Jump to content

Kroppshjälps-Tråden


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Tog reda på att alla tatuerare som är med i "Svenska Tatuerar Förbundet" eller nåt inte tatuerar på halsen eller händer. Hur säkert är det att tatuera hos nån som inte är det? En i Övik som typ heter Sid eller nåt var med där, men gick ur för att han tyckte att det var fånigt att dom inte skulle tatuera på hals och händer, när dom flesta tatuerare redan har tatueringar där...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Någon som har tips på hur man behandlar migrän? Jag har det (inte nu, alltså) och brukar ta en Ipren, men det har begränsad effekt. Dessutom lider jag av migrän med aura, dvs visuella fenomen innan själva huvudvärken. I mitt fall ser jag en flimmrande, halvcirkelformad blixt i synfältet som också passerar över det. När den passerat över kommer huvudvärken.

Själva auraeffekten ser ut ungefär såhär för mig. Skillnaden är att det inte är suddigt inuti själva halvcirkeln, plus att jag inte har det mindre sträcket som knyter ihop halvcirkeln. Sen är färgen på själva blixten mer silveraktig och den flimmrar mycket mer. Och i filmen är det upspeedat, i verkligheten håller det på i 20-40 minuter.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som har tips på hur man behandlar migrän? Jag har det (inte nu, alltså) och brukar ta en Ipren, men det har begränsad effekt. Dessutom lider jag av migrän med aura, dvs visuella fenomen innan själva huvudvärken. I mitt fall ser jag en flimmrande, halvcirkelformad blixt i synfältet som också passerar över det. När den passerat över kommer huvudvärken.

Själva auraeffekten ser ut ungefär såhär för mig. Skillnaden är att det inte är suddigt inuti själva halvcirkeln, plus att jag inte har det mindre sträcket som knyter ihop halvcirkeln. Sen är färgen på själva blixten mer silveraktig och den flimmrar mycket mer. Och i filmen är det upspeedat, i verkligheten håller det på i 20-40 minuter.

Min mor får migrän ibland och då flimmrar det också för ögonen. Hennes medicin är en ipren och en starköl >_<

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som har tips på hur man behandlar migrän? Jag har det (inte nu, alltså) och brukar ta en Ipren, men det har begränsad effekt. Dessutom lider jag av migrän med aura, dvs visuella fenomen innan själva huvudvärken. I mitt fall ser jag en flimmrande, halvcirkelformad blixt i synfältet som också passerar över det. När den passerat över kommer huvudvärken.

Själva auraeffekten ser ut ungefär såhär för mig. Skillnaden är att det inte är suddigt inuti själva halvcirkeln, plus att jag inte har det mindre sträcket som knyter ihop halvcirkeln. Sen är färgen på själva blixten mer silveraktig och den flimmrar mycket mer. Och i filmen är det upspeedat, i verkligheten håller det på i 20-40 minuter.

Det finns receptbelagd nässpray vid namn Zomig. Skulle rekommendera att du tog dina problem till en läkare så skulle du antagligen få mer hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men nu har ju inte jag hår ner till snoppen, utan mera till axlarna, och jag vill ha nåt i emo längd... Men inte kortkort, lika bra att gå med i armen på en gång då...

Man kan ju ha "normallångt" :> Nu vet jag ju inte vad du passar i så...för killar så ser det oftast bara gay ut om de försöker göra någon frisyr av sitt långa hår :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

04505076701_906855_0.jpg

Någon mer än jag som använder denna helt fantastiskta gel för ansiktet?

Till skillnad från ex. H&M:s ansiktskrämer känner man verkligen att gelen fortfarande sitter i timmar efter själva appliceringen.

Till er som inte har provat den kan jag inte göra något annat än att rekommendera den starkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...