Jump to content

Playstation Portable


VickeX
 Share

Recommended Posts

Läste någon stans att man behövde den Japanska versionen av Luminees. Hur fan ska man få tag på den?

Sedan kan jag också säga att min PSP-Ägande Polare inte har LCS så det skulle inte bli en anledning till att köpa det. Nu undrar jag en sak.

Var det möjligtvis den opatchade UMD'n med LCS som det stog 00151 på? Har tillgång till LCS nu men jag har för mig det var 151 och den här jag har är 141. Nåja får väll köpa då om jag ser att det verkligen är 151.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det fortfarande Lumines?

Jadå :huh:

Läste någon stans att man behövde den Japanska versionen av Luminees. Hur fan ska man få tag på den?

Sedan kan jag också säga att min PSP-Ägande Polare inte har LCS så det skulle inte bli en anledning till att köpa det. Nu undrar jag en sak.

Var det möjligtvis den opatchade UMD'n med LCS som det stog 00151 på? Har tillgång till LCS nu men jag har för mig det var 151 och den här jag har är 141. Nåja får väll köpa då om jag ser att det verkligen är 151.

Nej, för tusan. Det som släpptes senast var en nedgraderare för den japanska versionen, men för europeiska/amerikanska original/bestsellerversionerna har det redan släppts. Du behöver alltså ingen speciell version.

LCS-skivan ska ha ULES-00151# skrivet på skivan, inte ULES-00151#2. Kolla bild och info.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lumines? Gaah ska köpa det imorgon. 108kr. Det har ingen som helst betydelse om vilken version det är?

Grymt. Frågan är när det blir nergradering. Vill känna att jag har kontakt med dig hel tiden :)

Och dator är inte det lättaste att få tag på här. Och det är helt säkert detta? :) Ooeh.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lumines? Gaah ska köpa det imorgon. 108kr. Det har ingen som helst betydelse om vilken version det är?

Grymt. Frågan är när det blir nergradering. Vill känna att jag har kontakt med dig hel tiden :)

Och dator är inte det lättaste att få tag på här. Och det är helt säkert detta? :) Ooeh.

Det är bra mycket säkrare än det var förr, men brickrisk finns alltid. Den är dock minimal om man gör som man ska. :P

_______________________

gjz30e22hyog.jpg

Allihop är fulla album, och jag ska lägga in ännu mer senare!

img508_wohoo.gif9forhflmlam1.gif9n2csi93w5je.gif

_______________________

Har klarat Metal Gear Solid: Portable Ops och gillade det. Kommer göra en långpost i MGS-tråden när jag orkar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det nån som begriper sig på Popstation?!?! ;)

Förresten är p2psp-länken på första sidan en ... ja inte är det om PSP iaf.

1.Nope, fattar inte ett skit (w00t)

2. Hahahaha...Eller något..Rätt långt från PSP.

Hahahaha. Ska genast ändra. Vilken konstig ändring dom måste varit med om. Från PSP-PeerToPeer nätverk till porr. Haha.

Nåja. Nu har jag, tack varit Henkibojj, Dark_Alex, Noobz och mig själv 3.03 OE-C firmware PSP. Och... *Host* Loco Roco som jag fick i födelsedagspaket. Klarade uppgraderingen utan din video Henrik. Tack så hemskt mycket iaf.

Även tack till Simpa som hjälpte mig att lägga in spelet. Ni två är värda varsin stor kaka. Om vi träffas nån gång så ska jag se till att ni får en sådan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahahaha. Ska genast ändra. Vilken konstig ändring dom måste varit med om. Från PSP-PeerToPeer nätverk till porr. Haha.

Nåja. Nu har jag, tack varit Henkibojj, Dark_Alex, Noobz och mig själv 3.03 OE-C firmware PSP. Och... *Host* Loco Roco som jag fick i födelsedagspaket. Klarade uppgraderingen utan din video Henrik. Tack så hemskt mycket iaf.

Även tack till Simpa som hjälpte mig att lägga in spelet. Ni två är värda varsin stor kaka. Om vi träffas nån gång så ska jag se till att ni får en sådan.

No problem! Ska ge dig massvis med tips om OE-godheter.

