Jump to content

Julen


VickeX
 Share

Julfrågor!  

94 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Kristet jävla skit? Läs på lite och kom tillbaka när du har lärt dig vad jul verkeligen innebär (och när du har lärt dig grammatik ffs!) :wub:

Så säg mig; hur kommer det sig att vi firar jul? Och din grammatik är inte att hänga upp i granen heller, direkt. (Inte för att jag vill stå på AnttrflaXx sida iof :huh: )

Tweak: haha, nailed it! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Julen, ja. Det gillar vi inte.

Sån ren jävla hysteri för ingenting, visst bra att man kanske får någon liten sak.

Men annars så kan jag inte påstå att jag gillar julen, drygt att sitta och snacka skit med släkten då jag hatar större delen av min släkt och min morbror har förmodligen däckat av sprit och knark innan jag kommer dit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så säg mig; hur kommer det sig att vi firar jul? Och din grammatik är inte att hänga upp i granen heller, direkt. (Inte för att jag vill stå på AnttrflaXx sida iof :huh: )

Tweak: haha, nailed it! :o

Julen firar vi pga Jesufödelse och det är en hyllning till honom.

Vad mer kan jag säga? :wub:

Och jag sa aldrig att min gramatik var Superultimattoppenpåtoppen men jag stavar iaf inte "enda" med "ä" :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Julen firar vi pga Jesufödelse och det är en hyllning till honom.

Vad mer kan jag säga? :wub:

Jepp, och Jesus var Guds lille son vilket för oss direkt in på guess what ? RELIGION !!

Nej, jag tror inte på det där, men det är ju så de vill ha det eller hur ?

Och jag sa aldrig att min gramatik var Superultimattoppenpåtoppen men jag stavar iaf inte "enda" med "ä" :huh:

Att stava fel har ingenting med grammatik att göra.

Grammatik , språklära, är regler för hur ord böjs och sätts samman i meningar.

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jepp, och Jesus var Guds lille son vilket för oss direkt in på guess what ? RELIGION !!

Nej, jag tror inte på det där, men det är ju så de vill ha det eller hur ?

Att stava fel har ingenting med grammatik att göra.

Grammatik , språklära, är regler för hur ord böjs och sätts samman i meningar.

Du borde tro på det...julen blir en helt ny upplevelse då :huh:

Och om jag ändrar gramatik till ovårdat språk då? killen svär ju i nästan varje mening :wub:

Men nu lämnar vi gammalt groll bakom oss och skakar hand

*Skak* :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du borde tro på det...julen blir en helt ny upplevelse då :huh:

Nah, jag fortsätter på min stig, den är mysig.

Och om jag ändrar gramatik till ovårdat språk då? killen svär ju i nästan varje mening :wub:

Jo, du får gärna kalla det språkmisshandel också för min del.

Men nu lämnar vi gammalt groll bakom oss och skakar hand

*Skak* :wub:

Oj, såg du det här som groll, det var ju inte riktigt meningen. Jag ville bara upplysa dig lite om det ena och det andra.

*Skakar på ante's hand*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du borde tro på det...julen blir en helt ny upplevelse då :huh:

Och om jag ändrar gramatik till ovårdat språk då? killen svär ju i nästan varje mening :wub:

Men nu lämnar vi gammalt groll bakom oss och skakar hand

*Skak* :o

Men nu försöker du ju bara prata bort dig.

Menar du alltså att julen inte är en religiös högtid? :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men vad fan har jag sagt som gjort dig besviken nu då? :huh:

Jag skrev att vi firade jul pga Jesus födelse och att julen julen blev en ny upplevelse om man var religös!

Något fel med det? :o

"Kristet jävla skit? Läs på lite och kom tillbaka när du har lärt dig vad jul verkeligen innebär (och när du har lärt dig grammatik ffs!) :wub: "

Tyckte det där lät lite konstigt bara. :wub: Ungefär som om julen inte var något kristet.. Nåja.

*High five*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är tveksam till att antflaxx är personen skulle läsa på om någonting.. kanske om det stod på bangbros isåfall.

Jo, det är väl min gissning också. :D

Julen firar vi pga Jesufödelse och det är en hyllning till honom.

Vad mer kan jag säga? B)

Och jag sa aldrig att min gramatik var Superultimattoppenpåtoppen men jag stavar iaf inte "enda" med "ä" :)

Det beror på hur man ser det. Vi (alltså svenskar) firade julen långt innan "vi" var kristna. Order jul härstammar från det fornnordiska ordet för hjul. Hjulet symboliserade året.

yearwheel_812739_0.gif

Detta hjul snurrade givetvis. Du ser var jul ("yule") infaller.

Förutom detta kan jul även ha firats som en hyllning till den hedniska guden Jul, en tid då man hade möjlighet att ha samlag med döda andar och demoner som återvänt till jorden.

Snipp snapp slut, så var idiotin slut. Trodde jag det.

Julen gör en bara deprimerad.

Statistiskt bevisad, faktiskt. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...