Jump to content

Kroppshjälps-Tråden


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Kan hålla med lite. RavenE, självklart väljer du själv var du vill köpa dina kläder, hur de ser ut och hur du vill lukta. Men du behöver inte klaga på andra och deras val, för då kan du räkna med att du får det tillbaka också.

Edit: Fan, hade detta ens något med det någon har sagt att göra? Om så är fallet, ignorera bara denna posten :mellow:

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hell no!

Axe är på sin höjd en träningsspray för väldigt svettiga aktiviteter, typ fotboll eller innebandy. Skulle aldrig äns få för mig att spruta på mig Axe till skolan/jobbet/festen/whatever.

Känns som kebab säger, väldigt mellanstadie. Axe var sprayen man sprutade på sig för att man trodde att tjejer gillade än mer ju mer man sprutade på, vilket resulterade i illamående pga doften.

Axe Africa(den värsta) och vita Lidl t-shirts för 19:-, och du klagar på att vi köper för dyra märkeskläder. Tror det mer är så att du inte kommit in i mode-stadiet.

Skrev att det fungerar. Inget jag brukar använda ofta. Om ens någon gång.

Vita Lidl t-shirts är inget jag använder. Dyra märkeskläder har jag inte klagat på. Skrev att det är onödigt att köpa en vit t-shirt för flera hundra, då det inte är något speciellt med den. Men visst, har man krav på att det måste vara märkeskläder så får man väl lägga ut mycket pengar på en helt vanligt t-shirt.

Det kan jag erkänna. Jag är inte i något mode-stadium. Har på mig kläder som passar, brukar inte gå och köpa överdrivet dyra kläder.

@Tweak: Självklart är jag medveten om att jag får motsatsen tillbaka. Men det är ett forum i skriver på. Där ska man diskutera. :mellow:

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrev att det fungerar. Inget jag brukar använda ofta. Om ens någon gång.

Vita Lidl t-shirts är inget jag använder. Dyra märkeskläder har jag inte klagat på. Skrev att det är onödigt att köpa en vit t-shirt för flera hundra, då det inte är något speciellt med den. Men visst, har man krav på att det måste vara märkeskläder så får man väl lägga ut mycket pengar på en helt vanligt t-shirt.

Det kan jag erkänna. Jag är inte i något mode-stadium. Har på mig kläder som passar, brukar inte gå och köpa överdrivet dyra kläder.

@Tweak: Självklart är jag medveten om att jag får motsatsen tillbaka. Men det är ett forum i skriver på. Där ska man diskutera. :mellow:

Höhö, jag vet, därför mitt inlägg var jätteonödigt, något jag även editerade in ;)

Däremot tycker jag att du kan skärpa dig lite, du verkar mena att enda skillnaden på vita t-shirts av olika märken kan vara priset. Du får vad du betalar för med passform, kvalitet och snygghet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vita Lidl t-shirts är inget jag använder. Dyra märkeskläder har jag inte klagat på. Skrev att det är onödigt att köpa en vit t-shirt för flera hundra, då det inte är något speciellt med den. Men visst, har man krav på att det måste vara märkeskläder så får man väl lägga ut mycket pengar på en helt vanligt t-shirt.

Vad folk inte förstår är att det är stora kvalitetsskillnader om man jämför ett lite dyrare klädesplagg med ett billigt. Visst, det kanske inte alltid stämmer (Koppartrans :mellow: ), men på det stora hela så är det så. Däremot så har jag svårt att tro att det är några större kvalitetsskillnader mellan en t-shirt för 500 eller en för det dubbla.

Det jag vill ha sagt är att det i det långa loppet kan vara värt att köpa en t-shirt för 300 istället för en för 80, eftersom den billiga troligtvis kommer bli uppfuckad efter en tvätt eller två.

Ett bättre exempel på detta är jeans.

I typ sexan-sjuan så hade jag i princip enbart jeans i 3/400-kronorsklassen. Tyget var så tunt att de slets sönder på några månader. Sen fick jag upp ögonen för lite dyrare jeans. Ett bra drag, visade det sig. Köpte ett par Nudie på våren i sjuan, som jag använde från och till under hela högstadiet, utan några större förändringar i slitningen. ;)

Det jag tycker är tråkigt är att folk vägrar inse detta, och istället "hatar" märkeskläder eftersom det "bara är fjortisar som följer grupptrycket" som köper dem.

Men du får ju självklart köpa vad du vill, det har inte jag att göra med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad folk inte förstår är att det är stora kvalitetsskillnader om man jämför ett lite dyrare klädesplagg med ett billigt. Visst, det kanske inte alltid stämmer (Koppartrans :mellow: ), men på det stora hela så är det så. Däremot så har jag svårt att tro att det är några större kvalitetsskillnader mellan en t-shirt för 500 eller en för det dubbla.

Det jag vill ha sagt är att det i det långa loppet kan vara värt att köpa en t-shirt för 300 istället för en för 80, eftersom den billiga troligtvis kommer bli uppfuckad efter en tvätt eller två.

Ett bättre exempel på detta är jeans.

