detta med homebrew eller vad nu ni pratar om är jag inte allt för intresserad av. Jag vill helst bara kunna spela, kolla på film osv. Det enda som skulle vara kul är la om man kan lägga in filmer som man köpt på internet på minneskort och sedan kollar på i psp;n. Men det kräver inte några rackartyg va?

Okej, det är ditt val. Men jag säger bara det att det blir mycket roligare med en custom firmware. :o På fler sätt än bara för spel.

Funderar på att införskaffa mig ett PSP nu efter semestern då jag hade lite pengar kvar, jag förstår inte riktigt vad ni pratar om med nergraderingar och uppgraderingar, någon som har lust att förklara?

Kommer antagligen köpa ett ValuePack för 1700 på Elgiganten, eller tycker ni att jag ska köpa något annat paket?

I stora drag handlar det om att kunna spela hemladdade spel och använda homebrews. Sony släpper hela tiden nya firmwares som man måste ha installerat för att kunna spela de senaste spelet. Denna nya firmwaren innehåller nya spärrar så man inte ska kunna nergradera till 1.5 för att därifrån uppgradera till en custom firmware så man kan spela hemladdade spel och använda homebrews.

Det brukar inte ta jättelång tid så har någon hacker knäckt sonys senaste firmware och genast så släpper sony en ny med nya spärrar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar på att införskaffa mig ett PSP nu efter semestern då jag hade lite pengar kvar, jag förstår inte riktigt vad ni pratar om med nergraderingar och uppgraderingar, någon som har lust att förklara?

Kommer antagligen köpa ett ValuePack för 1700 på Elgiganten, eller tycker ni att jag ska köpa något annat paket?

Med custom firmware (som man kan installera från den lägsta firmwaren, och det är därför man pratar om att nergradera) så kan man spela ISO's och homebrew. olika program och emulatorer. NES, SNES eller PSOnespel på PSP på rasterna i skolan kanske? 8)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån här som har Metal Gear Portable Ops? Henkie hade det väl, men iaf, here it goes:

När man ska fighta

Null, den perfekta soldaten

, hur skulle man göra då? Är det nåt speciellt knep om hur man ska ha död på honom? Jag sprang mest runt så han inte träffade mig, och lyckades träffa han från gång till gång, han hade ungefär halva livet kvar när jag dog. Finns det nåt knep?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån här som har Metal Gear Portable Ops? Henkie hade det väl, men iaf, here it goes:

När man ska fighta

Null, den perfekta soldaten

, hur skulle man göra då? Är det nåt speciellt knep om hur man ska ha död på honom? Jag sprang mest runt så han inte träffade mig, och lyckades träffa han från gång till gång, han hade ungefär halva livet kvar när jag dog. Finns det nåt knep?

Kolla om du hittar något här. ;)

Boomer, så du skaffade LCS?

Skicka ett PM om du någon gång skulle vilja testa att spela spel på ett nytt sätt. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har tänkt köpa en PSP nu. Antingen idag, imorgon eller fredag. Det enda som finns här i stan är Base Pack (white) för 1490kr. Jag skulle kanske möjligtvis åka in till elgiganten och köpa ett, men problemet är att jag inte har någon som kan köra dit. Jag har lite mer än 2000kr att spendera på ett PSP så det blir la, Base Pack och ett spel och örpluggarna. Ska jag verkligen göra det? Eller ska jag ta mig in till elgiganten där det kanske är billigare, notera kanske. :/

Beställa från internet är ju ett hett tips, då behöver du inte bry dig om vad som finns och inte finns i din butik i stan.

@resten; Detta med homebrew eller vad nu ni pratar om är jag inte allt för intresserad av. Jag vill helst bara kunna spela, kolla på film osv. Det enda som skulle vara kul är la om man kan lägga in filmer som man köpt på internet på minneskort och sedan kollar på i psp;n. Men det kräver inte några rackartyg va?

Homebrew (åtminstone custom firmwares) i korta drag är:

1. Möjlighet att lägga in ISOs, dvs råkopior av köpta eller tankade spel.

2. Möjlighet att ta printscreens.

3. Möjlighet att modifiera PSPns processorhastighet, ikoner, startvideos och annat smått och gott.

4. Möjlighet att spela hemmagjorda spel och applikationer. (Fileassistant ("utforskaren") och ECCD är heta tips)

Nån här som har Metal Gear Portable Ops? Henkie hade det väl, men iaf, here it goes:

När man ska fighta

Null, den perfekta soldaten

, hur skulle man göra då? Är det nåt speciellt knep om hur man ska ha död på honom? Jag sprang mest runt så han inte träffade mig, och lyckades träffa han från gång till gång, han hade ungefär halva livet kvar när jag dog. Finns det nåt knep?

På en förhöjning finns en RPG liggandes. Du får ta dig runt ett hörn för att hitta stegen. :D

Det löste sig ändå. :D Bara att hålla han upptagen med att skjuta på han, sen efter ett tag blir han trött på att stöta bort skotten. :)

Segt, du borde ha dött en del.

http://www.pspfanboy.com/2007/07/26/devsge...ke-rubiks-cube/

:P

Nu gäller det att skaffa custom firmware också. :unsure:

Eller att från början låta bli att bli av med den du fick av mig efter två timmars skitseg MSNkonversation :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ifall du inte själv tyckte rosa var snyggt, varför köpte du den färgen då? (w00t)

Jag bryr mig inte om vilken färg spelet har, dessutom var dom svarta slutsålda över hela Norrköping City, iallafall dom stora spelbutikerna..

Därför köpte jag ett P!nk edition istället.

Ska antagligen beställa nytt "skal" till den vilket som.

Redigerad av MyStiC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag bryr mig inte om vilken färg spelet har, dessutom var dom svarta slutsålda över hela Norrköping City, iallafall dom stora spelbutikerna..

Därför köpte jag ett P!nk edition istället.

Ska antagligen beställa nytt "skal" till den vilket som.

Norrköping, huh? (w00t) Ska vi ta oss en PSP-multiplayerrunda - du, jag och eXotic? :lol: Vore ärligt talat riktigt kul :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag bor i bade Klocket & Oxelbergen. Skriver detta pa PSP'n just nu sa hoppas det inte blir fel..

Aha, ok. Då kanske man kan anordna nån liten träff nån gång (w00t)

Tips: När du skriver på PSPn, tryck Select för att få fram de fyra olika texttyperna (A, Á, URL och #), dvs vanlig engelska, internationell, www-snabbskrift och siffror. För att få åäö trycker du alltså Select tills du ser att varje bokstavsknapp innehåller åäö och en massa andra tecken. Btw, när man ska skriva två bokstäver i rad som finns på samma "knapp", trycker du R-knappen för att hoppa ett steg framåt i texten, precis som på mobiler. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aha, ok. Då kanske man kan anordna nån liten träff nån gång (w00t)

Tips: När du skriver på PSPn, tryck Select för att få fram de fyra olika texttyperna (A, Á, URL och #), dvs vanlig engelska, internationell, www-snabbskrift och siffror. För att få åäö trycker du alltså Select tills du ser att varje bokstavsknapp innehåller åäö och en massa andra tecken. Btw, när man ska skriva två bokstäver i rad som finns på samma "knapp", trycker du R-knappen för att hoppa ett steg framåt i texten, precis som på mobiler. :wub:

Eller, så klickar man så bokstaven kommer fram, sedan på start-knappen en gång och sedan klickar man igen så man får nästa bokstav. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...