Jump to content

Playstation Portable


VickeX
 Share

Recommended Posts

Spännande fråga... 1890kr. Har PSP Basenhet (1890kr) och Danny The Dog UMD (Gratis, följde med PSP'n i ett speciellt erbjudande) och Grand Theft Auto: Vice City Stories (Gratis, fick det i julklapp).

Edit:

Gjorde några GTA-relaterade bakgrundsbilder igår. Inte testat någon av dem. Ladda gärna ner.

http://ww2.beffo.se/upload/pic~/mq7r0da1vy.zip

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur stora är dem? Har ett 63mb minneskort för tillfället och vill kunna göra lite mer än att se på Danny The Dog spela GTA: VCS och lyssna på fem låtar, vilket är ungufär det jag kan göra. ^_^

Löjligt små, som någon sa.

Hur mycket jag lagt ut:

Jag har lagt ut 4050 för min, och då har jag

Valuepack - 1700

1gig - 520 (priset när jag köpte det)

LCS - 450

VCS - 550

Lumines - 200

Ridge Racer - 150

Joytech Cable Pack - ca 80 tror jag

Försäkring 3 år - 400

Mycket pengar, men räkna bort de dyraste spelen LCS o VCS, som tillsammans kostat hela tusen spänn. Då blir det "bara" 3050. Minus försäkring blir det 2650 för valuepack, minneskort och två spel. Inte så farligt. Men totalsumman blir jag lite rädd för (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PSP Tech Pack XL

--------------------------------------------------------

47831_829406_0.jpg

--------------------------------------------------------

Innehåll:

# Movie laddnings hållare. Laddare med perfekt vinkel för att se på film samtidigt som du laddar din PSP

# Mjuk bärväska som skyddar din PSP

# USB laddare, ladda din PSP med datorn

# 12 volts billaddare

# Speaker splitter, dela med dig av ljudet till en kompis.

# Screen protector, skydds plast till din skärm

# 2 st UMD fodral.

Pris: 249kr

Funderar på att köpa detta till min PSP. Tror ni det är värt det, jag menar 249kr?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PSP, julklapp, Gigapack som gick på någonstans runt 2800.

GTA:LCS för att kunna nedgradera, 500 kr, kan säga att det jämnade ut sig efter nedgraderingen (w00t)

Screen protector, 59 kr.

VickeX, det enda i det där paketet som är någorlunda vettigt är 12 volts billaddare och screen protector, frågan är ju om du vill lägga 250 kr på det, jag skulle inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köp joytech cable pack på onoff. Minns inte exakt, men omkring 80 spänn var det. Ladda från dator/PS2/Xbox/12V, och överför filer samtidigt.

MADCATZ PSP Power Pak Battery Expander

---------------------------

Extra tillsats för PSP som kan användas samtidigt med originalbatteriet och ger upp till dubbla batteritiden.

Battery Expander fungerar som ett extra Lithium-Ion batteri för PSP på 1800 mAh som kan användas samtidigt med originalbatteriet. Se till att din PSP är fulladdad, ta bort batteriluckan och originalbatteriet från PSP:n. Öppna luckan på Battery Expander, lägg original-batteriet i Battery Expandern och stäng luckan. Placera Battery Expander i batteriutrymmet på PSP:n. Ladda PSP:n som vanligt. Du har nu upp till dubbla batteritiden. Bägge batterierna laddas via AC-adaptern. Det följer även med en USB-laddkabel som kan överföra data samt även ladda batterierna! OBS!! Detta är inget extra batteri.

Det är den enda som finns på deras hemsida. (w00t)

Edit: Varför Tobbe? Det går ju att ladda mobiltelefoner med usbkablar. ^_^

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att PSPn inte är byggd på det sättet, det enda du kommer att få om du köper den är en Y-kabel med en vanlig USB-kontakt och en vanlig strömkontakt, jag skulle inte slösa pengar på det iaf.

Förstår inte tjusningen med att ladda med USB heller, känns som att man oftare har ett stabilt uttag i närheten än en dator.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tobbe, man kan visst ladda från USB. En sladd där den ena änden är en stor USB-port till datorn, och i andra änden har det delat sig till en rund strömkontakt och en liten mini-b-USB. En Y-kontakt, som du säger. När man laddar via 12V stoppar man in dator-USB-änden i en ciggkontaktsadapter, som man stoppar i ett cigguttag. Det är bra med USB-laddning om man ska sitta vid datorn och överföra filer länge, eller om man skulle vilja ha den connectad till PS3/PS2 under tiden den interagerar med konsolen. Skitbra, tycker jag iaf.

Däremot vet jag inte vad den där MADCATZ-prylen är, det låter lite båg tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...