Jump to content

Julen


VickeX
 Share

Julfrågor!  

94 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ahh vad vore julen om man inte hamna i en diskussion med en släkting om en bagatell ;)

Upplyste om det igår på "annandagsmiddagen", han trodde även att Bengt Feldreich (som är speakern i Kalle Anka) inte levde längre, men det verkar han visst göra. 2-0. :)

Jag har fått svar på Toy Story 2-frågan, det är tydligen så att de filmerna ska gå på bio igen, fast nu i 3D.

Åfan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 11 months later...

Vafan, det är ju forumets mysigaste dag idag. Jultråden ska vara aktiv!

Igår köpte jag de sista julklapparna och klädde granen. Idag har jag och mor min julstädat i sex timmar samt pyntat. Nu väntar jag bara på att farmor och hennes syster ska kliva att bussen från Stockholm så kan den riktiga julkänslan infinna sig!

Hur går det med resten av forumiternas julförberedelser? Har ni fått in julstämningen hemma? Nu är det dags att börja mysa! smile_1181703_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte dom allra sista julklapparna idag, känns skönt att ha det bortgjort. Myset ligger på här hemma och alla mår bra, precis som man ska göra på julen :)

Detta blir dock den första julen utan en familjemedlem närvarande. Mamma och pappa är mitt uppe i en separation och pappa har bestämt att han ska fira jul med sina föräldrar, medans jag och resten av familjen åker till mammas sida av släkten och firar. Fyfan, trodde aldrig att jag skulle behöva vara med om detta! :(

Nä, ska inte förpesta denna mysiga tråd med mina bekymmer. Sådant får jag gråta över i Love, Peace & Understanding. Även fast julen känns åt helvete i år så hoppas jag verkligen att det blir bra ändå! Önskar forumet en riktigt god jul! Loggar antagligen in under kvällen och morgondagen också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag har sista klapparna inhandlats. (Från min sida: alla.) Har varit ett virrvarr av "jag vet inte" i skallen i år: först visste jag vad en önskar sig i jukklapp, sen hade mamma köpt en klapp till den personen åt mig, sen visste jag inte vad någon önskar sig, sen skulle man tydligen hålla sig till en femtio-lapp per present, sen behövde man inte det, fast det behövde man visst, fast det struntade jag i. Ska äta lite kubb snart tänkte jag, det kanske låter gott! I morgon är det julafton och det ska bli mysigt, åh så mysigt. Kalle Anka och jukklappar och godis och mat och familjen. I år firar min storebror med flickvän och barn juk hemma hos oss, förr året var dom hemma hos flickvännens syster, och det ska bli kul! Blir lite jobbigt att lämna katten ensam hemma hela dagen bara, men hon klarar sig.

Det här året har mamma köpt en låtsasgran!(!!) Fäller några tårar, deras katter också antar jag. Katterna hemma hos familjen brukar nämligen dricka av granvattnet hehehe.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävla antichrists ni är, julen äger. Jesus födelse och gud är med oss. Han finns över allt, i alla hörn i alla hus. Överallt, i alla spindelnät. Inuti väggarna. Han kommer att ta alla som inte är.... aa där var det slut.

Nej men tillbaks till det seriösa, jag gillar jul men har inte haft någon julkänsla på över 10 år. Maten är god iaf och idag ska det ätas! Men det som är sjukt är att jag inte ens bryr mig om presenter längre. Aja trevlig jul på er!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 11 months later...

Nu börjar julstöket. Har handlat mina första julklappar idag men har dock sex stycken kvar. Stress... Ska nu storstäda mitt rum. Förhoppningsvis för sista gången då jag flyttar till Jönköping i början av januari. Har fortfarande ganska mycket skolarbete kvar att göra den här veckan, samtidigt som alla julförberedelser ska hinnas med. Ännu mer stress... Fick dock lite julstämning idag när det kom lite snö på riktigt. Fast den lär väl försvinna ganska fort.

Man börjar ju bli äldre märker jag. Jag brukar vara riktigt taggad på julen så här års men nu känns det bara stressigt. Ser fram emot fredag kväll när jag förhoppningsvis kan slappna av lite. Sen blir väl julen lika mysig som alltid. Bara jag får all skit gjord...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hultenius borde åtminstone satt upp ett antal konstiga krav som han gjorde något år ("Linköpingsstudenterna ska ha byggt x antal snögubbar på denna plats", etc... Så vi fick lite hopp om jultema. :P

Idag kom jag på ett fult litet rim till min fars julklapp. Fast det har nog många kommit på före mig.

"När du ska något dela, kan du med denna ej fela" :shifty:

Annars har jag personligen inte så särskilt mycket julkänsla. Blir inte någon julgran i lägenhetn i år heller, bara en liten bordsgran. Men det ska bli kul att träffa mor och söstrar i jul i alla fall. I Hälsingland lär det väl vara snö i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänker inte på så mycket annat än tentorna för tillfället, så julen som helhet får vänta tills danföredanföredopparedan. Dock har jag följt svts julkalender det här året vilket har frambringat en mysig julkänsla. Sen gör även en adventspyntad lägenhet mycket :)

Jag är en julknarkoman och ser så sjukt mycket fram emot att fira jul med fästmön hos familjen :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inhandlat mina sista julklappar idag. Hittade lite bra klappar till mor trots allt. Sen hade vi julfika på jobbet också vilket var trevligt.

Nu känns det tyvärr som jag har fått en lättare släng av feber, kände mig lite skum redan igår. Hoppas verkligen det inte blir värre dagarna frammåt. Sjuk på julen... nej tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...