Lumines släpps nu som patchad UMD med 3.51 som firmwarekrav! GTA:LCS-déja vù! :lol: Märkligt vad snabbt det gick att slänga ut denna skiva, downgradern har funnits i inte ens två veckor. Lyckligtvis kommer Luminesskivorna vara otroligt lätta att få tag i såvida inte Sony drar in tidigare exemplar. Det finns både europeisk, amerikansk, japansk och en platinumversion av Lumines, och eftersom spelet funnits sen december 2004 så finns det därute enligt wikipedia. Lättillgängligt? Hell yes. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har klarat av Tomb Raider: Legend till PSP. Bara klarat igenom storyn, inte hittat alla hemligheter än.

Vad ska man säga om spelet? Man får börja spelet på samma ställe som man börjar demot, om nu någon har spelat det, i Bolivia. Hela spelet startar av men en liten historia som förklarar vad det är som storyn går ut på. (Men det fattar man int förrän man klarat spelet.) Det är en liten film som visar

Lara som barn och hur hon och hennes mor kraschar med ett plan.

Vi hittar vår arkeolog för första gången under spelet, högt uppe på ett berg. Klättrandes och hoppandes. Hon har med sig två killar som följer henne via video och mikrofon. De kanske har varit i något tidigare spel, men det här är det första jag spelar där de två är med. Zip och Alister är deras namn. Deras plats i spelet är helt enkelt bara att prata, och komma med onödiga kommentarer. Zip kan ge hjälp lite nu och då, men det är inte ofta, han fäller mest ur sig ironiska och jobbiga kommentarer i ett försök till att vara rolig. Alister är den seriösa av de två. Han rättar till när någon säger fel och säger saker som: "Ta det försiktigt Lara" När hon håller på att klättra längs en lodrätt klippvägg 200 meter upp i luften. Jag menar, jiez att jag inte tänkte på att ta det försiktigt.

Kontrollerna är svåra att bemästra, att hantera dem tar inte lång tid att lära sig. Men att bemästra, jag kan säga redan nu att jag inte kan bemästra kontrollerna ordentligt än, och jag har klarat ut spelet. Samtidigt som Lara ibland inte lyder knapptryckningar, det kan göra en vansinnig i ett knivigt läge. Man trycker och håller in kryss långt innan man är framme vid kanten men ändå springer hon bara rakt ut utan att hoppa som man ville.

Lägg därtill att kameran är otroligt jobbig, den vrider sig oftast åt precis det hållet du inte vill ha den, och det är oftast i situationer då du inte har tid att rätta till den som den är vinklad som mest åt helvete.

Själva striderna är odramatiska, man kan faktiskt om man vill stå stilla och bara skjuta. Motståndarna träffar förvånandsvärt dåligt. Kanske för att jag körde på svårighetsgraden easy, man får hoppas på det.

Men usch så jag klagar, fanns det verkligen inget bra med spelet? Jodå, lugn bara lugn. Det fanns en hel del bra med spelet, annars hade jag inte spelat klart det.

Miljöerna, oj oj oj. Miljöerna! Det är så man är närapå att få ögonorgasm titt som tätt när man tar sig en titt omkring sig. Speciellt utomhusmiljöerna, otroligt vackra och oftast är man högt upp vilket gör det hela ganska mysigt när man blickar ut över det man ser.

Alla som spelat något Tomb Raider spel vet att varje bana har ett antal små uppgifter man måste lösa för att kunna komma vidare. Så även i Legend, jag tyckte de var ganska behändiga uppgifter man skulle lösa. De var inte speciellt svåra, men gjorde ändå mig tillfredsställd.

Musiken var oftast bra och behaglig. Lite lågt spelandes i bakgrunden så lade man inte så mycket märke till den att man lyssnade, men man visste ändå att den fanns där. Lugn och behaglig musik som oftast, förutom när man var i battle eller mot en boss eller något sånt. Då ökade musiken i fart. Men medan man löste sina klurigheter och försökte hitta en väg att ta sig fram så var det lugn och bra musik.

Jag tokgillade de små filmklippen där man ska trycka på knappen som visas i rätt tid för att Lara ska överleva. Det var verkligen ett roligt avbrott i lirandet varje gång det där kom upp. Jag har läst många recensenter som inte alls gillade det, och jag kan inte förstå vad de inte tyckte om i det.

