Jump to content

Julen


VickeX
 Share

Julfrågor!  

94 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Tycker itne om julen, och tycker ännu mindre om att jultjatet börjar i sept/okt. Julbordet är det ända vettiga eftersom maten är god.

Ok. Vad är det du inte tycker om då? Är det hela stuket med Lucia och "Natten går tunga fjäll" :ermm: .. och tomten och allt larv? Jo det är trist, men gemenskapen, och presenterna :P

Du föredrar alltså födelsedag framför Julafton...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok. Vad är det du inte tycker om då? Är det hela stuket med Lucia och "Natten går tunga fjäll" :ermm: .. och tomten och allt larv? Jo det är trist, men gemenskapen, och presenterna :P

Du föredrar alltså födelsedag framför Julafton...

Gillar inte ursprunget.

Gillar inte den kommersiella biten, nu måste vi handla mkt mer än vanligt bara för att det snart är jul.

Gillar inte stressen, nu måste vi göra så mkt bara för att det snart är jul.

Gillar inte traditioner i huvudtaget.

Gemenskap just på julen är jag inte heller mkt för. Tycker inte man ska behöva en ursäkt för att träffa släkten.

Gillar inte att köpa julklappar, och inte speciellt förtjust i att få heller (som tur är har vi slutat med sånt trams) . Bättre att köpa det man vill ha åt sig själv för pengarna.

Idag (fredag) fyller jag 20, och det är mer värt än vilken jul som hellst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kalle har egentligen raddat upp de flesta argumenten till att jag är skeptisk inför julen. Själv tror jag inte att jag skulle ha så mycket emot det om inte hela grejjen har blivit så absurd! Julen var roligare när man var liten, för då kände man inte till baksidorna...

Det mest störande är faktiskt att de börjar göra reklam och skylta och skit så tidigt, man hinner ju få nog innan julen enns varit! :ermm:

Brukar köpa nån billig grejj till de närmaste, ofta något som jag vet de behöver, mer behövs liksom inte.

Idag (fredag) fyller jag 20, och det är mer värt än vilken jul som hellst.

Egentligen emot "reglerna", men grattis faen! Härlig ålder. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen snö har fallit men första jul/vinter tecknet kom idag, då morsan hade köpt pepparkakor för första gången, det är kakor hon endast brukar inhandla när vintern börjar närma sig.

Förövrigt får jag nostalgikickar varenda gång jag tänker på när man fix X-lådan för länge sedan och man satt och lirade det när snön yrde utanför och julmusiken var på ute i köket, samma sak gällde ps-one. Den här vintern blir det Wii för hela slanten :ermm:.

EDIT: Kollade faktiskt på filmen "Polarexpressen" för någon dag sedan, diggar den verkligen, fråga mig inte varför då det är feta barnfilmen, I know, men den är skön på någotvis, julkänsla FTW.

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar inte ursprunget. - Äh, vem fan gillar det? Jag tänker aldrig på dess ursprung, bara för att herr X ställde dit en låda bryr jag mig mer om innehållet Y än herr X. :ermm:

Gillar inte den kommersiella biten, nu måste vi handla mkt mer än vanligt bara för att det snart är jul. - Man måste ju inte, men om man vill festa till det lite så är det klart man gör det. Men det är ju upp till var och en hur mycket man vill handla.

Gillar inte stressen, nu måste vi göra så mkt bara för att det snart är jul. - Julstressen är ju härlig! :P

Gillar inte traditioner i huvudtaget. - Varför inte? Traditioner ger året variation.

Gemenskap just på julen är jag inte heller mkt för. Tycker inte man ska behöva en ursäkt för att träffa släkten. - Vadå ursäkt? Man firar tillsammans, det är ingen ursäkt. Du kan träffa släkten så mycket du vill.

