Jump to content

Kroppshjälps-Tråden


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

För att det är den sämsta skiten som någonsin sålts.. :mellow:

Dels så blir håret glansigt och ser fett ut, det täpper till hårsäckarna och det blir bara fult. Funkar endast för riktigt korta frisyrer men det är ändå inte bra.

Urban elements är det enda rätta :)

Nähädå.

Proffs vax är ganska okej..

Våran släkting har nåt ännu bättre,kommer inte ihåg vad det heter dock..(Hon är hårfrisör)

--

Not again! En till ny sida.(först silkroad tråden och nu den här

Redigerad av chucky.swe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nähädå.

Proffs vax är ganska okej..

Våran släkting har nåt ännu bättre,kommer inte ihåg vad det heter dock..(Hon är hårfrisör)

--

Not again! En till ny sida.(först silkroad tråden och nu den här

Egentligen ska man inte vara rädd för ny sida men när man skriver sånt där strunt är det väl berättigat :mellow: Dax vax suger, så enkelt är det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Egentligen ska man inte vara rädd för ny sida men när man skriver sånt där strunt är det väl berättigat :P Dax vax suger, så enkelt är det.

Du som har lite längre hår skall enligt mig ha matt och torrt hår. Men jag har använt Dax Vax i många år, gör det inte längre dock men är mycket nöjd med resultatet. Det skall se blött och glansigt ut på vissa personer (notera, inte SLISKIGT). Det som är en nackdel är att det krävs våld mot håret + en fet mängd schampoo + balsam för att få ut skiten, plus att det luktar lite illa.

EDIT: Skall försöka gå och bli klippt imorgon. Ska eventuellt köpa nytt vax då också. Tweak, kan du hjälpa mig? Funderar på att prova d:Fi, har läst vissa recensioner och det verkar hyggligt.

Vilket skall jag välja, jag har (eller kommer att ha :)) ganska kort, vill ha det lite glansigt och en blöt look, men inte fettigt. Vet du vilket jag skall ta?

d:tails, light wax, heavy wax eller extreme hold?

Tja, nu lär ni väl säga läs på d:Fis hemsida, men det kan vara bra med åsikter från dem som har testat det.

EDIT2: Och, ja just det. Vad kostar skiten?

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du som har lite längre hår skall enligt mig ha matt och torrt hår. Men jag har använt Dax Vax i många år, gör det inte längre dock men är mycket nöjd med resultatet. Det skall se blött och glansigt ut på vissa personer (notera, inte SLISKIGT). Det som är en nackdel är att det krävs våld mot håret + en fet mängd schampoo + balsam för att få ut skiten, plus att det luktar lite illa.

EDIT: Skall försöka gå och bli klippt imorgon. Ska eventuellt köpa nytt vax då också. Tweak, kan du hjälpa mig? Funderar på att prova d:Fi, har läst vissa recensioner och det verkar hyggligt.

Vilket skall jag välja, jag har (eller kommer att ha :)) ganska kort, vill ha det lite glansigt och en blöt look, men inte fettigt. Vet du vilket jag skall ta?

d:tails, light wax, heavy wax eller extreme hold?

Tja, nu lär ni väl säga läs på d:Fis hemsida, men det kan vara bra med åsikter från dem som har testat det.

EDIT2: Och, ja just det. Vad kostar skiten?

Skiten kostar runt hundralappen.. Som Tweak sa köp den med ljusgrönt lock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Axels syn på vax.

Jag kör med d:Fi, den med ljusblått lock, och är väldigt nöjd. Köpte en stor, 150g, burk för några månader sedan (runt tre?), och den är nu halvfull. Jag är en sådan som inte kräver totalitär makt över mitt hår, att varenda hårstrå ligger/står med millimeterprecision från och med att vaxet appliceras på morgonkulan, till dess att jag går och lägger mig på kvällen, utan det (håret) får en någotsånär rufsig/ovårdad look, vilken det (återigen håret) håller bra, i några timmar framåt. Själv har jag halvlångt hår, vad det nu innebär.

