Jump to content

Julen


VickeX
 Share

Julfrågor!  

94 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Upp till bevis Kebab, är skinkan godast varm eller kall?

Den ska vara ljummen, för fan!

Den här killen vet vad som gäller! Men inte så att man mikrar den dagen efter den är nygjord... :P

Våga vägra julskinka!!!!!!!

Jag kunde se mellan fingrarna med att du inte käkar bacon, men nu...

Edit: Sitter och dricker Brunnebys äppelglögg med saffranssmak och det är så gott att jag blir gråtfärdig.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

!!! Lät riktigt fint. Var hittar man den?

Jag har käkat julbord två lördagar i rad, redan dubblat förra årets totalsiffra.

Den är lokalproducerad (så lokal att två av mina polare har varit delaktiga i framställningen visade det sig), och jag fann den på en julmarknad här i stan.

Du är en man med stora beslutsproblem.

:lol:

Hahaha, visste att jag hade blivit befrågad det någon gång tidigare men kunde inte hitta det så jag tänkte "Vafan, jag behöver inte se vad jag har svarat tidigare, det är ju ljummen den ska vara". Kul att jag har lyckats pricka in alla tre variationer. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Just ja, jag är ju med i Secret santa på Reddit, och personen jag ska skicka julklapp till har bland annat skrivit såhär (Hon bor i USA, så det är ingen risk/chans att det är någon här :P )

"some ideas: Postcards (new, unused) - not typical tourist cards (I am a member of Postcrossing.com and will use these to send to other post crossers all over the world) Special foods from your region (commercially made & packaged) Would LOVE to get some copper mugs to use with my favorite beverage - Moscow Mules! Decorative dishes or kitchen linens (dish towels, napkins) are always welcome."

Några tips på vad man skulle kunna köpa? Jag funderade bland annat på kökshanddukar med typiska svenska motiv, men det verkar vara svårt att hitta. Mat härifrån vore ju också najs, kanske godis är lättast i och med att det ska postas?

20 dollar var riktmärket, runt 150 kr that is!

Redigerad av RavenE
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Just ja, jag är ju med i Secret santa på Reddit, och personen jag ska skicka julklapp till har bland annat skrivit såhär (Hon bor i USA, så det är ingen risk/chans att det är någon här :P )

"some ideas: Postcards (new, unused) - not typical tourist cards (I am a member of Postcrossing.com and will use these to send to other post crossers all over the world) Special foods from your region (commercially made & packaged) Would LOVE to get some copper mugs to use with my favorite beverage - Moscow Mules! Decorative dishes or kitchen linens (dish towels, napkins) are always welcome."

Några tips på vad man skulle kunna köpa? Jag funderade bland annat på kökshanddukar med typiska svenska motiv, men det verkar vara svårt att hitta. Mat härifrån vore ju också najs, kanske godis är lättast i och med att det ska postas?

20 dollar var riktmärket, runt 150 kr that is!

Svenskt/skandinaviskt godis har ju något exotiskt över sig för utlänningar. Jag tänker patroner, djungelvrål, turkisk peppar, dumle, ahlgrens bilar, zoo etc.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kötta på med Ahlgrens bilar, Djungelvrål och liknande skit som bara finns i Sverige.

Svenskt/skandinaviskt godis har ju något exotiskt över sig för utlänningar. Jag tänker patroner, djungelvrål, turkisk peppar, dumle, ahlgrens bilar, zoo etc.

Bra förslag! Blir nog ett ihopplock av dessa godisar och så får jag se om jag hittar någon mer liten rolig sak.

Har fram till den 20e på mig att skicka så det löser sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...