I typ sexan-sjuan så hade jag i princip enbart jeans i 3/400-kronorsklassen. Tyget var så tunt att de slets sönder på några månader. Sen fick jag upp ögonen för lite dyrare jeans. Ett bra drag, visade det sig. Köpte ett par Nudie på våren i sjuan, som jag använde från och till under hela högstadiet, utan några större förändringar i slitningen. ;)

Det jag tycker är tråkigt är att folk vägrar inse detta, och istället "hatar" märkeskläder eftersom det "bara är fjortisar som följer grupptrycket" som köper dem.

Men du får ju självklart köpa vad du vill, det har inte jag att göra med.

Sedan kan man köpa dyra kläder med bra kvalitét som inte är märkeskläder, som jag brukar göra.

Eller ja, dom har märken, men inte lika kända som dom mest kända.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett bättre exempel på detta är jeans.

I typ sexan-sjuan så hade jag i princip enbart jeans i 3/400-kronorsklassen. Tyget var så tunt att de slets sönder på några månader.

Då har du haft otur med jeans.

Jag köper nästan bara jeans för under 500 kr, och det är inga problem med dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu för tiden finns det ett mycket större utbud med med billiga kvalitetsjeans, typ Cheap Monday och Denim Circus.

Raven: Hmm, det kanske stämmer. Stadium är inte så bra på jeans. :blink:

Till de billigare kvalitetsjeansen hör kanske RDWD, John Pearson & Son? De är mest de jag brukar köpa. Och så Lewis. Ibland Blend också.

Hmm, blev några märken i alla fall.

Stadium kan jag tänka mig att de är inte så bra på jeans, nej. Har aldrig köpte några där i alla fall. De kan nog hålla sig till sina vattenflaskor. Det kan de bäst.

Well, vi kan fortsätta prata jeans och annat i Klädtråden. Hörs.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Till de billigare kvalitetsjeansen hör kanske RDWD, John Pearson & Son? De är mest de jag brukar köpa. Och så Lewis. Ibland Blend också.

Hmm, blev några märken i alla fall.

Stadium kan jag tänka mig att de är inte så bra på jeans, nej. Har aldrig köpte några där i alla fall. De kan nog hålla sig till sina vattenflaskor. Det kan de bäst.

Well, vi kan fortsätta prata jeans och annat i Klädtråden. Hörs.

Ajfan, trodde det här var klädtråden! :lol:

..ursäkta. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skämtar du eller? Jag har fan inte sagt ett skit om RavenEs klädsmak eller var ifrån han handlar kläder.

Det jag skrev med Lewis var absolut INTE något försök att nedvärdera RavenE över huvudtaget, utan det var en fråga.

:lol:

Nej men dina inlägg kan tendera att vara väldigt uppblåsta och självgoda.. kanske bara är i mina ögon.

Jag kan vara likadan själv :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Igår kände jag en konstig smärta (ej stark smärta, men obehaglig) i armhålan, typ som om jag hade sträckt en muskel där på något sätt. Det gjorde ont om jag sträckte på armen till exempel. Idag har jag känt samma smärta, men även liknande i vänstersidan av biceps och litegrann i armvecket. Vet någon vad detta kan vara, en inflammation av något slag? Är detta något jag bör vara orolig för? Jag hade träning igår, men det var först senare på kvällen jag kände av smärtan.

Hoppas att det blir bättre av sig själv, annars får jag nog besöka nån sjukgymnast/läkare.

*Hade för mig att det fanns någon slags sjukvårdstråd, men kunde inte hitta någon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Igår kände jag en konstig smärta (ej stark smärta, men obehaglig) i armhålan, typ som om jag hade sträckt en muskel där på något sätt. Det gjorde ont om jag sträckte på armen till exempel. Idag har jag känt samma smärta, men även liknande i vänstersidan av biceps och litegrann i armvecket. Vet någon vad detta kan vara, en inflammation av något slag? Är detta något jag bör vara orolig för? Jag hade träning igår, men det var först senare på kvällen jag kände av smärtan.

Hoppas att det blir bättre av sig själv, annars får jag nog besöka nån sjukgymnast/läkare.

*Hade för mig att det fanns någon slags sjukvårdstråd, men kunde inte hitta någon.

Har haft liknande, fast inte där. Utan mer på benet.

Det gick över av sig själv, men det gjorde ganska ont.

Fast jag hade nog bara sträckt en muskel :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad bra tråd, den har jag inte märkt!

Jag behöver hjälp med att gå upp i vikt. Inte i muskler dock, det har aldrig varit någonting för mig. Nej, jag vill gå upp i fett! Och nu är jag allvarlig. Jag vill inte bli något fläskberg, utan jag vill bara satsa på mellan fyra och sju kilo. Jag tror att jag kan få en liten spark i arslet nu när vi renoverar köket. Nio dagar av fjorton har jag ätit pizza till middag, dom andra har bestått utav kinamat och indiskt. Just nu är jag spinkig som en pinne, är dryga 183cm lång och väger 66 kg, det är ingenting jag trivs med. Jag trivs inte med muskler heller, jag tycker det är fult och jag skulle ändå aldrig ha användning för dom någon gång i mitt liv (Då snackar jag självklart inte om muskler över huvud taget, men att bygga muskler för att ha mer än nödvändigt känns bara onödigt).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk på att om du äter pizza nästan varenda dag så kommer du må jävligt kasst till slut. Inte för att du går upp i vikt, utan främst för att du får i dig för dåligt av alla vitaminer, mineraler och vad det nu kan vara som kroppen behöver. Satsa på lite mer varierad, fet mat i så fall. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...