Jump to content

Playstation Portable


VickeX
 Share

Recommended Posts

Ärligt talat tror jag inte de har nån sån garanti eftersom man vid varje uppdatering måste acceptera "på egen risk"-skiten. Däremot, om du skulle bricka med uppdateringar kan du hota dem med att säga åt alla din 50 gamerkompisar som alla har PSP (yeah right) att låta bli uppdateringar, "jag har hört att man kan ladda ner spel om man har låg firmware"... då ger de dig nog en ny för att få dig att hålla käft. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

då ger de dig nog en ny för att få dig att hålla käft. ;)

Mafia style :wub:

Jo, en sak till. Om man skulle lämna in sitt PSP på lagning för att t.ex. skärmen är trasig. Då uppdaterar dem väl till hösta firmware, right? Om det skulle bricka då, då måste man väl f*n få ett nytt? :)

Redigerad av oskarofrya
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mafia style :)

Jo, en sak till. Om man skulle lämna in sitt PSP på lagning för att t.ex. skärmen är trasig. Då uppdaterar dem väl till hösta firmware, right? Om det skulle bricka då, då måste man väl f*n få ett nytt? :D

Ja, för fan. Inte en chans att det är ditt ansvar. Sen är det inte garanterat att de uppdaterar, men om man är "hög firmware-ofob" så gör man reparationer själv, kanske... :errm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mafia style :D

Jo, en sak till. Om man skulle lämna in sitt PSP på lagning för att t.ex. skärmen är trasig. Då uppdaterar dem väl till hösta firmware, right? Om det skulle bricka då, då måste man väl f*n få ett nytt? :)

Om skärmen är trasig så lagar dom det inte, dom slänger skiten och ger dig en ny. Så gör dom iaf med mig. Och jag kan tänka mig att en ny maskin från sony har senaste fwn, inte en som är 6 mån gammal. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var hos en kompis igår, snålade på hans grannes W-Lan och enablade flash.

Testade Bowman, Bowling och Tetris som OskarOfRya skickade till mig.

Undrar om det finns fler flashspel någon stans. Någon sida med massa spelbara flashspel? :angry:

Det kan man göra även utan internet... :ermm: Dark Alex, du är min vän!

En sak jag vill säga till alla som tänkt köpa PSP:

Det finns tre stycken paket man kan köpa, plus lite andra specialgrejer såsom Daxter Pack eller Multimega entertainment pack eller vad skiten med MSDuo-filmer heter... :blink: Det finns dessutom flertalet färger: Svart, Vit, Rosa, Blå och Silver.

De tre paketen:

1. Base Pack - innehåller bara en PSP, ett batteri och en laddare. Köp inte! Du behöver många saker i Value Pack man knappt klarar sig utan.

2. Value Pack (bild 2) - innehåller en PSP, batteri, laddare, fjärrkontroll och hörlurar (halvbra, köp ett par rejäla lurar efteråt istället), ett 32Mb-minneskort, putsduk, mjukt fodral, handledsrem och demoskiva. Speciellt fodralet är vansinnigt nödvändigt. Efter en dag är PSPn så dammig utan fodral att det lär komma in mellan knapparna, eller åtminstone smutsa ner skärmen så mycket att den blir repig när du putsar bort det. Handledsremmen är bra om du spelar utomhus, eller när du rör dig och inte bara ligger i sängen. En trasig PSP är en tråkig PSP, och remmen är en billig livförsäkring för den.

3. Giga Pack - innehåller allt i Value Pack, men istället ett 1Gb-minneskort plus en USB-kabel och en liten plastställning för PSPn när man t.ex ser på film eller har kopplat den till stereon. Om du redan har en USB-kabel till din kamera eller mp3-spelare behöver du ingen speciell till PSPn, och plaststället är inte mycket att skryta om. (Handledsremmen syns inte på bild, men den följer väl med? :D )

Köp inte Base Pack, men frågan är om du ska köpa Value eller Giga Pack. Minneskortet däremot, du behöver mycket mer än 32 mb. Frågan är bara om du helst betalar mellanskillnaden mellan Value eller Giga, eller helt enkelt köper ett minneskort på ELFA eller nåt annat ställe.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

(Handledsremmen syns inte på bild, men den följer väl med? :mellow: )

Nej, det gör den faktiskt inte... :lol:

Does not work. Testat skriva in orginal swf-länken och det funkar inte. Inte heller på official. Men dem har ju lite diskutioner om det på QJ forums. Många som vill ha det till PSP tydligen.

Men jag tänkte sånna man kan ladda ner och lägga in på minneskortet.

P2PSP finns det flashspel till PSPn. :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för läskig klibbig liten gräjj du har på skärmen? ;)

Markeringstejp - en MAC-adress-censur. Det är inte bra att skylta med sin MAC/IP-adress i såna videos, om inte för hackers så åtminstone för att Sony/andra kan spåra upp mig med den koden. Vet inte hur stor risken är, men eftersom den finns så undviker jag den.

Vad tyckte ni om humorn? Var den kass?:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Markeringstejp - en MAC-adress-censur. Det är inte bra att skylta med sin MAC/IP-adress i såna videos, om inte för hackers så åtminstone för att Sony/andra kan spåra upp mig med den koden. Vet inte hur stor risken är, men eftersom den finns så undviker jag den.

Vad tyckte ni om humorn? Var den kass?:)

Vilken humor? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...