Det är ungefär det jag kan komma på.

Spelet var helt klart ett roligt tidsfördriv. Om de som gjorde spelet lagt ner lite mer jobb på kontrollerna och kameran så hade spelet blivit så otroligt mycket bättre och roligare. Men det är fortfarande inte ett dåligt spel. Jag hade kul med spelet, jag tog det lugnt och försökte utforska så mycket som möjligt innan jag gick vidare. Spelar ni på samma sätt som jag så får ni cirka tio timmar bara på storyn. Lägg där till att man ska hitta hemligheter på alla banor, plus att man kan spela i Laras hem och bara leta hemligheter där inne, så har ni en hel del att stå i och det kan resultera i många speltimmar. Jag klarade ut storyn på en vecka, med cirka en timma om dagen.

Så, rekomenderar jag det här spelet till er? Är du ett fan av Tomb Raider-serien samt inte har XBOX eller PS2-versionen, köp det då! Har du det redan på någon annan konsoll så tycker jag inte direkt det är värt det.

Till er som inte är ett fan av serien, eller som inte testat serien. Så kan jag säga att det här spelet inte gör det bästa intrycket av spelserien, det är helt klart inte det bästa spelet. Men det är helt klart värt att prova, det kan vara roligt för en som inte är inbiten i serien. (Jag har ju bara spelat ettan och tvåan, så jag kan nog tala för dem) Men det man ska ha i åtanke då man testar Tomb Raider för första gången och då testar Legend är som sagt, det är inte det bästa spelet i serien.

Kort och gott, spelet är helt klart värt att köpa om man är ett fan av serien, är man inte det så ska man ha i åtanke att spelet är klart dugligt, men man kanske ska se sig om och börja på en annan del av serien. Anniversary kanske när det kommer ut.

Själv tänker jag påbörja ett nytt spel Metal Gear Solid Portable Ops i väntan på att Anniversary ska komma på PSP. Det verkar bli som en bättre version av Legend.

Hade tänkt ladda upp lite bilder, men då de är i fel format och jag inte orkar spara de i nytt format just nu så skiter jag i det. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Provar här då.

Har lagt in VCS på minneskortet på min psp, men häromdan var jag inne i bios och ändrade så man inte behöver en UMD i när man ska spela och efter det så funkar varken VCS eller LCS. Har ett annat spel dom funkar klockrent..

Vad tror ni är felet? Alltså när man försöker starta vcs/lcs så kommer den där PSP loggan men sen blir det svart, det går att trycka på HOME knappen och stänga av spelet men det går inte att starta. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Provar här då.

Har lagt in VCS på minneskortet på min psp, men häromdan var jag inne i bios och ändrade så man inte behöver en UMD i när man ska spela och efter det så funkar varken VCS eller LCS. Har ett annat spel dom funkar klockrent..

Vad tror ni är felet? Alltså när man försöker starta vcs/lcs så kommer den där PSP loggan men sen blir det svart, det går att trycka på HOME knappen och stänga av spelet men det går inte att starta. :lol:

Stoppa in en UMD, helt enkelt. No-UMD är buggigt, det har D_A sagt själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stoppa in en UMD, helt enkelt. No-UMD är buggigt, det har D_A sagt själv.

Jo jag har ändrat tillbaka så att man måste ha en UMD i men det funkar ändå inte..

Edit: Har formaterat minneskortet och lagt in spelen igen men det funkar ändå inte.. Har version: 3.40 OE-A..

Redigerad av Juster
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag har ändrat tillbaka så att man måste ha en UMD i men det funkar ändå inte..

Edit: Har formaterat minneskortet och lagt in spelen igen men det funkar ändå inte.. Har version: 3.40 OE-A..

Jag vet inte om ditt problem beror på det här, eftersom jag inte vet om det måste vara ett UMD-spel och inte hemladdat.

(00:25) Henrik: 3.40 kanske har PALproblem

(00:25) є Ҳ ο т ι c , ': PAL?

(00:26) Henrik: europeiska spel/filmer/tv-apparater etc

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...