Jump to content

Julen


VickeX
 Share

Julfrågor!  

94 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Faktiskt, det har varit mer snö de senare åren än vad det var förr. Iallafall här i Östergötland.

Jag är inte så säker på att vi bor så nära varandra som vi verkar göra.

Hos mig var det sommar när det var höst hos dig.

Hos mig var det ingen snö förra, eller förrförra julen, medan det hos dig varit mer snö än vanligt :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska gå rakt på sak....Julen är årets höjdpunkt :ph34r:

Nog för att jag är 14 men att vakna på morgonen och öppna julklappar tilsammans med Syskon och föräldrar....ja det finns inget som slår det :wub:

Ord.

Julen slår allt. Nog att sommaren är bättre än vintern, det är den, men julen äger alla högtider. Det finns ingen tidpunkt på året som är lika mysig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska gå rakt på sak....Julen är årets höjdpunkt :ph34r:

Nog för att jag är 14 men att vakna på morgonen och öppna julklappar tilsammans med Syskon och föräldrar....ja det finns inget som slår det :wub:

Njut medan du kan, mitt sista år som jag kände sådär var just när jag var fjorton, förra året när jag var 15 kände jag ingenting alls, och känner ingenting just nu heller, men det kanske bara är för tidigt ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Njut medan du kan, mitt sista år som jag kände sådär var just när jag var fjorton, förra året när jag var 15 kände jag ingenting alls, och känner ingenting just nu heller, men det kanske bara är för tidigt ?

Hahaha :ph34r:

När jag var typ 10 så Hade jag ingen julkänsla alls :)...Det är först nu på senare år som det börjar bli mysigt :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inte så säker på att vi bor så nära varandra som vi verkar göra.

1. Hos mig var det sommar när det var höst hos dig.

2. Hos mig var det ingen snö förra, eller förrförra julen, medan det hos dig varit mer snö än vanligt :ph34r:

1. Det är kanske en fråga om inställning. Hatar höst, hatar mörker. Hatar vinter, hatar kyla. Så jag låtsas inte om att det är höst nu. Än mindre vill jag inse att vintern är här inom en väldigt snar framtid...

2. Men.. det har väl visst varit mycket snö de senaste åren? :wub:

Edit: Nej nu missupfattade jag allt på ettan.. När var det sommar hos dig och höst hos mig? :) Trodde det var tvärtom?

Njut medan du kan, mitt sista år som jag kände sådär var just när jag var fjorton, förra året när jag var 15 kände jag ingenting alls, och känner ingenting just nu heller, men det kanske bara är för tidigt ?

Det där låter som om jag själv skulle sagt det.

Sad but true. :'(

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Det är kanske en fråga om inställning. Hatar höst, hatar mörker. Hatar vinter, hatar kyla. Så jag låtsas inte om att det är höst nu. Än mindre vill jag inse att vintern är här inom en väldigt snar framtid...

2. Men.. det har väl visst varit mycket snö de senaste åren? :ph34r:

Edit: Nej nu missupfattade jag allt på ettan.. När var det sommar hos dig och höst hos mig? :wub: Trodde det var tvärtom?

Det där låter som om jag själv skulle sagt det.

Sad but true. :'(

Förra året var det mycket snö, men annars har det varit jättelite de senaste åren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Det är kanske en fråga om inställning. Hatar höst, hatar mörker. Hatar vinter, hatar kyla. Så jag låtsas inte om att det är höst nu. Än mindre vill jag inse att vintern är här inom en väldigt snar framtid...

2. Men.. det har väl visst varit mycket snö de senaste åren? :ph34r:

Edit: Nej nu missupfattade jag allt på ettan.. När var det sommar hos dig och höst hos mig? :wub: Trodde det var tvärtom?

När jag snackade om att jag inte kunde ta något foto till hösttävlingen för att det fortfarande var sommarväder du vet ^^

Och det med snön, precis som L_Voll sa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja här är man ju nästan en ren norrlänning. Enligt dem som bor i sveriges stora städer är kallas man väll norrlänning. Och jag har bara upplevt en julafton utan snö en gång! Men vänta, det kommer mer.

Det hade snöat innan såklart. Men det hade smält så man såg allt gräs. Var bara väldigt blött. Alla dagar innan hade man tänkt: Men herregud kan inte snön komma. Det blir ju ingen jul utan snö! (För oss som är van :)) Men inte kom det någon snö inte.

Julafton kom och allt var som vanligt. Utan snön. Men när vi satt vid matbordet händer det. Vita snöflingor börjar falla från himmelen. Det måste vara den mest magiska julafton när det gäller snö osv. Det slog tillochmed när det var 3m+

snö utanför dörren.

Men sen slår ju andra saker det, t.ex vad man får i present, vilka man firar med, hur maten är, stressigt? osv osv...

Men att snön kom precis när vi satt och åt. Det var speciellt. Och som de flesta andra sagt också. Jag gillar faktiskt inte heller vinter, eller kyla, i sådan form som "vinterform". Det är alldels för kallt. Men är det sommar och plus 25 kan jag gärna sitta i frysen fem minuter.

Gillar inte snö igentligen heller. Det är viktigt för den riktiga julkännslan. Men jag kan nog klara mig utan den tills, ja iaf strax innan första advent.

Vilka långa inlägg jag skriver :wub:

Julen är wubbens årtid på GTASajten :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja här är man ju nästan en ren norrlänning. Enligt dem som bor i sveriges stora städer är kallas man väll norrlänning. Och jag har bara upplevt en julafton utan snö en gång! Men vänta, det kommer mer.

Det hade snöat innan såklart. Men det hade smält så man såg allt gräs. Var bara väldigt blött. Alla dagar innan hade man tänkt: Men herregud kan inte snön komma. Det blir ju ingen jul utan snö! (För oss som är van :P) Men inte kom det någon snö inte.

Julafton kom och allt var som vanligt. Utan snön. Men när vi satt vid matbordet händer det. Vita snöflingor börjar falla från himmelen. Det måste vara den mest magiska julafton när det gäller snö osv. Det slog tillochmed när det var 3m+

snö utanför dörren.

Men sen slår ju andra saker det, t.ex vad man får i present, vilka man firar med, hur maten är, stressigt? osv osv...

Men att snön kom precis när vi satt och åt. Det var speciellt. Och som de flesta andra sagt också. Jag gillar faktiskt inte heller vinter, eller kyla, i sådan form som "vinterform". Det är alldels för kallt. Men är det sommar och plus 25 kan jag gärna sitta i frysen fem minuter.

Gillar inte snö igentligen heller. Det är viktigt för den riktiga julkännslan. Men jag kan nog klara mig utan den tills, ja iaf strax innan första advent.

Vilka långa inlägg jag skriver :P

Julen är wubbens årtid på GTASajten :(

Åhhh...post-10893-1161420224_thumb.gif

Så, magiskt de lät.

Älskar julen väldigt mycket. Men egentligen är det lite överspelat alltihop.

Å all julstädning å sånt skulle jag klara mig bra utan. ^_^

Avslutar med det som sammanfattar julen bäst, nämligen:

:o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...