Jump to content

Playstation Portable


VickeX
 Share

Recommended Posts

Sorry för dubbelpost men jag behöver hjälp. När jag försöker nedgradera PSP från 2.71 till 1.50 så händer ingenting. Jag kör programet och den lägger in filerna på Minneskortet och sen går jag in på photo menu men där hänger den sig..Har prövat att formaterat minneskortet innan men samma sak händer.

Och för att ni ska förlåta mig för dubbel post ska ni få en Godfahter review :shifty:

Tycker själv att spelet var ganska bra, även om jag inte sett filmen, kan bli lite för mycket att samma sak tycker jag när det ända på uppdrag man ska göra är att....Döda? Kanske lite utpressning här och där men annars så.. Också blev det ingen bilkörning men det kanske är för mycket att begära när det gäller ett PSP spel...? Kontrollerna tog ett tag att bli van vid för mig som aldrig haft en PSP i min hand :ph34r: När man väl har vant sig gick det bra. Och det tog ett jag för mig att forsätta vilja spela, i början så kämpade jag men nästan igenom men det var väl för att jag inte lärt mig kontrollerna. Måste säga att jag är rätt förvånad över spelet på grund av att det är EA som gjort det.Grafiken var bra tycker jag och AI på fienderna var bra men på med hjälpare så var kass. Ljudet blev mycket bättre om man använde hörlurar. Storyn var lite kort men, det är ju ett spel basterat på en film.En bra sak till var att man fick uppgradera vapen (det fick man väl i dom andra verisornerna också men det var bra i vilket fall som helst..något man inte fick göra va att ändra på gubben, vilket jag inte hade räknat med men ändå...Spelet total var rätt okej, lite för kort. ;)

+Vapen uppgradering

+Bra AI på fiendern

+Grafiken(?)(har inget annat spel att gämföra med)

-AI:n på medhjälparna.

- Ingen bilkörning.

- Spelet får den där *måste fortsätta spela känslan* lite för sent.

Och för att göra denna post mindre värdelös så ska jag ställa en fråga till. Ska iväg imorgon och köpa ett nytt spel.. Någon som har förslag på vad jag ska köpa?

Edit: fortsätter på min review...

Redigerad av C_J
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du funderar på GTA-spelen så välj för sjutton LCS framför VCS.

Föresten Henkibojj eller någon annan (gärna flera) som kan göra en review på båda spelen? Och säga vilket som är bäst overall. Båda två har ju sina egna för och nackdelar. Men något av dem måste väll vara bättre overall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Föresten Henkibojj eller någon annan (gärna flera) som kan göra en review på båda spelen? Och säga vilket som är bäst overall. Båda två har ju sina egna för och nackdelar. Men något av dem måste väll vara bättre overall.

Henkibojj skrev ju *lite* om dom här där LCS hamnade över VCS

Edit: nu vill skulle jag villja ha snabb hjälp har fått min USB sak men när jag stoppar in den i datorn kommer det något ljud och sen inget mer...What to do? :'( :'(

Redigerad av C_J
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Henkibojj skrev ju *lite* om dom här där LCS hamnade över VCS

Edit: nu vill skulle jag villja ha snabb hjälp har fått min USB sak men när jag stoppar in den i datorn kommer det något ljud och sen inget mer...What to do? :'( :'(

Starta om datorn och testa igen.

Har samma problem med min mobil lite nu och då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Går det bra att uppgradera med en UMD till 2.71 även om man inte ska röra den i vanliga fall?

Jadå, det går bra. Anledningen att du ska låta bli uppgraderingar är bara att det nästan alltid är smidigast att nedgradera från så låg fw som möjligt. Ska du ändå uppgradera (vilket du nu ska), spelar det ingen roll varifrån du uppgraderar. :wub:

Sorry för dubbelpost men jag behöver hjälp. När jag försöker nedgradera PSP från 2.71 till 1.50 så händer ingenting. Jag kör programet och den lägger in filerna på Minneskortet och sen går jag in på photo menu men där hänger den sig..Har prövat att formaterat minneskortet innan men samma sak händer.

Ah, den downgradern. Jag hade hemskt gärna postat min 2.71 -> 1.5-downgradervideo här, men Youtube har tagit bort den :P Det du kan göra är att trycka START när du "markerat/står på" HEN-mappen. Förhoppningsvis händer nåt då :wub:

Föresten Henkibojj eller någon annan (gärna flera) som kan göra en review på båda spelen? Och säga vilket som är bäst overall. Båda två har ju sina egna för och nackdelar. Men något av dem måste väll vara bättre overall.

Henkibojj skrev ju *lite* om dom här där LCS hamnade över VCS

Jepp! Det är en av anledningarna till att jag skrev den tråden, det är lite av en samlingstopic över "vilket är bäst? Vad är bra/dåligt med spelen?" :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, den downgradern. Jag hade hemskt gärna postat min 2.71 -> 1.5-downgradervideo här, men Youtube har tagit bort den :o Det du kan göra är att trycka START när du "markerat/står på" HEN-mappen. Förhoppningsvis händer nåt då :wub:

Ska pröva...Och om youtube har tagit bort den vaför inte bara ladda upp på annat ställe..?Men, du kanske inte har kvar filmen kom jag på nu.. :wub:

Redigerad av C_J
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis, jag hade snålt om utrymme och om filen ligger uppe så räknar jag ju inte med att den ska försvinna :wub:

Doh... :wub:

BTW är det någon som har en fungarande 3.10 EO-A + en guide? Eller någon som har 3.10 EO-A ock kanske kan skirva ihop något?

Redigerad av C_J
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu blir jag snart sur på..... Något..... När jag trycker på start när jag är vid PHOTO menyn så blir skärmen typ vit, efter ett tag hänger den sig och så blir det svart men man kan fortfarande starta PSP utan problem. Need help :unsure:

Glömde att säga att det när jag försöker nedgradera det blir så här

Redigerad av C_J
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu blir jag snart sur på..... Något..... När jag trycker på start när jag är vid PHOTO menyn så blir skärmen typ vit, efter ett tag hänger den sig och så blir det svart men man kan fortfarande starta PSP utan problem. Need help :unsure:

Glömde att säga att det när jag försöker nedgradera det blir så här

Har du följt rätt guide? Du kan kolla om du har en TA-082(6) genom att öppna UMD-luckan och se om du ser siffror. Mer info. Kolla den, följ sen rätt guide. ^_^

Note: "Q. Hen is not loading.

A. Try going to slide show on photo menu, also note hen may take allot of tries to work."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du följt rätt guide? Du kan kolla om du har en TA-082(6) genom att öppna UMD-luckan och se om du ser siffror. Mer info. Kolla den, följ sen rätt guide. :D

Note: "Q. Hen is not loading.

A. Try going to slide show on photo menu, also note hen may take allot of tries to work."

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSSSS DET FUNKA JIHOOOO :unsure:^_^

:) Så nu har jag 3.40 OE-A YES!

Edit: trårta till dom som har hjälpt till groom_cake_strawberry_2_896242_0.jpg

Redigerad av C_J
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som vet ett bra program till Linux för att konvertera filmer till mpeg4 AVC eller vad formatet heter?

Alltså det format som funkar med 3.01-OE och uppåt.

EDIT: 3.01 var det visst.

PSP Movie Creator använder jag. Funkar bra.

Edit: Hade brottom när jag läste detta, såg nu att det var till Linux. Då har hjag ingen aning fast PSP Movie Creator kanske funkar till Linux..Vad vet jag?

Redigerad av C_J
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...