Jump to content

Kroppshjälps-Tråden


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Jag har haft några jobbiga symtom nu i några dagar. Jag är nämligen dels skittrött, men kan inte sova, får även konstiga smärtor på vissa ställen.

Gör en full tillbakablick:

Söndag: Somnade runt 10, vaknade kl 2. Kunde fasen inte somna om. Är vaken tills skolgång.

Måndag: Somnade runt 10, vaknade halv 3, kunde inte sova.

Tisdag: Under dagen när jag försökte jobba i skolan så skrev jag på en dator. Jag kunde bokstavligen skriva en mening, sen hade jag så jävla ont i armarna så att jag inte kunde fortsätta. Känner samma sak nu också.

Somnade kl 5, vaknade 2 igen.

Stör mig på det. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft några jobbiga symtom nu i några dagar. Jag är nämligen dels skittrött, men kan inte sova, får även konstiga smärtor på vissa ställen.

Gör en full tillbakablick:

Söndag: Somnade runt 10, vaknade kl 2. Kunde fasen inte somna om. Är vaken tills skolgång.

Måndag: Somnade runt 10, vaknade halv 3, kunde inte sova.

Tisdag: Under dagen när jag försökte jobba i skolan så skrev jag på en dator. Jag kunde bokstavligen skriva en mening, sen hade jag så jävla ont i armarna så att jag inte kunde fortsätta. Känner samma sak nu också.

Somnade kl 5, vaknade 2 igen.

Stör mig på det. ^_^

Är det en strålande smärta?, känner du dig slö och hängig?, slår ditt hjärta snabbare än normalt?, känns din andning snabbre och försvårad än normalt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft några jobbiga symtom nu i några dagar. Jag är nämligen dels skittrött, men kan inte sova, får även konstiga smärtor på vissa ställen.

Gör en full tillbakablick:

Söndag: Somnade runt 10, vaknade kl 2. Kunde fasen inte somna om. Är vaken tills skolgång.

Måndag: Somnade runt 10, vaknade halv 3, kunde inte sova.

Tisdag: Under dagen när jag försökte jobba i skolan så skrev jag på en dator. Jag kunde bokstavligen skriva en mening, sen hade jag så jävla ont i armarna så att jag inte kunde fortsätta. Känner samma sak nu också.

Somnade kl 5, vaknade 2 igen.

Stör mig på det. ^_^

Känner igen det där med att vakna mitt i natten och vara klarvaken! Det är skitjobbigt!!

Tips nr1: Lägg dig senare.

Tips nr2: Ring läkarn! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det en strålande smärta?, känner du dig slö och hängig?, slår ditt hjärta snabbare än normalt?, känns din andning snabbre och försvårad än normalt?

Det liksom trycker i armarna. Och jag är seg som satan. Pulsen vet jag inte... Samma med andningen.

Känner igen det där med att vakna mitt i natten och vara klarvaken! Det är skitjobbigt!!

Tips nr1: Lägg dig senare.

Tips nr2: Ring läkarn! :P

Igår la jag mig runt 10 men kunde ändå inte sova längre än till halv 3...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det liksom trycker i armarna. Och jag är seg som satan. Pulsen vet jag inte... Samma med andningen.

Igår la jag mig runt 10 men kunde ändå inte sova längre än till halv 3...

Men ta pulsen och skriv här hur många slag i minuten du får.

Känn även efter om andningen känns ansträngd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det en strålande smärta?, känner du dig slö och hängig?, slår ditt hjärta snabbare än normalt?, känns din andning snabbre och försvårad än normalt?

Detta är helt underbart, vi har en kock, en väktare, en doktor och mycket mycket mer. Vi behöver snart inte den yttre världen... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är helt underbart, vi har en kock, en väktare, en doktor och mycket mycket mer. Vi behöver snart inte den yttre världen... :P

En kock och en väktare kan man ju inte ha någon nytta av här i alla fall. Nåväl, en kock kan ju ge recept men en väktare:

"<namn>, hjälp mig! Det är någon som bankar på min dörr!"