Det är lätt att applicera, det känns som vax bör göra, och handen/-erna blir inte alltför klibbiga då de går igenom det. Som nämnt, är det också väldigt snålt - det räcker länge. Sist men inte minst - Det luktar grymt gott. Har fått flera komplimanger från det motsatta könet för just detta, vilket är ett klart plus. Tror att jag köpte vaxet för ~150 kronor, men det är, enligt mig, värt varenda krona.

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan inte göra annat än instamma :) Själv har jag gröna d:fi men ljusblåa passar mig bäöttre egentligen. Fast bäst är urban elements gröna, och den använder jag mest.

Citerade bara Samuelzzzon! Använder för fan den skiten! :P

(Im da mastah of svordomar)

ÄDIT!!:Kanske ett fynd??

Redigerad av Vinnie
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grejen med daxvax är att folk missbrukar det. Det är ett helt okej vax, så länge man använder det med måtta. Har man långt hår ska man se till att smeta in vaxet "långt ner", och inte lägga det på ytan! Det är då det ser slemmigt ut. :P

Skulle väl iof inte tipsa någon om att börja använda daxvax, men jag tycker ni ska vara medvetna om att det faktiskt går att fixa en frilla med det.

Själv har jag bestämt mig för att skaffa nåt annat vax, blir förmodligen D:fi.

Varför? Mjo, Dax känns sååå mellan/högstadie. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hjälper gärna. Har inte koll på vad de heter, men köp den gröna burker. Den ljusgröna. Fast du kommer inte få en glansig look, men det är bra.

OK, på Manolos blogg stod det nämligen att det är inte speciellt matt, som det utlovar. Tänkte också köra på det gröna locket, det starkaste tydligen.

Läste dock senare på Tradera-länken som Vinnie postade att det går och använda i lite fuktigt hår. :P

Om "skiten" var en pik så var det kul :)

Kostar snarare runt 160:- samme.

Holy Cow!

Kollade frisörsalongerna i mitt centrum idag, där verkade de inte ha. Får leta vidare i sådana fall.

EDIT: ÖÖH, mogen formulerad mening.

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör just nu på den ljusblåa d:fi-burken och är väl rätt så nöjd måste jag säga. Är dock lite sugen på att testa någon lera/fiberwax, men det får bli när jag klipper mig, vilket iofs borde bli när som helst.

Däremot är det ju så att den ljusgröna är mer för kortare hår och gör mer glans, än den blåa gör, som inte har lika mycket styrka. Den ljusblåa har 8 i styrka enligt burken, och den ljusgröna har 10.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som Tweak sa är Urban Elements bäst, tätt följd av d:fi. Dom senaste åren har jag provat en hel del vax, men det har alltid stått en grön tub med Urban Elements och antingen d:fi med ljusblått eller grönt lock på hyllan ifall det skulle gå åt skogen. Att daxvax (röd burk) är som tapetklister är väl ingen nyhet, inte heller att den förstör håret.

Här i Eskilstuna kostar en liten burk med d:fi ~140kr och en större burk ~170kr.

Den gröna Urban Elements tuben får jag betala ~180kr för.

Både d:fi och Urban Elements går att köpa i en vanlig frisörsalong.

Varför jag skrev det här har jag inte en aning om, eftersom att jag antar att det mesta redan har tagits upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att daxvax (röd burk) är som tapetklister är väl ingen nyhet, inte heller att den förstör

Då är snarare det blåa Dax Vaxet som tapetklister, det röda är mer som smält socker.

Här i Eskilstuna kostar en liten burk med d:fi ~140kr och en större burk ~170kr.

Den gröna Urban Elements tuben får jag betala ~180kr för.

Både d:fi och Urban Elements går att köpa i en vanlig frisörsalong.

Varför jag skrev det här har jag inte en aning om, eftersom att jag antar att det mesta redan har tagits upp.

Jora, informationen behövdes. Tack. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...