Jump to content

Kroppshjälps-Tråden


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Vad gör man åt blodsprängt öga?

Har sen en tid tillbaka fått blodsprängt på ena ögat.... Mår dåligt av de, eftersom den andra hornhinnan är fint vitt.

Typ så här ser det ut.. :wub:

Sitter du i ett släkt rum med bara datorskärmen på eller? det brukar vara oraken till det, för att få bort det eller för att undvika så ska man sitta i ett tänt rum, alltså ett par lampor tända.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Igår när jag "festade" så svullnade mina ögon upp. Varför gjorde dom det?

Och det viktigaste av allt, hur gör jag för att bli av med det? Att skynda på det alltså. Det tog lång tid innan det blev helt återställt..

Men hur menar du med svullnade?

Blev synen suddig och försämrad, eller dina ögon bara såg ut som två stora "bollar" som liksom åkt tåget upp till huvudet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men hur menar du med svullnade?

Blev synen suddig och försämrad, eller dina ögon bara såg ut som två stora "bollar" som liksom åkt tåget upp till huvudet?

Det sistnämnda.. ;P Kan man vara alergisk mot större mängder sprit? :)

Det hängde kvar både på lördagen och söndagen, fast inte lika synligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det sistnämnda.. ;P Kan man vara alergisk mot större mängder sprit? :)

Det hängde kvar både på lördagen och söndagen, fast inte lika synligt.

Allergisk? Näe, men kroppen kanske inte alltid tycker om för stora mängder sprit, och då kan den svara på ett sätt som vi inte är vana vid. B)

Men den här "svullnaden, kändes den någonting?, påverkade den synen något alls?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allergisk? Näe, men kroppen kanske inte alltid tycker om för stora mängder sprit, och då kan den svara på ett sätt som vi inte är vana vid. B)

Men den här "svullnaden, kändes den någonting?, påverkade den synen något alls?

Nja kändes och kändes.. det kliade. Jag har även funderat på om det kan ha varit något i det där huset vi var i som gjorde mig dålig. Fast jag har varit där förr, utan problem. :)

Nepp, synen var prima. ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja kändes och kändes.. det kliade. Jag har även funderat på om det kan ha varit något i det där huset vi var i som gjorde mig dålig. Fast jag har varit där förr, utan problem. :)

Nepp, synen var prima. ;P

Men det är borta nu eller?

Det kan bero på att ögat blev irriterat av nånting som ögat själv inte lyckades få bort på en gång. Kanske cigarettrök eller nåt? Vattenpipa?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sånt håller sig Kebab borta ifrån, det är ingenting som sprider frid och fröjd!!!! :)B);)

Ehem..:>

Mjo, var "i närheten" av cigarettrök ganska mycket den kvällen. Men det har jag ju varit förr med.. ;P

Och, ja det har gått över nu, men om man kollar noga så ser man att det är lite bulligare än vanligt under ögonen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehem..;P

Mjo, var "i närheten" av cigarettrök ganska mycket den kvällen. Men det har jag ju varit förr med.. :)

Och, ja det har gått över nu, men om man kollar noga så ser man att det är lite bulligare än vanligt under ögonen.

Men röken kanske kom in lite bättre nu, sånt kan hända ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...