Jump to content

Kroppshjälps-Tråden


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Tänk på att om du äter pizza nästan varenda dag så kommer du må jävligt kasst till slut. Inte för att du går upp i vikt, utan främst för att du får i dig för dåligt av alla vitaminer, mineraler och vad det nu kan vara som kroppen behöver. Satsa på lite mer varierad, fet mat i så fall. :whistling:

Mjo, jag har börjat märka av detta tror jag. Att jag äter så mycket pizza just nu beror ju dock inte på att jag vill gå upp i vikt, det beror främst på att jag inte har något val. Vi kan inte laga mat hemma, så det blir snabbmat varje dag tills det att köket är klart.. Om vi säger såhär då, när det faktiskt är klart och jag börjar äta riktig mat igen, vad bör jag tänka på då för att lägga på mig några extra kilo?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Igår kände jag en konstig smärta (ej stark smärta, men obehaglig) i armhålan, typ som om jag hade sträckt en muskel där på något sätt. Det gjorde ont om jag sträckte på armen till exempel. Idag har jag känt samma smärta, men även liknande i vänstersidan av biceps och litegrann i armvecket. Vet någon vad detta kan vara, en inflammation av något slag? Är detta något jag bör vara orolig för? Jag hade träning igår, men det var först senare på kvällen jag kände av smärtan.

Hoppas att det blir bättre av sig själv, annars får jag nog besöka nån sjukgymnast/läkare.

*Hade för mig att det fanns någon slags sjukvårdstråd, men kunde inte hitta någon.

Fick liknande smärta i somras, när jag pressade mig med armhävningar utan att värma upp innan. Avstod från att träna i en vecka eller två, så var det lugnt sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, jag har börjat märka av detta tror jag. Att jag äter så mycket pizza just nu beror ju dock inte på att jag vill gå upp i vikt, det beror främst på att jag inte har något val. Vi kan inte laga mat hemma, så det blir snabbmat varje dag tills det att köket är klart.. Om vi säger såhär då, när det faktiskt är klart och jag börjar äta riktig mat igen, vad bör jag tänka på då för att lägga på mig några extra kilo?

Skulle du kunna skriva upp hur en vardag i vanliga fall ser ut för dig i matväg?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle du kunna skriva upp hur en vardag i vanliga fall ser ut för dig i matväg?

Nemas problemas. Till frukost käkar jag alltid någon/några mackor och kombinerar det med ett stort glas mjölk, och detta är väl runt åtta på morgonen. Sen hinner jag inte äta någonting mer föränns klockan är runt tolv, då äter jag i bamba. När jag kommer hem från skolan tar jag något litet att äta (Mackor, flingor eller piroger. Beror på vad som finns hemma.), och till middagen tar jag väl en stor och en mindre portion av det som bjuds. Sen går jag alltid runt och småäter på kvällen, emellan ca 19:00-23:30. Det är väl det, antar jag. Sen kommer det dagar då jag äter en hel del godis också, men det är inget regelbundet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nemas problemas. Till frukost käkar jag alltid någon/några mackor och kombinerar det med ett stort glas mjölk, och detta är väl runt åtta på morgonen. Sen hinner jag inte äta någonting mer föränns klockan är runt tolv, då äter jag i bamba. När jag kommer hem från skolan tar jag något litet att äta (Mackor, flingor eller piroger. Beror på vad som finns hemma.), och till middagen tar jag väl en stor och en mindre portion av det som bjuds. Sen går jag alltid runt och småäter på kvällen, emellan ca 19:00-23:30. Det är väl det, antar jag. Sen kommer det dagar då jag äter en hel del godis också, men det är inget regelbundet.

Du ser ut att ha ok matvanor ändå. Det lättaste vore att öka lite grann på varje måltid.

Till frukost är inte mackor direkt optimalt sett ur energi eller näringssynpunkt men försök äta en extra macka än vad du brukar och drick 2 glas mjölk istället för ett.

Nu vet jag inte hur du äter i bamba men försök ta en extra potion och öka potionsstorleken, drick mycket mjölk till maten.

När du kom hem vore det kanske bättre att äta "riktig" mat istället för mackor, flingor eller liknande.

Öka portionsstorleken vid middag, drick mjölk eller likande kalorihaltig dryck

Försök klämma in ett kvällmål också om du inte har vädligt svårt att sova kort efter att du ätit. Det kan bestå av mackor och frukt.

Du får helt enkelt proppa i dig mer.

