Jump to content

Playstation Portable


VickeX
 Share

Recommended Posts

Har bara kört ett annat demo, det var japanskt. Man började på nån båt.

Men första april? Då är det ju Meningen att man ska luras -_- Är det inte bättre att man kan få lite tid att träna och så, vissa personer kanske inte alls kört det ^_^ Sista april låter bättre.

Så ~20 dagar räcker inte? Ok, 12e april då, så det blir en månad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, du håller i den?

Talar du om min penis nu? Ja, alltid!

:P Nej, men det var en grej jag hittade på, bara. Alla med PSP får hemskt gärna delta. Reglerna: Tanka den version jag länkade till tidigare, och träna på att få 100% på så kort tid som möjligt. När ni blir tillräckligt bra, ta ett kort på ert personliga rekord. Spela igen och igen, och varje gång ni knäcker tiden tar ni ett nytt kort. Den 12e april är det fotouppladdningsdags, och då koras vinnaren :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har brickat min psp tror jag :S.

Jag hållde på och ändra "teman" på min psp, sen när jag starta min psp igen så kommer jag bara till SCE logon och sen hackar det :S.När jag håller vänster pil och höger trigger så kommer jag till recovery menu. Kan jag på nåt sätt "unbricka" min psp?

Jag har psp firmware 3.10 OE-A'.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har brickat min psp tror jag :S.

Jag hållde på och ändra "teman" på min psp, sen när jag starta min psp igen så kommer jag bara till SCE logon och sen hackar det :S.När jag håller vänster pil och höger trigger så kommer jag till recovery menu. Kan jag på nåt sätt "unbricka" min psp?

Jag har psp firmware 3.10 OE-A'.

Lol, skyll dig själv :) 3.10 OE-A har inte tema-möjligheter, för att den officiella firmwaren 3.10 inte innehåller de prx-filer som teman ändrar på. 3.03 OE-C däremot, den firmwaren kan ändra teman.

Du har inte permanentbrickat din PSP, men du har uppenbarligen brickat. Oroa dig inte, jag ska hjälpa dig :rolleyes: Starta PSPn med R nedhållen (du behöver bara hålla ned R, inga andra knappar) och följ instruktionerna. När allt är klart, har du en 1.5-PSP igen. Installera sen 3.03 OE-C istf 3.10 OE-A('), instruktioner kommer efter recovery. För att skicka över filer till en semi-brickad PSP, starta upp i recovery och ta Toggle USB.

1. Open up the .rar file for your custom firmware.

NOTE: The recovery flasher program is missing from the 3.03 OE-A and OE-C download (probably due to so many updates!). Download the original 3.02 OE-A and extract the folder from there.

2. Open the download .rar file, and open up the flasher for recovery folder

3. Now, extract the RECOVERY folder to X:\PSP\GAME\ (so that it is X:\PSP\GAME\RECOVERY)

4. Now, download the 1.5 Update

5. Rename the update from EBOOT.PBP to UPDATE.PBP.

6. Copy it to X:\PSP\GAME\RECOVERY\, there should now be 2 .prx files and 3 .pbp files

7. Turn off and turn back on your PSP, holding the 'R' button. Recovery console will come up DO NOT PANIC!

8. Scroll to Run program at /PSP/GAME/RECOVERY/EBOOT.PBP, and press 'X'

9. Some purple writing will come up, press 'X'

10. You now have a 1.5 PSP

Jag har aldrig gjort det där, har inte strulat så mycket. Om du fortfarande vill greja med teman måste du ha 3.03 OE-C, inte 3.10 OE-A('). Följ instruktionerna för 3.10 OE-A, men gör följande förändringar:

If you want 3.03 OE-C and not 3.10 OE-A, you'll have to follow the guide except for three things:

1. Don't download the 3.10 OE-A-rarfile, use this one instead: http://dl.qj.net/Hacks-Exploits/pg/12/fid/12396/catid/114

2. Don't download the 3.10 Official EBOOT, use this one instead: http://dl.qj.net/Firmwares/pg/12/fid/11844/catid/163

3. Don't rename the Official EBOOT to 310.pbp, rename it to 303.pbp instead.

Lycka till! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blabl. Quotade fel post men whatever.

*Loco Roco Demo-tävling*

Lycka till! :D

Eftersom att Henki'z verkade vara så sugen på att starta en tävling har han säkert något svinbra resultat. Jag har ett enligt mig ganska bra resultat nu. Men jag kommer försöka slå det flera gånger och få bättre resultat, sedan skickar jag det bästa jag uppnått 14:onde April (sista dagen?) och hoppas iaf på en pallplats. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom att Henki'z verkade vara så sugen på att starta en tävling har han säkert något svinbra resultat. Jag har ett enligt mig ganska bra resultat nu. Men jag kommer försöka slå det flera gånger och få bättre resultat, sedan skickar jag det bästa jag uppnått 14:onde April (sista dagen?) och hoppas iaf på en pallplats. :D

Haha, nä jag har faktiskt inte rört LocoRoco än, det blir säkert sista veckan. Fast åas har jag kört den så ofta att ni får ett försprång.

CoD var faktiskt helt OK, har fått sunkiga betyg, men jag tyckte ändå att CoD-känslan satt i.

Har dock bara spelat 3 uppdrag.