"Ring mig och ge telefonen till honom skall jag skrämma skiten ur honom!"

:P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är helt underbart, vi har en kock, en väktare, en doktor och mycket mycket mer. Vi behöver snart inte den yttre världen... :P

Visst är det bra?, dock är det känsligt det där med befattningar inom sjukvården.

Iaf inom det prehospitala.

Undersköterska med 40veckors påbyggnadslinje. Det är jag. :P

Ambulanssjukvårdare med andra ord ;) Men visst, vill ni kalla mig doktor, gärna! ;) ....

Bättre lön iaf..

Redigerad av A.A
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan inte hålla mig vaken, testade att stå upp men jag somnade likförbannat.

Nu har jag vaknat runt 2/2.30 hela veckan. Ska ta pulsen när jag kommer hem.

Igår tyckte jag att andningen var lite tung, men inte såpass att det var jobbigt. Men det gick lite trögt...

Borde söka läkare. Åtminstonde göra en koll. Kan ju vara något :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan nu glömde jag ju kolla pulsen på träningscykeln hos morsan. Får se om jag hittar nåt här hos pappa.

Börjar fundera på att titta upp en läkare, jag har aldrig haft sömnproblem! Jag brukar ju sova som en stock. :rolleyes:

Men undrar om det bara är eftersläng från lovet? Blev kraftiga sviktningar i sömnrytmnen där...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har mera frågor, och jag vill ha svar så snabbt som möjligt.

Jag skrapade upp mitt ben igår, det gjorde väldigt ont. Så idag, runt 20-21:00 så tog jag 2 ibumetin 400 mg mot smärtan.

Nu känner jag som en klump i höger överläpp, och när jag tittar i spegeln så ser den väldigt slapp ut...

Nu till frågan, kan tex min överläpp, bara på höger sida domna bort sådära av smärtstillande, eller är det nånting annat? Är nåt så grymt orolig nu...

Kan det vara sömnbrist kombinerat med ibumetin som spökar?

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har mera frågor, och jag vill ha svar så snabbt som möjligt.

Jag skrapade upp mitt ben igår, det gjorde väldigt ont. Så idag, runt 20-21:00 så tog jag 2 ibumetin 400 mg mot smärtan.

Nu känner jag som en klump i höger överläpp, och när jag tittar i spegeln så ser den väldigt slapp ut...

Nu till frågan, kan tex min överläpp, bara på höger sida domna bort sådära av smärtstillande, eller är det nånting annat? Är nåt så grymt orolig nu...

Kan det vara sömnbrist kombinerat med ibumetin som spökar?

Jag har ingen aning. Däremot så vet jag att det inte finns någon anledning att ta två stycken ibumetin/ipren, när de är så starka. Ett litet tips till nästa gång. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ingen aning. Däremot så vet jag att det inte finns någon anledning att ta två stycken ibumetin/ipren, när de är så starka. Ett litet tips till nästa gång. :)

Men sen i somras är jag typ immun mot dom. Levde fan på smärtstillande i två månader pga mitt öga. Typ en vecka i sträck fick jag 2 gram alvedon och nån annan tablett som var starkare än 1 grams alvedon två ggr om dagen... Så 400 mg är inte mkt att hurra över.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför är jag alltid skittrött i skolan? Lägger mig runt elva på kvällarna, har jag inte varit uppe länge kvällen innan somnar jag vid tolv-två på natten. Går upp halv sju på morgonen. I skolan, oftast ett par timmar in på lektionen, blir jag skitsömnig och slocknar direkt om jag vilar lite. Det började bli så när jag började gymnasiet (går i tvåan nu). Sover lika mycket på natten som i högstadiet, då upplevde jag sågott som aldrig den här tröttheten...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...