Ät inte när du är hungrig, är när du inte är mätt och när du är mätt ät lite till

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

förra veckan så rökte jag en salvia joint i skolan på långrasten eftersom jag fick den samma dag och jag var extremt uttråkad så jag tänkte att jag kunde röka den..

Men när jag rökte den så hände nästan ingenting jag kände mig lite obekväm i min kropp och var tvungen attt göra konstiga rörelser men inga hallucinationer eller något som jag hade förväntat mig varför blev det så?????

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

förra veckan så rökte jag en salvia joint i skolan på långrasten eftersom jag fick den samma dag och jag var extremt uttråkad så jag tänkte att jag kunde röka den..

Men när jag rökte den så hände nästan ingenting jag kände mig lite obekväm i min kropp och var tvungen attt göra konstiga rörelser men inga hallucinationer eller något som jag hade förväntat mig varför blev det så?????

För du kan ta ditt pick och pack och dra här ifrån eller nått, vad fan tror du. Dra. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det något riktigt, riktigt bra tips på hur man stoppar en förkylning från att få fart? Känner att det är på gång nu, nämligen. :naughty:

Esberitox. Naturläkemedel som säljs på Apoteket. Räddat mig massa gånger, jag blir alltid torr i ögonen innan det bryter ut på riktigt, då är det bara ta Esberitox så slipper jag det :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det något riktigt, riktigt bra tips på hur man stoppar en förkylning från att få fart? Känner att det är på gång nu, nämligen. :whistling:
  • Medciner
  • Dricka mycket Te (Över huvud taget varma drycker)
  • Dricka mjölk med honung
  • Ta en balja och häll i riktigt varmt vatten, sen stoppar du i fötterna och har dom där i ca. 10 minuter. Sedan tar du på dig tjocka strumpor, helst yllestrumpor. (Funkar väldigt bra)
  • Gå inte ut
  • Ha fönstren stängda, men ha på dig något som en t-shirt eller sådant, så kroppen får luft.
  • Gör inte något ansträngande

Det är väl mina tips

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du ser ut att ha ok matvanor ändå. Det lättaste vore att öka lite grann på varje måltid.

Till frukost är inte mackor direkt optimalt sett ur energi eller näringssynpunkt men försök äta en extra macka än vad du brukar och drick 2 glas mjölk istället för ett.

Nu vet jag inte hur du äter i bamba men försök ta en extra potion och öka potionsstorleken, drick mycket mjölk till maten.

När du kom hem vore det kanske bättre att äta "riktig" mat istället för mackor, flingor eller liknande.

Öka portionsstorleken vid middag, drick mjölk eller likande kalorihaltig dryck

Försök klämma in ett kvällmål också om du inte har vädligt svårt att sova kort efter att du ätit. Det kan bestå av mackor och frukt.

Du får helt enkelt proppa i dig mer.

Ät inte när du är hungrig, är när du inte är mätt och när du är mätt ät lite till

Tack :innocent: ! Ska följa dina råd så gott jag kan. När vi ändå är inne på ämnet har jag en till fråga. Funkar proteinpulver för att gå upp i vikt? Min kompis hade ätit/druckit det i drygt en månad, och hon sa att hon gick upp fyra kilo, utan någon träning inkluderad. Kan detta stämma?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack :innocent: ! Ska följa dina råd så gott jag kan. När vi ändå är inne på ämnet har jag en till fråga. Funkar proteinpulver för att gå upp i vikt? Min kompis hade ätit/druckit det i drygt en månad, och hon sa att hon gick upp fyra kilo, utan någon träning inkluderad. Kan detta stämma?

Proteinpulver innehåller nästan bara protein. Protein har ett energivärde av 4kcal/gram, detsamma gäller för kolhydrater. Fett har 9kcal/gram.

Om man äter tillräckligt mycket proteinpulver så att man hamnar på ett positivt kaloriintag(får i sig mer än vad man gör av med) så kommer man att gå upp precis som med vad som helst. Proteinpulver innehåller ingenting speciellt för att gå upp i vikt och är bara onödigt och dyrt om man inte behöver få i sig mer protein pga träning, ät riktig mat för att gå upp i vikt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läst litte att det är bra för epeleptiker :mf_doof:

Det är inte bra, det är avkopplande - såvida du inte hamnar i en haschpsykos och blir trubbad helt och hållet för resten av livet.

Men förutom det, absolut ingen negativ effekt, förutom chans till att du vill röka mer - vilken är den positiva saken på saken. Inte att du vill ha mer, utan att inte har någon negativ effekt förutom haschpsykosen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...