Kul med lite spelreviews, jag har också en liten en. Worms Open Warfare är givetvis ett worms-spel, med W: Armageddon-grafik. Lite för få inslag från tidigare spel, men helt ok IMO. Det finns challenges, snabbspel, vanligt spel och nätspel. Jag tror det ska vara online, men jag har inte fått det att funka :) Jag trodde först att man inte kunde spela fler Human än en, lyckligtvis hade jag fel. Worms med syskonen i baksätet på bilresan, det låter väl perfekt? B)

Jag korspostar i den tredje tråden nu: Är det nån som är intresserad av en "100% på PSP-LCS innan första uppdraget", precis som det jag gjort till VC? B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag korspostar i den tredje tråden nu: Är det nån som är intresserad av en "100% på PSP-LCS innan första uppdraget", precis som det jag gjort till VC? ;)

Hell Yeah!

;)

Själv tycker jag inte Worms: Open Warfare (Förkortas WOW, nu blir Blizzard pissed off...) är så kul. Uppdragen är för enformiga, bara slakta andra laget, inga WWP-liknande uppdrag som att ta sig till en speciell låda eller döda en speciell mask... :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hell Yeah!

;)

Själv tycker jag inte Worms: Open Warfare (Förkortas WOW, nu blir Blizzard pissed off...) är så kul. Uppdragen är för enformiga, bara slakta andra laget, inga WWP-liknande uppdrag som att ta sig till en speciell låda eller döda en speciell mask... :)

Mjo, det var det jag gillade med WA, och alla supervapen (varför i h-e ska alla vara djur?!) ;)

Hur går det med Locoroco förresten? Jag ligger på ca 8 minuter nu, vad har ni? Observera att ni fortfarande kan lägga upp bilder varje dag fram tills sista datumet, så vi vet om vi behöver träna vidare :( Ifall jag knäckt alla med 8 minuter är det ju ingen idé att pressa till 7:30 eller mindre, om ingen annan är i närheten. Det enda sättet att veta var ni andra ligger, är att ni antingen skriver eller postar en screen/foto. Vilka är med, förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Mjo, det var det jag gillade med WA, och alla supervapen (varför i h-e ska alla vara djur?!) ;)

Hur går det med Locoroco förresten? Jag ligger på ca 8 minuter nu, vad har ni? Observera att ni fortfarande kan lägga upp bilder varje dag fram tills sista datumet, så vi vet om vi behöver träna vidare :) Ifall jag knäckt alla med 8 minuter är det ju ingen idé att pressa till 7:30 eller mindre, om ingen annan är i närheten. Det enda sättet att veta var ni andra ligger, är att ni antingen skriver eller postar en screen/foto. Vilka är med, förresten?

Då får du väll försöka knäcka lite, jag vet inte om jag är ett direkt hot för första platsen, har inte kört sedan jag skrev det. Och då hade jag 8 minuter och 20 sekunder.

Edit: Grafiken i WoW (;)) liknar ju inte alls grafiken i W:A

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då får du väll försöka knäcka lite, jag vet inte om jag är ett direkt hot för första platsen, har inte kört sedan jag skrev det. Och då hade jag 8 minuter och 20 sekunder.

Edit: Grafiken i WoW (:lol:) liknar ju inte alls grafiken i W:A

Mjao, lite. Maskarna ser ju likadana ut och landskapet är ungefär detsamma, men W:OW har inte alls särskilt mycket gemensamt med W:A vad gäller vapen, inställningar, teamegenskaper och annat. Man kan ju inte ens ha en egen flagga. Ännu sämre är att 2 Human inte kan gruppera ihop sig mot 1/2 CPU. Inga grupper kan gå ihop öht, faktiskt. :lol:

Locoroco-rekord ATM: 7:57. Kom igen, folks! Lite fler folk vill väl tävla än jag och Vicke? :rolleyes:

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, jag vet var alla saker finns, men jag får runt 17 minuter. :/

Det är bara att träna. Jag hade mellan 15-20 minuter de första gångerna jag spelade också.

Och sen är det ju en del tur. Man hoppar och missar. Och ramlar ner så man måste göra en lång sak igen som gör att man kan tappa mer än en minut. Det är bara att träna, du hinner ju spela ett par gånger tills 12'e April :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jupp. Allra första gången kom jag vilse på nåt sätt, jag avbröt efter 17 minuter. Sen klarade jag det på 20, sen 15, sen /---/ och nu har jag 100% på 7:57. Om jag orkar ska jag göra bättre, men inte förrän lite fler är med. Kom igen, träna! :rolleyes:

m0mvhgg8f3.jpg

Om någon egentligen vill tävla men inte vet var allt finns, kan jag visa med en screen-samling.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Kan du inte säga hur du kom över till ö 2 och 3 innan första uppdraget, please? :lol: :lol: :lol:

ECCD :o Inte alls lika glamouröst som min VC-version, men jag skulle inte orkat med en sån sparfil utan ECCD. Det är inte lika status med denna grej förstås, men det är ju syftet och inte tillvägagångssättet som är det viktiga. Trots allt är inte saker jag använt mig av fusk iom att det inte registreras som det, och att jag ändå springer och gör alla uppdrag helt själv. Visserligen är jag skamligt nog odödlig under tiden jag gör det, men ni får helt enkelt se till resultatet istället för att jag "fuskar" mig fram till 100%. Jag har iaf klarat 100% en gång tidigare utan att fuska, så jag har min heder kvar ändå :lol:

Om jag nån gång gör en 100%-VCS-IFU så borde det inte vara omöjligt att ta sig över till nästa ö iom att man kan simma. Tar man det kortaste avståndet och dessutom får flygande start i ett bilhopp, borde det faktiskt gå. (Annars gör jag med ECCD igen, vilket är mest troligt. Fast det blir inget förrän jag försökt klara av det på egen hand först, helt utan kartor.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...