Gillar inte att köpa julklappar, och inte speciellt förtjust i att få heller (som tur är har vi slutat med sånt trams) . Bättre att köpa det man vill ha åt sig själv för pengarna. - Beror ju på vem det är som köpt den. Känner de dig tillräckligt väl vet de vad de ska köpa till dig, och alla julklappar måste man ju inte heller ta så dödsseriöst på, har de kostat en tia är det ju ingen skada skedd om du inte gillar dem.

Idag (fredag) fyller jag 20, och det är mer värt än vilken jul som hellst. - Grattis!

---

Det blir bara fler och fler som ogillar julen nu för tiden, antagligen för att det blir fler och fler ateister. Jag är stenhård ateist och firar inte julen på grund av Jesus för fem öre.

Jävla tidigt för en jultråd däremot, måste jag säga. Rätt störande. Jag lever i hösten, ssh.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar inte ursprunget. - Äh, vem fan gillar det? Jag tänker aldrig på dess ursprung, bara för att herr X ställde dit en låda bryr jag mig mer om innehållet Y än herr X. :ermm:

Gillar inte den kommersiella biten, nu måste vi handla mkt mer än vanligt bara för att det snart är jul. - Man måste ju inte, men om man vill festa till det lite så är det klart man gör det. Men det är ju upp till var och en hur mycket man vill handla.

Gillar inte stressen, nu måste vi göra så mkt bara för att det snart är jul. - Julstressen är ju härlig! :P

Gillar inte traditioner i huvudtaget. - Varför inte? Traditioner ger året variation.

Gemenskap just på julen är jag inte heller mkt för. Tycker inte man ska behöva en ursäkt för att träffa släkten. - Vadå ursäkt? Man firar tillsammans, det är ingen ursäkt. Du kan träffa släkten så mycket du vill.

Gillar inte att köpa julklappar, och inte speciellt förtjust i att få heller (som tur är har vi slutat med sånt trams) . Bättre att köpa det man vill ha åt sig själv för pengarna. - Beror ju på vem det är som köpt den. Känner de dig tillräckligt väl vet de vad de ska köpa till dig, och alla julklappar måste man ju inte heller ta så dödsseriöst på, har de kostat en tia är det ju ingen skada skedd om du inte gillar dem.

Idag (fredag) fyller jag 20, och det är mer värt än vilken jul som hellst. - Grattis!

---

Det blir bara fler och fler som ogillar julen nu för tiden, antagligen för att det blir fler och fler ateister. Jag är stenhård ateist och firar inte julen på grund av Jesus för fem öre.

Jävla tidigt för en jultråd däremot, måste jag säga. Rätt störande. Jag lever i hösten, ssh.

Puss.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar julen men en sak har jag tröttnat riktigt mycket. Julmusik samt alla fjortisars technoversioner på dom. Usch.

Däremot missar jag aldrig Kalle Anka. Går absolut inte att missa.

Snö hatar jag speciellt med klimatet här nere... snön ligger och sen blir det slask nästa dag.

Precis, det är värre här nere när det snöar än i norrland, eftersom snön där uppe ligger hela tiden och det blir inte blött. Men här blir det slask direkt på eftermiddagen och det läcker in i skorna, jobbigt som fan. Sen kör bilarna som fan i slasket så det stänker upp på trottoaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snö Är jul för mig. Hur tidigt det än kommer. Första snön så att säga. När julen varit är snö mer ett. Bo för raketer ^^

Snön har nu kommit här i Övik också. Och i fler ställen i sverige. Det var därför jag skapade tråden. Bra att du flyttade KalleR. Kände att det ändå skulle komma en jultråd hit så onödigt att ha en i M,F & G.

Vilket/Vilka julgodis/julkakor gillar ni mäst?

Nybakta Lussekatter och pepparkaksdeg slår allt. Att vakna tidigt på morgonen och gå och smyga och sno pepparkaksdeg ur den stora bunken är ju en klassiker.

Men snön som kommit här har mest varit snöblandat regn. Så det har varit slaskigt. Ska det vara snö ska det vara riktig, "ovattnig". :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...